تغذيه سالم سلامت

همه چیز درباره پودرهای سبز

تقویم فارسی اندروید

تعداد پودرهای سبزی که می توانید انتخاب کنید بسیار زیاد است. اگر تا به حال قسمت پودر سبز راهرو مکمل ها را بررسی کرده باشید، می دانید که تعداد مارک های موجود در قفسه فروشگاه ها می تواند گیج کننده باشد. به علاوه، بسیاری از این پودرهای سبز فواید سلامتی مختلفی مانند بهبود انرژی، افزایش ایمنی، بهبود گردش خون و هضم را دارند. چگونه بدانیم کدام بهترین است؟

نگاهی به لیست مواد تشکیل دهنده همیشه بهترین شروع است اما بسیاری از پودرهای سبز دارای 20 یا حتی 50 تا 70 ماده هستند که می تواند شما را متعجب کند که آیا هر چه بیشتر در این مورد واقعاً بهتر است یا خیر. این مقاله به بررسی این موضوع می‌ پردازد که دقیقاً در یک پودر سبز معمولی چیست، آیا باید آنها را به طور منظم مصرف کنید و آیا آنها واقعاً تمام مزایای سلامتی را که ادعا می‌ کنند ارائه می‌ دهند یا خیر.

پودرهای سبز

پودر سبز چیست

پودرهای سبز مکمل هایی هستند که از ترکیبی از ترکیبات زیادی از جمله پودر، عصاره یا کنسانتره میوه ها و سبزیجات مختلف مانند پاپایا، آناناس، یونجه، اسفناج، کلم بروکلی و چغندر تشکیل شده اند. با این حال، گیاهان یا مواد مختلفی (مانند عصاره ها، جلبک ها و گیاهان) را نیز خواهید دید که از جمله به اسپیرولینا، عصاره چای سبز، کلرلا، ریشه شیرین بیان، خار مریم و عصاره هسته انگور می توان اشاره کرد.

علاوه بر این، اغلب منابع اضافی فیبر، پری بیوتیک ها و پست بیوتیک ها مانند اینولین و لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس را خواهید یافت. برخی از محصولات همچنین ممکن است آداپتوژن هایی مانند پودر یا عصاره قارچ و آنزیم های گوارشی را هم اضافه کنند.

به طور معمول این پودرها طوری طراحی شده اند که روزانه مصرف شوند و با آب، مایعات دیگر یا در اسموتی ها مخلوط شوند. آنها طعمی خاکی، گاهی تلخ یا حتی گیاهی دارند. اگرچه برخی از افراد طعم آن را دوست دارند اما اغلب طعم ناخوشایند آن مانعی برای مصرف است و هزینه هم معمولاً نسبتاً گران است.

مشخصات تغذیه ای پودر سبز

پودرهای سبز قطعا مجموعه ای از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فیبر و مواد مغذی گیاهی را به همراه دارند. با این حال، مسائل متعددی وجود دارد که باید در مورد پودرهای سبز در نظر گرفته شود.

  • فقدان مقررات: بسیاری از پودرهای سبز مورد تایید شخص ثالث نیستند. این بدان معنی است که نمی توانید مطمئن باشید که آیا مواد ذکر شده واقعاً در پودر هستند یا خیر. علاوه بر این، اگر این ماده واقعاً در مخلوط باشد، در مقدار ذکر شده گنجانده شده است. به همین دلیل ضروری است که به دنبال پودرهای سبزی باشید که توسط شخص ثالث تأیید شده اند.
  • عدم آزمایش: اگرچه ادعاهای زیادی در مورد پودرهای سبز وجود دارد اما به طور کلی در مورد بسیاری از محصولات و مواد تشکیل دهنده به بازار تحقیق نشده است. در حالی که بسیاری از آنها مطالعات اولیه را روی حیوانات یا برخی از انسان ها انجام می دهند، مقداری که باید مصرف شود و مدت زمانی که محصول باید مصرف شود تا نتایج را ببیند، هنوز برای بیشتر مواد تشکیل دهنده (به ویژه مکمل های گیاهی و آداپتوژن ها) بی اساس است.
  • عدم آگاهی از مصرف این همه مواد با هم: بیشتر تحقیقات با عناصر منفرد یا ترکیبی از چند ماده انجام شده است. بنابراین، نمی دانید با مصرف منظم طیف کامل مواد مغذی با هم چه اتفاقی برای بدن شما می افتد.

مصرف این همه مواد مغذی در یک زمان ممکن است بهترین راه برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز شما نباشد. به علاوه، پودر سبزیجات نباید جایگزین یک رژیم غذایی متعادل شود. رویکرد اول غذا در کنار یک روتین مکمل که با دقت فکر شده، برای تکمیل رژیم غذایی شما بهترین است.

فواید بالقوه پودرهای سبز برای سلامتی

پودرهای سبز فواید سلامتی متعددی از جمله بهبود سطوح انرژی، حمایت از سم زدایی، بهبود عملکرد سیستم ایمنی و افزایش مصرف آنتی اکسیدان دارند.

ممکن است سطوح انرژی را بهبود بخشد

به گفته دانیل عمر، متخصص تغذیه، پودرهای سبز به طور بالقوه می توانند سطح انرژی را بهبود بخشند اما این بسته به فرد و ترکیبات خاص داخل محصول متفاوت است. برخی از پودرهای سبز حاوی کافئین از موادی مانند عصاره چای سبز هستند که می تواند در ایجاد احساس انرژی بیشتر در شما نقش داشته باشد. با این حال، توجه داشته باشید که کافئین یک محرک است. عمر می‌ گوید که پودرهای سبز حاوی موادی هستند که بار آنتی اکسیدانی بالایی دارند. محتوای بالای آنتی اکسیدان همچنین ممکن است استرس اکسیداتیو را کاهش دهد و التهاب را کاهش دهد و این می تواند منجر به انرژی بیشتر شود.

همچنین ممکن است از مسیر سم زدایی طبیعی حمایت کند. بله، در مورد حمایت سم‌ زدایی، عمر عنوان می کند در حالی که پودرهای سبز می‌ توانند منبع خوبی از ویتامین‌ ها، مواد معدنی، آنتی‌ اکسیدان‌ ها و فیتوکمیکال‌ ها باشند، تأثیر خاص آن‌ ها بر سم‌ زدایی به خوبی ثابت نشده است. برخی از پودرهای سبزیجات حاوی موادی مانند کلم بروکلی، کلم پیچ، اسفناج و سایر سبزیجات چلیپایی هستند که سرشار از ترکیباتی به نام گلوکوزینولات هستند. با این حال، مطمئناً تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

می تواند به طور بالقوه از سیستم ایمنی حمایت کند

هنگامی که صحبت از تقویت عملکرد سیستم ایمنی به میان می آید، دکتر آماندا ساوسدا، می گوید: “پودرهای سبز جالب هستند اما جادویی نیستند و واقعاً ایمنی شما را تقویت نمی کنند. پودرها این کار را نمی کنند. چیزی فراتر از آنچه که یک رژیم غذایی متعادل فراهم می کند به شما نمی دهد.” او اضافه می کند که بهترین کاری که می توانید برای ایمنی خود انجام دهید این است که به طور مداوم غذاهایی با رنگ های مختلف بخورید. میوه ها و سبزیجات با رنگ های مختلف دارای انواع مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها برای حمایت از سیستم ایمنی بدن شما هستند.

روشی مناسب برای افزایش مصرف سبزیجات

عمر از طرفداران پودرهای سبز است و آنها را دوست دارد. زمانی که سبزیجات تازه در دسترس نیستند، آنها یک راه عالی برای بهره مندی از مزایای سبزیجات هستند. با این حال، با بسیاری از پودرهای سبز موجود در بازار، عمر تمایل دارد رویکرد کم و بیش را در پیش بگیرد.

او توصیه می‌ کند مارک‌ های ارگانیک را انتخاب کنید که عمدتاً از مواد منجمد خشک شده استفاده می‌ کنند و از نظر فلزات سنگین، میکروارگانیسم‌ های بیماری‌ زا، آفت‌ کش‌ ها و کودهای شیمیایی، علف‌ کش‌ ها و قارچ‌ کش‌ های مصنوعی و GMO ها آزمایش شده‌ اند.

عوارض جانبی احتمالی

مواد تشکیل دهنده زیادی به پودرهای سبز اضافه شده است، بنابراین مهم است که قبل از انتخاب یک لیست مواد تشکیل دهنده را دوباره بررسی کنید تا از عوارض جانبی ناخواسته جلوگیری کنید. به عنوان مثال، قاصدک، یک گل به ظاهر بی ضرر، می تواند با داروهای متعددی از جمله داروهای افراد مبتلا به دیابت، لیتیوم، دیورتیک ها و برخی آنتی بیوتیک ها تداخل داشته باشد. مثال دیگر عصاره چای سبز است که می تواند منجر به حالت تهوع و درد معده در برخی افراد شود.

همچنین عوارض جانبی مرتبط با مواد آداپتوژن وجود دارد. به عنوان مثال، آشواگاندا دارای بیش از 35 ماده تشکیل دهنده است که جدا شده و بسیاری از آنها مورد مطالعه قرار گرفته اند از جمله اجزای زیست فعال مانند آلکالوئیدها، لاکتون های استروئیدی، ساپونین ها و ویآنولیدها. این ترکیبات فعال ممکن است به خوبی با برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی ترکیب نشوند.

علاوه بر این، پودر سبزیجات برای همه افراد مناسب نیست. عوارض جانبی کوتاه مدت می تواند شامل خواب آلودگی، ناراحتی دستگاه گوارش فوقانی و مدفوع شل باشد. گفته می شود، پودرهای سبز در صورت مصرف کوتاه مدت احتمالاً بی خطر در نظر گرفته می شوند. ایمنی طولانی مدت مکمل برای همه افراد ناشناخته است و استفاده از آشواگاندا در دوران بارداری منع مصرف دارد.

مثال های بالا برای یک ماده خاص هستند. این پودرها بین 20 تا 70 یا بیشتر مواد تشکیل دهنده دارند. هر عنصر می تواند تداخلی یا عوارض جانبی با یک دارو داشته باشد. به علاوه، نحوه عملکرد آنها به طور کلی ناشناخته است.

استفاده از پودرهای سبز در رژیم غذایی

اگر یک پودر سبز را انتخاب می کنید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید آن را در یک رژیم غذایی متعادل بگنجانید. عمر معمولاً اضافه کردن پودر سبز را به اسموتی ها توصیه می کند اما می توانید از آنها در سوپ، پودینگ چیا، انرژی بارها، بلغور جو دوسر و سس نیز استفاده کنید.

اسموتی، لقمه یا اضافه کردن پودر به پنکیک غلات کامل یا خمیر وافل گزینه های دیگر هستند. اغلب، مردم به دنبال طعم بهتر پودر سبز هستند، بنابراین باید مطمئن شوید که آن را با مواد طعم‌ دار و سالم همراه می‌ کنید، بدون اینکه در مورد شکر و کالری اضافه شده زیاده روی کنید.

پودر سبزیجات همچنین می تواند یک راه مکمل برای وارد کردن برخی میوه ها و سبزیجات به رژیم غذایی شما باشد اما نباید جایگزین مصرف میوه ها و سبزیجات سالم به عنوان بخشی از یک برنامه غذایی سالم شود. اگر می خواهید پودر سبز بخرید، به دنبال آن هایی باشید که حداقل مواد تشکیل دهنده دارند و حداقل مواد افزودنی مانند آداپتوژن ها یا عصاره های گیاهی دارند. به یاد داشته باشید که پودر سبزی را خریداری کنید که توسط سازمان غذا و دارو یا سازمانی معتبر تأیید شده است و اگر نگران تداخلات دارویی هستید از یک متخصص بهداشت بپرسید.

آیا پودر سبز می تواند جایگزین مولتی ویتامین شود؟

در حالی که پودرهای سبز را می توان یک مکمل در نظر گرفت اما نمی تواند جایگزین یک مولتی ویتامین کامل شود. مولتی ویتامین ها معمولاً در مقایسه با پودر سبز دوز بیشتری از مواد مغذی دارند. با این حال، پودر سبزیجات می‌ تواند در روزهایی که سرتان شلوغ است، مفید باشد. این یک راه راحت برای رسیدن به اهداف روزانه شما برای مصرف میوه ها و سبزیجات است.

منبع:

shape

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی