سلامت سلامت جسمي

نزله ، عامل ابتلا به انواع بیماری ها

تقویم فارسی اندروید

نزله ، عامل ابتلا به انواع بیماری ها

نزله

مغزتان نم کشیده است؟

خیلی ها تصور می کنند که نزله همان سرما خوردگی شدید است آیا تفاوتی بین این دو وجود دارد؟
نزله همان سرما خوردگی نیست و این تصور نادرست است و افراد به این دلیل فکر می کنند که نزله همان سرماخوردگی محسوب می شود چون علائمی ناشی از آن، در سرما خوردگی تشدید می شود. ترشحات مغزی از دیدگاه طب سنتی نزله محسوب می شوند که این ترشحات می توانند به صورت حار(گرم) یا بارد(سرد) باشند. به طور کلی وقتی رطوبت مغز بالا می رود، ترشحات به وجود می آیند.

 

نزله چرا از دیگاه طب سنتی حائز اهمیت است ؟

نزله از دیدگاه طب سنتی «ابوالامراض» محسوب می شود که می تواند در دراز مدت باعث ابتلا به انواع بیماری ها شود. برای مثال بیماری هایی چونسینوزیت ،تورم گلو، آلرژی، آسم ، مشکلات ریوی ، تورم مغز، مشکلات لوزه در کودکان ، کیست سینه، مشکلات معده، بیماری های رحم و حتی آلزایمر و فراموشی میتوانند در اثر نزله در بدن ایجاد شوند .

 

برای اینکه بفهمیم در بدن ما نزله وجود دارد، چه باید بکنیم ؟

نزله می تواند بارها به دلایل مختلف در بدن ایجاد شود ولی در صورت عدم درمان ، می تواند به مرور و در دراز مدت باعث ابتلا به انواع بیماری ها شود ، برای تشخیص این مسئله می توان به ترشحات پشت حلق توجه کرد که به صورت خلط ، در دهان می آیدالبته گاهی خلط در پشت حلق باقی می ماند وفرد آن را احساس می کند ولی در دهان نمی آید . همچنین آبریزش بینی و ریزش اشک نیز می تواند برخی از علائم نزله باشد .

 

افراد بیشتر با چه مزاج هایی دچار نزله می شوند ؟

افراد می توانند به دلیل اختلال مزاج دچار نزله شوند و این مشکل به مزاج خاصی مربوط نمی شود و افراد با سنین مختلف دچار نزله خواهن شد ولی در مجموع ابتلا به نزله در خانم ها بیشتر است و معمولا در دراز مدت باعث ابتلا به کیست سینه می شود.

 

برای پیشگیری از ابتلا به نزله باید چه کرد ؟

تغییرات مزاج به هر حال در هر فردی می توانند ایجاد شود ولی در صورت مشاهده علائم نزله که ناشی از تغییر مزاج است باید از متخصص طب سنتی کمک گرفته تا نزله در بدن ایجاد بیماری نکند.

 

منبع : سیب سبز

گردآوری : هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی