تغذيه سالم سلامت

هفت ماده غذایی که هرگز نباید با معده خالی مصرف کنید

تقویم فارسی اندروید

همه می دانند که صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است اما آیا می دانید که نمی توانید مطلقاً هر چیزی را که می خواهید در صبح بخورید وقتی دارید به یک صبحانه عالی فکر می کنید. متأسفانه، تنها معدودی از مردم می دانند که بعضی از غذاها برای ما خیلی خوب نیستند اگر با معده خالی خورده شوند. بنابراین این مقاله شما را از آنچه باید در صبح و وعده صبحانه از آنها اجتناب کنیم راهنمایی می کند.

خوراکی هایی که نباید با شکم خالی مصرف کنید

معده خالی

1. گوجه فرنگی

گرچه گوجه فرنگی ها با ویتامین C و مواد مغذی غنی شده اند اما قطعاً باید از مصرف آنها با معده خالی خودداری کرد. اسید تاننیک موجود در گوجه فرنگی باعث افزایش اسیدیته در معده می شود و ممکن است منجر به مشکلات معده شود. بنابراین افرادی که زخم معده دارند، باید از مرکبات مانند پرتقال و لیمو علاوه بر گوجه فرنگی پرهیز کنند.

معده درد

2. نوشیدنی های گازدار

بسیاری از مردم فکر می کنند نوشابه های گازدار در هر زمان و هرجایی مناسب نیستند اما آیا این واقعیت دارد؟ چه می شود اگر به شما بگوییم که نوشیدن نوشابه های گازدار با معده خالی ممکن است باعث نفخ معده یا مشکلات بدتر شود؟ مصرف زیاد نوشیدنی های گازدار باعث افزایش شرایط اسیدی در معده می شود که به نوبه خود می تواند دلیل سرطان مری باشد. اسید آن خیلی زیاد است که همچنین می تواند باعث فرسایش شود. آب زیادی گازدار نیز می تواند باعث مشکلاتی شود. قبل از نوشیدن قوطی کولا در آینده دوباره فکر کنید آیا آن را مصرف خواهید کرد؟

معده خالی

3. شیرینی

در اوایل صبح، اگر برای بیرون رفتن از خانه عجله دارید و باید سریع به محل کارتان برسید بهترین و راحت ترین گزینه می تواند شیرینی باشد. چه معده تان خالی باشد بعد از بیدار شدن از خواب و چه بعد از آن در طول روز، ممکن است دلتان بخواهد فقط یک شیرینی سریع بخورید تا کمی سیر شوید. با این حال، ممکن است این مواد غذایی بهترین گزینه برای معده شما نباشند. آنها اغلب حاوی میزان زیادی مخمر هستند که می توانند معده شما را تحریک کنند.

سوزش معده

4. غذاهای تند و ادویه دار

خوردن غذاهای تند روی معده خالی احتمال افزایش سوزش معده را بیشتر می کند که می تواند منجر به واکنش های اسیدی و گرفتگی شود. آنها بسیار تیز و قوی هستند و به همین ترتیب می توانند باعث سوء هاضمه شوند. سیر، فلفل قرمز و زنجبیل نمونه هایی از این ادویه های تاثیر گذار هستند.

اسیدیته

5. آبنبات و شکلات

هنگامی که قند وارد معده خالی می شود، بدن انسان نمی تواند به اندازه کافی انسولین ترشح کند تا سطح طبیعی خود را در خون حفظ کند. علاوه بر این، قندها می توانند تعادل اسید-قلیایی را مختل کنند.

در واقع کسانی که در معرض خطر دیابت با قند خون بالا هستند باید از مصرف قند و شیرینی خودداری کنند.

خوراکی های مضر برای معده

6. ماست

ماست پر از باکتری های اسید لاکتیک است که فواید سلامتی زیادی دارد. با این حال، اسید لاکتیک بر سطح اسیدی معده خالی بی اثر است. این مساله باکتری های اسید لاکتیک موجود در این فرآورده شیر را از بین می برد و منجر به اسیدیته معده می شود. بهتر است از خوردن ماست به عنوان میان وعده، 1 تا 2 ساعت بعد از غذا استفاده شود.

خوراکی های مضر

7. گلابی

گلابی حاوی فیبر خام است. هنگامی که آن را با معده خالی می خوریم، ممکن است به غشاهای مخاطی ظریف آسیب برساند و باعث درد معده شود. توصیه می شود آن را حتما با غلات یا جو دوسر مصرف کنید.

منبع:

buzznoble

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی