سلامت سلامت جسمي

وضعيت ظاهري شما درباره سلامت امروز و آينده تان چه مي گويد ؟

آیا می دانید فاصله دست هایتان از هم یا حتی چین لاله گوش تان می تواند بیماری هایی را که ممکن است در آینده به آن دچار شوید، پیش بینی می کند. اگر می خواهید بدانید که بدن تان درباره سلامت شما چه می گوید، با ما همراه شوید...
تقویم فارسی اندروید

آیا می دانید فاصله دست هایتان از هم یا حتی چین لاله گوش تان می تواند بیماری هایی را که ممکن است در آینده به آن دچار شوید، پیش بینی می کند. اگر می خواهید بدانید که بدن تان درباره سلامت شما چه می گوید، با ما همراه شوید.

سلامت
سلامت

1. طول انگشتان

آیا انگشت اشاره شما از انگشتی که حلقه در آن می گذارید، کوتاه تر است؟ اگر پاسخ شما مثبت است، احتمال این که به آرتروز زانو دچار شوید نسبت به دیگران دو برابر است. زنانی که این گونه اند سطح استروژن بدن شان کمتر از دیگران است که نقش مهمی در رشد آرتروز دارد.

2.مو و ناخن های شکننده

مو و ناخن های شکننده نشانه ای از کم کاری تیروئید است بدین معنی که غده تیروئید نمی تواند هورمون تیروئید را به میزان کافی ترشح کند. نشانه های دیگر کم کاری تیروئید شامل خستگی، افسردگی، رنگ پریدگی و حساسیت به سرما است.

3.طول دست ها

طول دست های شما چقدر است؟ افرادی که طول دست هایشان کوتاه تر است احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در آنها یک و نیم برابر بیشتر است. منظور از کوتاهی دست ها یعنی هنگامی که دست ها را به صورت افقی از هم باز می کنیم، فاصله انگشتان دست راست تا دست چپ کمتر از 1.5 متر باشد.

4.لکه های زرد رنگ بدن

لکه های زرد رنگ روی بدن، معمولا پلک، زانو، آرنج، دست و پا، معمولا نشانه رسوبات چربی حاصل از کلسترول بالا است. بهتر است برای انجام آزمایش نزد پزشک بروید.

5.چروک لاله گوش

افرادی که روی لاله گوش خود چین و چروک خطی دارند، احتمال این که در آینده به حمله قلبی دچار شوند، زیاد است. محققان اعتقاد دارند که دلیل آن فیبرهای الاستیک است که موجب چین و چروک و سختی شریان ها می شود.

6.ترک گوشه های لب

کمبود ویتامین ب می تواند منجر به خشک شدن و ترک خوردن پوست گوشه های لب شود. می توانید برای درمان از مکمل های ویتامین ب مصرف کنید.

7.خارش پشت

از هر 10 نفر یک نفر به گلوتن حساس اند که این حساسیت به صورت جوش های قرمز خارش دار در پشت، زانو یا آرنج بروز می کنند. اگر پس از خوردن پاستا یا نان دچار دل درد می شوید، به پزشک مراجعه کنید.

8.بزرگی شکم

آیا در سن 40 سالگی، شکم بزرگی دارید؟ حتی اگر اضافه وزن ندارید، احتمال این که در سن 70 ساگی دچار زوال عقل شوید، زیاد است. محققان می گویند که چربی های احشابی(که اطراف ارگان های حیاتی است) هورمون هایی را ترشح می کنند که با زوال عقل در ارتباط اند.

9.بزرگی سینه

خانم هایی که در سن 20 سالگی سینه های بزرگی دارند، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در آنها نسبت به افرادی که سینه های کوچک تری دارند، یک نیم برابر بیشتر است. چربی سینه ممکن است نتیجه تاثیر مقاومت به انسولین باشد که خود منجر به دیابت می شود.

10.گروه خون

گروه خونی شما A، B یا AB است؟ احتمال این که به سرطان لوزالمعده دچار شوید، 44 برابر بیشتر از افرادی است که گروه خونی O دارند.

11.تورم لثه

آیا لثه های شما ورم کرده یا خون می آید؟ اگر عادت ماهانه شما نیز به تاخیر افتاده، باید تست بارداری بدهید. تغییرات هورمونی که نتیجه بارداری است، منجر به تورم لثه می شود.

12.کم پشتی ابروها

کم پشتی و پراکندگی ابروها بدون هیچ دلیلی می تواند نشانه ای از مشکلات تیروئید باشد.

13.سیاهی زیر چشم

سیاهی زیر جشم می تواند نشانه ای از مشکلات کلیوی باشد که شاید دلیل آن کم آبی یا تجمع سموم در بدن باشد. آیا احساس خستگی هم می کنید؟ این حلقه های سیاه رنگ می تواند نشانه کم خونی ناشی از کمبود آهن یا ویتامین B12 نیز باشد.

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع: برترينها

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی