روانشناسی سبك زندگي

چرا دوست یابی در بزرگسالی بسیار سخت است؟

تقویم فارسی اندروید

هنگامی که کشورها در سال گذشته تحت تعطیلی قرار گرفتند، نگرانی های زیادی برای مردم وجود داشت که همه افراد تنها بودند و مجبور به کنار گذاشتن همه معاشرت های عادی خود شدند. با این حال، تعدادی از افراد واکنش های متفاوتی نشان دادند. عده ای از تنهایی خود لذت می بردند و عده ای با در و دیوار صحبت می کردند. اگر شما جزء دسته دوم هستید بدانید تنها نیستید. در این دوران دوست یابی در بزرگسالی از قبل هم سخت تر شده است.

دوست یابی در بزرگسالی

بر اساس نظرسنجی YouGov در سال 2019، تعداد افراد تنهایی که نمی توانند دوست پیدا کنند زیادتر شده است. 30 ساله ها می دانند دوست یابی مانند دوران دبستان به آسانی به اشتراک گذاری مداد رنگی قرمز روی میز رخ نمی دهد و حتی در دوران تحصیل در دانشگاه نیز پیدا کردن دوستان جدید به همان اندازه آسان تر از دوستان قدیمی است. اما وقتی از این نقطه عبور کنید باور نمی کنید که چگونه به سرعت “آسان بیا، آسان برو” به “هرگز نیا، همیشه برو” تبدیل می شود.

چرا با افزایش سن نمی توانیم دوست پیدا کنیم

خوب، دوست یابی در بزرگسالی دقیقاً غیرممکن نیست. نظرسنجی های YouGov می گویند که حدود 40 درصد از افرادی که مورد بررسی قرار گرفته اند در شش ماه گذشته موفق شده اند یک دوست جدید پیدا کنند. آنها آن دوستان را از کجا پیدا کردند؟ پیش از همه گیری: کار، کلیسا یا فعالیت های محله ای. برخی حتی از طریق فرزندان خود موفق به ایجاد دوستی شدند. (داده های نظرسنجی آن را برای ما تجزیه و تحلیل نکرد اما ما حدس می زنیم که این بچه های تسهیل کننده دوستی بودند. هنگامی که فرزندان شما به دوران نوجوانی خود رسیدند، بسیاری از معاشرت آنها ممکن است بصورت آنلاین در دنیایی واقع شود که بدون والدین است.)

پس 60 درصد دیگر که دوست جدیدی پیدا نکرده اند چطور؟ YouGov کمرویی، کمبود زمان و کمبود فرصت را به عنوان مهمترین دلایلی که بسیاری از ما در زندگی اجتماعی ندارند، ذکر کرده است. هنگامی که ما مدرسه را ترک کردیم، درمانگر میریام کریمایر می گوید: “ما دیگر توسط گروهی از هم سن و سالان خود که در یک مرحله مشابه زندگی با ما قرار گرفته اند و با آنها نقاط مشترکی داریم، احاطه نشده ایم.” در حالی که دکتر ویلیام چوپیک، استادیار روانشناسی در دانشگاه ایالتی میشیگان اشاره می کند، “زندگی و دوست یابی در بزرگسالی کمی پیچیده تر می شود” (مشاغل، روابط ، بچه ها و غیره).

دوستی های مجازی

دوست یابی در بزرگسالی ممکن است کمی کار ببرد

بله ، بسیار خوب است که دوستان بیشتری داشته باشیم و همچنین همه متخصصان دوستی تصمیم گرفته اند که ما را با آمار ترسناکی در مورد اینکه چگونه عدم ارتباط اجتماعی به معنای واقعی کلمه ما را خواهد کشت، بمباران کنند. با این حال، به نظر می رسد که پیدا کردن دوستان جدید به تلاش زیادی نیاز دارد و داشتن پوستی کلفت تر از کرگدن ولی احتمالاً آسیب چندانی نخواهد داشت. البته اگر هنوز دوستان قدیمی دارید، همانطور که YouGov می گوید بیش از نیمی از ما این طور هستیم، آسان ترین کار خواهد بود. با این وجود، اگر منظور شما از “دوستان” شخصی از گذشته های دور شماست که مجدداً با او در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کرده اید، اما این ارتباط محدود به چند لایک تصادفی یک یا دو بار در سال و شاید یک پست تولد در صورت دریافت یادآوری است نیاز به کمی تلاش دارد. اگر ناگهان برای تعمیق رابطه شروع کنید، ممکن است عجیب باشد. اگر ترجیح می دهید از نو شروع کنید، خوب برنامه هایی برای این کار وجود دارد. اکنون می توانید تمام ناخوشایندی های دوستیابی آنلاین را تجربه کنید حتی اگر فقط به دنبال ارتباط افلاطونی هستید.

روابط اجتماعی

شاید ساختن دوستی های جدید بهترین روش نباشد

با این حال، شاید برنامه های دوستی و ملاقات ها کار شما نباشد. اگر فکر کردن به این موارد باعث ناراحتی شما می شود نگران نباشید، ممکن است راهی بهتر برای یافتن دوستان جدید وجود داشته باشد تا دنبال کردن آن ها در شبکه های مجازی. همانطور که جیمز کلیر نویسنده در توییتر نوشت: “دوستی در راه رسیدن به چیز دیگری اتفاق می افتد.” او در ادامه توضیح می دهد، اگر سعی کنید با افراد جدید ملاقات کنید “احساسی عجیب و اجباری به نظر می رسد. هرچه بیشتر به دنبال دوستی باشید، بیشتر از شما دور می شود. اما اگر قصد یادگیری یا دستیابی به چیزی را با دیگران دارید، دوستی به طور طبیعی در طول تعقیب مشترک اتفاق می افتد.”

یکی از مشارکت کنندگان Lifehacker با این احساس موافق است. او اظهار داشت که پیوستن به یک کلاس ورزشی واقعاً باعث ایجاد تعداد زیادی از دوستان جدید او نمی شود زیرا همه بر اهداف فردی خود متمرکز شده اند. با این حال، هنگامی که او به گروه سرود پیوست، در کنار دیگران در تعقیب یک هدف مشترک کار می کرد و نزدیکی ایجاد شد.

شاید شما فقط از تنها بیرون رفتن خجالت می کشید

بسیار خوب، شما می دانید که همه آمار ترسناک موجود برای اثبات این است که اگر بیرون نروید و بلافاصله چند دوست جدید پیدا کنید، قبل از رسیدن به سن بازنشستگی خواهید مرد و به ناچار قبل از هر کسی توسط حیوانات خانگی خود خورده می شوید. به نظر می رسد خطرات تنهایی ممکن است کمی اغراق آمیز باشد. مطالعه ای که در سال 2018 در مجله پزشکی Heart منتشر شد، نشان داد که وقتی به انزوای اجتماعی به عنوان یک عامل خطر برای بیماری های قلبی و سکته مغزی نگاه می کردند، عوامل دیگری مانند سطوح اجتماعی – اقتصادی افراد مورد مطالعه، شرایط پیشین سلامتی را نیز در نظر می گرفتند. تناسب اندام، سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و غیره موثر بود، تنهایی به خودی خود نقش بسیار کمتری نسبت به آنچه تصور می شد داشت.

به گزارش Healthline، نیازی نیست که از داشتن یک حلقه اجتماعی متشکل از خود و شاید چند دوست محدود احساس بدی داشته باشید. در حالی که “هنجار” ممکن است داشتن روابط بین فردی نزدیک باشد اما هرکسی متفاوت است و برای برخی، تنها بودن ممکن است مطلوب ترین حالت باشد. زمان گذرانده شده توسط خودتان می تواند شما را خلاق تر، موفق تر و قادرتر برای تعقیب رویاها و اهداف خود کند، در حالی که مجبور کردن خود به دوستی های نامناسب بیشتر از آنکه فایده داشته باشد آسیب می رساند. آنها می گویند اجازه دهید غرایز شما راهنمای شما باشند. اگر احساس می کنید به دوستانی نیاز دارید، سعی کنید این مسیر را از هر راهی که راحت تر احساس می کنید دنبال کنید، اما اگر این کار را نکنید، در تنهایی ماندن شرم آور نیست.

منبع:

thelist

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی