خواص مواد غذايي سلامت

همه چیز درباره خواص انجیر

تقویم فارسی اندروید

خواص انجیر بسیار است و این خواص شامل درمان اختلالات جنسی، یبوست، سوء هاضمه، بواسیر، دیابت، سرفه، برونشیت و آسم می شود. همچنین از انجیر به عنوان روشی سریع و سالم برای به دست آوردن وزن در اثر لاغر شدن از بیماری استفاده می شود.

خواص انجیر

انجیر چیست؟

انجیر یک میوه شیرین با دانه های متعدد ریز و پوست نرم است که همه اجزای آن قابل خوردن می باشد و چه انجیر رسیده باشد چه خشک شده باشد مورد مصرف قرار می گیرد. به دلیل وجود قند طبیعی سرشارش به آب نبات طبیعت معروف است.

انواع انجیر معمولاً در آسیا یافت می شود و انواع مختلف این میوه می تواند به رنگ بنفش، قرمز، سبز و زرد طلایی باشد.

انجیر خشک شده تقریباً در همه جا و در تمام طول سال قابل دسترسی است. طبق یک مطالعه در مجله دانشکده تغذیه آمریکایی، این میوه به ویژه خشک شده آن، به دلیل مقادیر زیاد آنتی اکسیدان فنول، فیبر و دیگر مواد مغذی باید در رژیم غذایی به طور منظم استفاده شود.

انجیرها شیرین و نرم هستند و خمیر آنها به عنوان جایگزین شکر استفاده می شود.

ارزش غذایی

انجیر با توجه به تحقیقات پایگاه داده ملی مواد مغذی USDA سرشار از فیبر، منیزیم، منگنز، ویتامین B6، پتاسیم، کلسیم و … است که همه اینها تراکم استخوان و کاهش فشار خون را به دنبال دارند. انجیرهای خشک هم حاوی فنول، امگا 3 و اسیدهای چرب امگا 6 هستند که به بهبود سلامت کمک می کنند.

فواید سلامتی

انجیر دارای خواص درمانی شگفت انگیز بسیاری است. بگذارید در زیر به تفصیل در مورد آنها بحث کنیم.

خواص انجیر

خواص انجیر در کاهش وزن

فیبر موجود در انجیر به کاهش وزن کمک می کند و برای درمان چاقی توصیه می شود. طبق مطالعه ژورنال کالج آمریکایی تغذیه، میوه های خشک شده به ویژه انجیر، منبع بسیار در دسترس و مناسبی از مواد مغذی هستند.
با این وجود، کالری بالای آن نیز می تواند منجر به افزایش وزن شود. چند دانه انجیر برای دریافت مقدار توصیه شده از مواد مغذی کافی است، بنابراین از مصرف آن غافل نشوید.

خواص انجیر در درمان اختلال عملکرد جنسی

از قرن ها پیش انجیر به عنوان راهی برای کاهش اختلالات جنسی توصیه می شود. این اختلالات عملکرد جنسی شامل عقیم سازی، استقامت کم یا اختلال نعوظ می شود.
میوه های شیرین و پوست نازک جایگاه ویژه ای در اساطیر و فرهنگ دارند و بیشتر اوقات از آنها به عنوان داروی باروری قدرتمند یا مکمل های جنسی استفاده میشد. موفقیت واقعی آنها به عنوان یک داروی طبیعی جنسی جای سوال دارد اما احتمالاً مقدار عظیمی از ویتامین ها و مواد معدنی با ارزش در آن وجود دارد که به دلیل افزایش ناگهانی انرژی و استقامت، مردم به اشتباه آن را افزایش نیروی جنسی تلقی می کنند.

طرز خوردن: 2-3 عدد انجیر را در طول شب بخیسانید و آنها را صبح میل کنید تا توانایی های جنسی خود را تقویت کنید؛ به همین دلیل است که می گویند برای مردان خوب است!

خواص انجیر در کاهش فشار خون

افراد معمولاً سدیم را به صورت نمک مصرف می کنند اما پتاسیم کم و سطح بالای سدیم ممکن است به فشار خون بالا منجر شود. انجیر سرشار از پتاسیم است و سدیم کمی دارد بنابراین آنها یک دفاع مناسب در برابر تاثیرات فشار خون هستند. کاهش فشار خون می تواند به آرامش، جلوگیری از عصبی شدن و در نتیجه یک روز آرام برای شما منجر شود.

خواص انجیر در تقویت استخوان ها

بررسی ها حاکی از آن است که انجیر سرشار از کلسیم است که یکی از مهمترین تاثیر آن تقویت استخوانها و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان می باشد. آنها همچنین سرشار از فسفر هستند که در صورت بروز هرگونه آسیب به استخوان ها موجب سرعت روند بهبود شده و رشد مجدد استخوان را در صورت تخریب آنها به دنبال خواهد داشت. مربای انجیر همچ یک روش خوشمزه برای دریافت دوز مناسب روزانه کلسیم شما است به ویژه اگر در معرض این بیماری قرار دارید.

خواص انجیر در کنترل دیابت

انجمن دیابت آمریكا عنوان کرده از آنجایی كه انجیر یك ماده سرشار از فیبر است، به کنترل عملکردی دیابت کمک می کند. برگ انجیر کاهش دهنده میزان انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی است که مجبور هستند به طور مرتب تزریق انسولین را انجام دهند. آنها سرشار از پتاسیم هستند که به شما کمک می کند مقدار قند جذب شده توسط وعده های غذایی بدن را مجددا تنظیم کنید. مقادیر زیاد پتاسیم می تواند از کمبود قند و افت قند خون مکرر جلوگیری کند.

خواص آنتی اکسیدانی انجیر

همانطور که گفته شد انجیر یک منبع غنی از پلی فنول ها است. پلی فنول ها، آنتی اکسیدان هایی هستند که بدن انسان را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند. علاوه بر این، برگهای انجیر دارای اثر مهار کننده بر روی تری گلیسیریدها هستند و افت تعداد کلی آنها را به دنبال دارد. تری گلیسیریدها عامل اصلی مهمی است که در بیماری های مختلف قلبی اثر گذارند.

خواص انجیر

خواص انجیر در جلوگیری از یبوست

طبق مطالعه ای که توسط تیمی از محققان دانشگاه اسکرانتون ایالات متحده انجام شده است، میوه هایی مانند انجیر حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. این غلظت بالای فیبر به ارتقاء عملکرد سالم و منظم روده کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند فیبر با اضافه کردن حجم و جرم به حرکات روده کمک می کند بنابراین نه تنها از یبوست جلوگیری می کند بلکه اسهال و حرکات ناسالم یا نامنظم روده را نیز از بین می برد.

خواص انجیر در درمان بواسیر

اگر از بواسیر رنج می برید، یک درمان خانگی محبوب خیساندن انجیر خشک برای یک شب در آب است و سپس میوه را به همراه آب موجود در آن صبح میل کنید. این خاصیت ملین دارد و به کاهش فشار روی مقعد کمک می کند در نتیجه در تسکین بواسیر موثر است. طبق گزارشی پزشکی در سال 2013، انجیر جایگزین سنتی برای ملین، ضد اسپاسم و ضد عفونی کننده می باشد.

خواص انجیر در کاهش سطح کلسترول

انجیر حاوی پکتین، یک گیاه محلول در آب است که باعث تحریک حرکات سالم روده می شود. همانطور که گفته شد، آنها می توانند اثر ملین داشته باشند زیرا دارای مقدار زیادی فیبر هستند. هنگامی که فیبر از طریق دستگاه گوارش حرکت می کند، باعث جمع شدن کلسترول های اضافی و حمل آنها به سیستم دفع کننده و نهایتا خروج از بدن می شود. پکتین همچنین با کاهش سطح کلسترول و عوامل ضد سرطانی همراه است.

خواص انجیر در کاهش علائم آلزایمر

انجیر یکی از بهترین میوه ها برای کاهش آلزایمر و تسکین دهنده التهاب عصب است. مرکز تحقیقات بیماری نورون حرکتی، نشان داد که این میوه قادر است سیتوکین های عفونی در دوران پیری را کاهش دهد. به عبارت دیگر، دارای یک
اثر سودمند برای بیماری های عصبی مانند آلزایمر برای انسان است.

خواص انجیر در درمان برونشیت

مواد شیمیایی طبیعی موجود در برگ های انجیر آنها را به یک ماده ایده آل برای یک پایه چای تبدیل می کند. چای برگ انجیر برای بیماری های مختلف تنفسی مانند برونشیت و همچنین به عنوان راهی برای جلوگیری و کاهش علائم آسم تجویز می شود.

خواص انجیر در تسکین بیماری های مقاربتی

از انجیر به طور سنتی در شبه قاره هند و برخی دیگر از بخش های جهان به عنوان یک داروی آرام بخش برای بیماری های مقاربتی استفاده میشد. خوردن یا کاربرد موضعی این میوه در راستای رهایی از بیماری های ناشی از رابطه جنسی است اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است به طور دقیق انجام شود اما طیف وسیعی از علائم و بیماریهای جنسی وجود دارد که این میوه روی آنها تأثیر مثبت می گذارد.

خواص انجیر در جلوگیری از دفع کلسیم از طریق ادرار

افرادی که رژیم غذایی با سدیم بالا دارند ممکن است کلسیم زیادی از طریق ادرار از دست دهند. محتوای بالای پتاسیم در انجیر به جلوگیری از این امر کمک می کند.
طبق گفته های مجله غدد درون ریز و متابولیسم بالینی، میزان ضایعات موجود در ادرار شما تنظیم می شود و دفع کلسیم را به حداقل می رساند در حالی که به طور فزاینده مقدار اسید اوریک و سایر مضرات را از بین می برد و منجر به خارج کردن سموم از بدن شما می شود.

از بیماری ماکولا جلوگیری می کند

علت اصلی کاهش بینایی در افراد مسن، دژنراسیون ماکولا است. انجیرهای ارگانیک در کمک به شما در جلوگیری از این علامت شایع پیری مفید هستند.

خواص انجیر در تسکین درد گلو

میزان بالای موسیلاژ در انجیر به بهبودی و محافظت در برابر گلودرد کمک می کند. طبیعت تسکین دهنده این میوه ها و آب میوه های طبیعی آنها باعث تسکین درد و کاهش استرس روی تارهای صوتی نیز می شود.

خواص انجیر در سلامت پوست و مو

انجیر سرشار از فلوونوئیدها و پلی فنول ها است که آنتی اکسیدان هایی هستند که از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند. آنها سطح بالایی از آلکانها دارند و بنابراین به تنظیم pH بدن کمک می کنند. در صورت استفاده از این میوه می توانید تعدادی از مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس را درمان کنید.

مزایای دیگر انجیر

انجیرها برای دستگاه گوارش مؤثر هستند و به دلیل خواص تسکین دهنده و ملین شان شناخته شده اند و همچنین میزان چربی و قند کمی دارند. آنها در معالجه شرایط بهداشتی مختلف کمک می کنند که شامل موارد زیر است:

اختلالات تنفسی مانند سرفه شدید و آسم
یبوست، سوء هاضمه، درد معده و دیگر مشکلات روده
تب
درد گوش
جوش
آبسه
بیماری های کبدی

خواص انجیر

از کجا بخریم؟

این میوه در اغلب بازارهای محلی و میوه فروشی ها در فصل مناسب قابل دسترس است اما لازم نیست برای لذت بردن از آن صبر کنید تا فصلش برسد. انواع خشک شده آن در تمام طول سال در دسترس است.

احتیاط: خوردن بیش از حد انجیر می تواند باعث اسهال شود. علاوه بر این، مدل های خشک شده قند زیادی دارند و به طور بالقوه می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند. همچنین هستند کسانی که به انجیر یا برخی از اجزای شیمیایی آن حساسیت دارند.

واکنش های آلرژیک ناشی از آن می تواند خفیف تا شدید باشد. مانند همیشه، قبل از ایجاد تغییر اساسی در رژیم غذایی خود، با پزشک خود صحبت کنید.

بهتر است در اولین هفته های پس از جراحی از این میوه به مقدار زیاد مصرف نشود زیرا ممکن است بعضی مواقع باعث خونریزی در دستگاه گوارش در افراد حساس شود.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی