اخبار اجتماعی و اقتصادي اخبار داغ اخبار سياسی - مذهبي

پيشنهاد جديد آمريكا به ايران…

«ایران در حال بررسی پیشنهاد جدید امریکا در مذاکرات هسته‌ای است. طبق این پیشنهاد، اجازه حفظ اکثر زیرساخت های هسته‌ای به ایران داده می شود اما این کشور باید ...»
تقویم فارسی اندروید
     «ایران در حال بررسی پیشنهاد جدید امریکا در مذاکرات هسته‌ای است. طبق این پیشنهاد، اجازه حفظ اکثر زیرساخت های هسته‌ای به ایران داده می شود اما این کشور باید …».
برخی رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی‌ زبان، امروز (جمعه، 25 مهر 93) عناوین زیر را پوشش خبری داده اند:

 

پایگاه اطلاع رسانی شبکه ای بی سی نیوز امریکا (ABCNews):

ایران، پشنهاد هسته ای [امریکا] برای مصالحه را بررسی می کند.

دو دیپلمات که در جریان مذاکرات هسته ای قرار دارند به خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP) گفتند: ایران درحال بررسی پیشنهاد جدید امریکا در مذاکرات هسته ای است. طبق این پیشنهاد، اجازه حفظ اکثر زیرساخت های هسته ای به ایران داده می شود اما این کشور باید ذخایر اورانیوم کم غنی شده خود را کاهش دهد. [ذخایر اورانیوم با غنای بالای ایران (20 درصدی) پیشتر و طبق توافق موقت هسته ای به اکسید تبدیل شده بود]. برنامه هسته ای می تواند برای “تهیه سوخت رآکتورها” یا “ساخت بمب اتم” به کار رود اما تهران تاکید دارد که برنامه هسته ایش صرفا برای تامین نیازهای انرژی این کشور در آینده است.

iran-7ganj (3)

پایگاه اطلاع رسانی شبکه پرس تی‌وی ایران (Presstv):

ایران و سه کشور اتحادیه اروپا در آینده نزدیک مذاکرات در سطح کارشناسی را از سر می گیرند.

نمایندگان ایران و سه کشور عضو اتحادیه اروپا که درگیر مذاکرات هسته ای هستند، قصد دارند در آینده نزدیک دور جدید مذاکرات کارشناسی را برگزار کنند. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، روز پنجشنبه در وین، پایتخت اتریش، گفت: جمهوری اسلامی و سه کشور اتحادیه اروپا (فرانسه، آلمان و انگلیس) این گفتگوها را در خلال یک یا دو هفته آینده آغاز خواهند کرد.

iran-7ganj (2)

روزنامه امریکایی لس آنجلس تایمز (LATimes):

مقامات می گویند، مذاکرات هسته ای ایران بار دیگر در موضوع “آینده رآکتور اراک” متوقف شده است.

بر اساس گفته یکی از مذاکره کنندگان اصلی،  آینده راکتور تحقیقاتی اراک بار دیگر به موضوع مهم و پیچیده در مذاکرات بین المللی برسر برنامه هسته ای تهران تبدیل شده است. مقامات رسمی غرب از این نگران هستند که رآکتور آب سنگین اراک می تواند میزان چشمگیری از ذخایر پلوتونیوم را فراهم سازد. ایران می گوید رآکتور اراک به منظور تولید ایزوتوپ ها جهت درمان سرطان و دیگر بیماری ها طراحی  شده است.

iran-7ganj (4)

خبرگزاری رویترز انگلیس (Reuters):

اتحادیه اروپا می گوید، مذاکرات هسته ای ایران در “مرحله مهم و حیاتی” قرار دارد.

یک سخنگوی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه پس از مذاکرات سطح بالا در وین اظهار داشت: در آستانه ضرب الاجل ماه نوامبر برای رسیدن به معامله ای که یک دهه اختلافات هسته ای را پایان می دهد، تلاش ها برای رسیدن به توافق نهایی در مرحله مهم و حیاتی قرار گرفته است. میشل مان، سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: ما برای دستیابی به پیشرفت، به سختی تلاش می کنیم و همچنان کاملا درگیر فعالیت برای رسیدن به راه حل جامع تا ضرب الاجل 24 نوامبر هستیم.

iran-7ganj (5)

روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال (WSJ):

سقوط قیمت نفت و ظهور شبه نظامیان [تروریست های داعش] بر مذاکرات هسته ای ایران تاثیر گذاشته است.

سقوط قمیت نفت خام در بازارهای جهانی می تواند درآمدهای نفتی ایران را بیشتر کاهش دهد؛ درآمدهایی که پیشتر به سبب تحریم ها کاسته شده بود. مقامات رسمی امریکا و اروپا گفتند: “کاهش شدید قیمت های انرژی در بازارهای جهانی” و “ظهور و پیشروی شبه نظامیان داعش” تاثیر بسزایی در روند تلاش های دیپلماتیک بین المللی داشته است که با هدف محدودسازی برنامه هسته ای ایران انجام می شود.

iran-7ganj (1)

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی