دانش و فناوری موبايل، تبلت و لپ تاپ

مقايسه 2 تبلت Samsung Galaxy Tab S 10.5 و Surface Pro 3

دو تا از تبلت هایی که این روزها کاربران حسابی برای انتخاب بین آن ها گیج شده اند دو موردی است که امروز می خواهیم در مورد آن ها مقایسه ای انجام دهیم تا بتوانید هر طور که شده بهترین موردی که به کارتان می آید انتخاب کنید...
تقویم فارسی اندروید

دو تا از تبلت هایی که این روزها کاربران حسابی برای انتخاب بین آن ها گیج شده اند دو موردی است که امروز می خواهیم در مورد آن ها مقایسه ای انجام دهیم تا بتوانید هر طور که شده بهترین موردی که به کارتان می آید انتخاب کنید. بدین صورت شروع به مقایسه این دو تبلت مشهور می کنیم. کمی دقت کنید:

7ganj (4)

تفاوت اندازه های تبلت ها

یکی از مهمترین چیزهایی که شاید در وهله اول می خواهید در انتخابتان دخیل باشد چیزی جز اندازه تبلت ها نیست! پس ما هم اول از همه به این می پردازیم:

7ganj (5)

می توان گفت Surface Pro 3 از هر نظر از گلکسی تب ۱۰ بزرگتر است. به عنوان مثال این تبلت به میزان ۱۴ درصد بلند تر ، و ۱۸ درصد پهن تر و در انتها ۳۸ درصد ضخیم تر از تبلت گلکسی در این بررسی است! اگر شما بخواهید تبلت تان را به حالت لپ تاپ تغییر دهید و از کیبرد های بلوتوثی استفاده کنید Surface Pro 3 بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اما از نظر باریک بودن، گلکسی تب یکی از بهترین گزینه هاست چرا که مهمترین ویژگی ظاهری آن اندازه و ضخانت ۶٫۶ میلی متری آن است.

وزن

در دست گرفتن تبلت ها نیاز به خوش دست بودن این سیستم ها دارد و از طرفی، یکی از مشخصه های خوش دست بودن وزن آن است.

7ganj (6)

تبلت گلکسی حدود ۴۲ درصد سبک تر از Surface Pro 3 است و این باعث شده که خیلی ها این گزینه را انتخاب کنند. اما می توان از وزن Surface Pro 3 بخاطر خاصیت گسترده آن برای اجرای برنامه ها در حد دسکتاپ چشم پوشی کرد.

ساختار

7ganj (7)

جنس تبلت ها یکی از آیتم هایی است که شما می توانید روی آن برای استحکام و ضمانت سالم بودن، در نظر بگیرید. اما تبلت گلکسی اینبار از جنس پلاستیک فشرده است و تبلت مایکروسافت هم از نمونه منیزیم می باشد که قیمتش بخاطر همین جنس بدنه تا حدودی بیشتر شده است.

کیبرد

7ganj (8)

هر دو تبلت از کیبرد های جداشدنی یا اصطلاحا detachable keyboard استفاده می کنند اما سامسونگ سعی دارد این قابلیت را برای بازی ها بیشتر تقویت کند. پس شما می توانید از این گزینه برای بررسی چشم پوشی کنید چون هر دو از یک مدل کیبرد استفاده می کنند.

رنگ بندی

7ganj (9)

برای اینکه رنگ های دلخواه خود را انتخاب کنید لاجرم باید برای سامسونگ از بین رنگ های سفید  وبرنزی یکی را انتخاب کنید و از تبلت مایکروسافت هم فقط یک رنگ نقره ای در اختیار شماست!

اندازه نمایشگر

7ganj (1)

یکی از دیگر مشخصه های مهم برای انتخاب تبلت این است که بتوانیم نمایشگری انتخاب کنیم که بیشترین نزدیکی به خواسته های ما دارد. نمایشگر گلکسی ۱۰٫۵ اینچ است و  Surface هم ۱۲ اینچی است که حدود ۳۴ درصد بزرگتر از نمونه گلکسی ماست.

رزولوشن

7ganj (2)

برای اینکه بدانید کدامیک از این دو تبلت از وضوح بهتری برخوردارند باید به ویژگی های مربوط به نمایشگرتوجه کنید به عنوان مثال تبلت گلکسی، حدود ۳۳ درصد پیکسل بیش از سرفیس در هر اینج دارد و این به تند و تیز تر بودن کمک می کند.  در بالا میزان تراکم پیکسلی یا رزولوشن را مشاهده می کنید

قلم کاربردی

شاید این روزها کسی زیاد از قلم تبلت ها استفاده نکند! به قولا هیچ چیز کارا تر از انگشت نیست اما باید بدانید که مایکروسافت هنوزهم که هنوز از است از قلم برای تبلت ها استفاده می کند اما گلکسی اینبار قلم مربوطه را حذف کرده است.

اسکنر انگشت

7ganj (3)

اگر بخواهید برای قفل کردن و باز کردن سیستم از انگشت خودتان استفاده کنید می توان گفت بهترین نمونه و حالت امنیت را استفاده می کنید اما متاسفانه در سرفیس این امکان وجود ندارد پس می توان گفت از نظر امنیت ورود گلکسی تب اس بهترین حالت را دارد.

صفحات چند وظیفه ای

این امکان مدت هاست وارد تبلت ها شده است و بدین معنی است که می توانید پنجره های مختلفی با خاصیت عملکردی متفاوت در تبلت باز کرد. بدین صورت هر دو تبلت از این قابلیت برخوردارند.

میزان حافظه :

از نظر حافظه هم می توان این دو را خوب مقایسه کرد. گلکسی تب در دو مورد ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی ارائه می شود در صورتی که سرفیس در ۴ سایز مختلف یعنی ۶۴، ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی ارائه می شود پس می توان از نظر حافظه سرفیس را مقدم شمرد. برای افزایش فضا هنوز می توان از اسلات میکرو اس دی برای هر دو استفاده کرد. حافظه رم هم برای این دوسیستم به طور متفاوت استفاده شده است . حافظه رم گلکسی تب ۳ گیگابایت است اما سرفیس ۴ و ۸ گیگابایت است!

Usb 3

قابلیت استفاده از usb3 در گلکسی تعبیه شده است در صورتی که عدم استفاده از آن در سرفیس پیشرفته مایکروسافت بسیار عجیب است!

دوربین

10

از نظر دوربین هم همانطور که در عکس می بینید می توان به منظور مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال اگر استفاده از دوربین جلو برایتان بیشتر اهمیت دارد و می خواهید برای تماس های مختلف استفاده کنید بهتر است از سرفیس استفاده کنید چرا که دوربین جلو و عقب آن با یک کیفیت ۵ مگاپیکسلی ارائه شده است! اما اگر گرفتن عکس و استفاده از دوربین عقب برایتان اهمیت بیشتر دارد می توانید از گلکسی تب اس استفاده کنید. اما دروبین جلو آن هم از کیفیت متوسطی برخوردار است.

نرم افزار:

با توجه به اینکه تبلت سرفیس محصول مایکروسافت است از سیستم عامل ویندوز ۸٫۱ استفاده می کند که امکان استفاده از نرم افزارهای ویندوزی به طور کامل در آن پشتیبانی می شود اما در گلکسی تب اس از اندروید  ۴٫۴ استفاده شده است.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: ماي تچ

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی