سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

مراقبت از پوست در سنین مختلف

تقویم فارسی اندروید

مایعات ضدعفونی کننده، بوتاکس، دیسپورت، محوکننده منافذ، لیزر، منسجم کننده های پوست و موارد دیگری که شاید بهتر از آن ها مطلع باشید، معمولا برای مراقبت از پوست و جلوگیری از پیری زودرس توصیه می شوند اما آیا نوع استفاده از مواد آرایشی مراقبتی و همچنین زمان آن را می دانید؟ همچنین آگاهی دارید که در سنین مختلف باید چه کارهایی برای مراقبت از پوست خود انجام دهید؟ در این مقاله از 7گنج قصد داریم در خصوص این موضوع اطلاعات مفیدی در اختیارتان بگذاریم.پس با ما همراه باشید.

مراقبت از پوست در سنین مختلف

مراقبت از پوست در 20 سالگی

ضدآفتاب، مهم ترین وسیله آرایشی مراقبتی

استفاده از این وسیله باید خیلی زود شروع شود حتی در سنین کودکی یا نوجوانی. این کرم پوست شما را از اشعه های مضر خورشید محافظت کرده و آن را از پیری زودترس نجات می دهد.

از دیگر مواد آرایشی مراقبتی پوست می توان به آنتی اکسیدان های همراه با کرم ضد آفتاب اشاره کرد که بهتر است در صبح استفاده شود. همچنین یک مرطوب کننده در شب که حاوی ویتامین A باشد کمک بزرگی به پوست شما می کند.

در خصوص بوتاکس نیز باید گفت زمانی به سمت آن بروید که خطوط صورت تان ظاهر زشت و آزاد دهنده ای به شما داده اند. و یا حتی شاید هیچ وقت نیاز نداشته باشید که پول تان را صرف انجام این کار کنید.

مراقبت از پوست در 30 سالگی

در این سن کم کم خطوط اخم و خنده و خطوط پیشانی خودشان را نشان داده و 30 سالگی تان را نوید می دهند. در این زمان استفاده از دوز کمی از بوتاکس می تواند برای 2 تا 3 بار در سال متناسب باشد البته به شرط اینکه مشکلات چین و چروک صورت تان واقعا جدی باشند.

به علاوه در این سن می توانید از دستگاه های IPL نیز استفاده کنید. البته نتیجه این دستگاه روی هر فرد می تواند نتایج مختلفی داشته باشد. اما این فناوری برای پاک کردن لکه های قهوه ای کوچک و یا رگ های خونی و همچنین تولید مقدار کمی کلاژن می تواند متناسب باشد.

بعد از 40 سالگی

معمولا از دست دادن حجم در صورت امری بدیعی است که در سن 40 تا 50 سالگی در زنان و مردان رخ می دهد. استفاده از یک یا دو سرنگ اسید هیالورونیک برای یک یا دو بار در سال می تواند این امر را به تعویق بیندازد. بنابراین می توانید با دکتر خود مشورت کرده و در این خصوص اقدام کنید.

لیزر درمانی نیز در این سن گزینه خوبی است. با کمک Thermage وUltherapy، می توانید برای سفت کردن پوست و غیره بهره مند شوید. البته باز هم قابل ذکر است که نوع لیزر در هر کسی می تواند بازخورد متفاوتی داشته باشد و برای اطمینان بهتر است با پزشک تان مشورت کنید.

حتی بعد از 60 سالگی هم با این فناوری پوست شما می تواند وضعیت نرمال و خوبی داشته باشد. البته در این سن هزینه و زمان بیشتری باید برای لیزر پوست تان صرف کنید.

برخی از مشاوره های متناسب برای تمام سنین

آیا نمی توانید حرف هایی که از دوستان یا بازاریاب ها شنیده اید را باور کنید؟ بسیار خب از سایت های معتبر تحقیق کنید. با پزشک تان مشورت کنید و یا با شناخت بیشتر و بهتر پوست خود بهترین های مراقبت از آن را بیابید.

این نکته مهم را نیز به یاد داشته باشید که اثر هر محصول یک تا سه ماه طول می کشد تا خودش را نشان دهد. پس عجله نکنید.

پی نوشت:

مطالبی که خواندید بیشتر حاصل تجربیات خوانندگان و افراد عامی بود نه پزشکان و متخصصان پوست. پس می توانید به این مقاله از 7گنج به چشم یک تجربه نگاه کنید نه یک نظریه ی علمی.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی