دانش و فناوری موبايل، تبلت و لپ تاپ

بهترين تبلت هاي 8 اينچي موجود در بازار

در اين مطلب از 7 گنج، قصد داریم چند نمونه از برترین تبلت‌های ۸ اینچی را به شما معرفی کنیم...
تقویم فارسی اندروید

اکثر افراد ترجیح می‌دهند برای راحتی خود سراغ تبلت‌‌هایی در اندازه کوچکتر بروند که نه تنها حمل و نقل بلکه کارکردن با آن ها ساده باشد. از همین رو تبلت‌های ۷ و ۸ اینچی خریداران زیادی دارد. البته بیشترین تقاضا برای تبلت‌های ۷ اینچی است ولی از آنجایی که بنا به دلایلی چون نسبت تصویر، بزرگتر بودن نمایشگر، نمایش بهتر جزئیات و … خیلی‌ها به سراغ تبلت‌های ۸ اینچی می‌روند، در اين مطلب از 7 گنج،  قصد داریم چند نمونه از برترین تبلت‌های ۸ اینچی را به شما معرفی کنیم.

۱- آیپد مینی ۳ اپل

آیپد مینی ۳ اپل

تقریبا همه محصولات اپل را می‌شناسند و به خوبی می دانند که دستگاه‌های این کمپانی بزرگ با چه کیفیت و امکاناتی تولید و عرضه می‌شود. در کل دستگاه‌های این شرکت همیشه جزو برترین‌های بازار بوده‌اند و تبلت‌های آن نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

بعد از اینکه اپل در آیپد اقدام به تولید یک محصول ۹٫۷ اینچی می‌کرد با توجه به خواسته مشتریان سراغ تولید آیپد کوچکتر رفت و تصمیم گرفت تا نمونه ۷٫۹ اینچی آن را نیز عرضه کند. تا کنون سه نسل از این دستگاه یعنی آیپد مینی، آیپد مینی ۲ و آیپد مینی ۳ با امکانات و مشخصات متفاوت در اختیار کاربران قرار گرفته است.

آیپد مینی ۳ را باید جدیدترین نمونه بدانیم که به یک پردازنده دو هسته‌ای A7 با معماری ۶۴ بیتی در کنار پردازنده کمکی M7 با فرکانس کاری ۱٫۳ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای PowerVR G6430، ۱ گیگابایت رم، نمایشگر ۷٫۹ اینچی IPS LCD با کیفیت رتینا، دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت و دوربین ۱٫۲ مگاپیکسل در جلو مجهز شده است. این دستگاه در رنگ‌های مختلف از جمله طلایی با حافظه داخلی متفاوت به فروش می‌رسد. این محصول همچون گذشته از سیستم عامل اختصاصی اپل یعنی iOS بهره می‌برد.

۲- اکسپریا زد۳ کامپکت سونی

Xperia-Z3-tablet-compact-1

سونی همیشه محصولاتی را تولید می‌کند که از همه نظر در رده‌ی خود زبانزد هستند. در حوزه تبلت این کمپانی تا سال ۲۰۱۴ هیچ محصول زیر ۱۰ اینچی نداشت و از این رو کمی از رقبای سرسختش عقب مانده بود که باعث شد تبلت قدرتمند اکسپریا زد۳ کامپکت را در این سال وارد بازار کند.

این تبلت یک از بهترین و قدرتمندترین نمونه‌های زیر ۱۰ اینچ بازار است که به یک پردازنده چهار هسته‌ای اسنپ‌ دراگون ۸۰۱ کوالکام با فرکانس کاری ۲٫۵ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Adreno 330، ۳ گیگابایت رم، نمایشگر ۸ اینچی TFT LCD با رزولوشن ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل و فناوری Triluminos Display، دوربین اصلی ۸٫۱ مگاپیکسل و دوربین جلوی ۲٫۲ مگاپیکسل و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت مجهز شده است. سیستم عامل این دستگاه اندروید ۴٫۴٫۴ کیت‌کت است.

بی‌تردید کسی از خرید این دستگاه بی‌نقص پشیمان نخواهد شد و کوچکترین مشکلی با آن نخواهد داشت.

۳- گلکسی تب S8.4 LTE سامسونگ

 گلکسی تب S8.4 LTE

سامسونگ و محصولات خانواده گلکسی را همه می‌شناسند و سال ۲۰۱۴ نیز این کمپانی بار دیگر با یک تبلت قدرتمند و جذاب، به جنگ با رقبایش رفته است. تبلت S8.4 را باید یک نمونه موفق و برتر بدانیم که شاید کمتر محصولی بتواند با آن رقابت کند.

این دستگاه به یک پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس ۵۴۲۰ سامسونگ با چهار هسته Cortex A15 و چهار هسته کم مصرف Cortex A7 به ترتیب با فرکانس کاری ۱٫۹ و ۱٫۳ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali T628، ۳ گیگابایت رم، نمایشگر ۸٫۴ اینچی بسیار با کیفیت از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰، دوربین پشت ۸ و دوربین جلوی ۲ مگاپیکسل، سیستم عامل اندروید ۴٫۴ و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

گلکسی تب S.84 سامسونگ را به عنوان یک محصول ۸ اینچی رده بالا هنگام خرید در نظر داشته باشید.

۴- Miix 2 لنوو

Lenovo-Miix-2_8

طرفداران سیستم عامل ویندوز در سراسر جهان کم نیستند و از همین رو قصد داریم یک نمونه ۸ اینچی خوش ساخت از کمپانی لنوو به نام Miix 2 را به شما معرفی کنیم که ادامه دهنده راه موفقیت نسل قبلی خود است.

این دستگاه به یک پردازنده قدرتمند اتم اینتل از سری Z3740 با کد Bay Trail و فرکانس کاری ۱٫۳ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Intel HD، ۲ گیگابایت رم DDR3، نمایشگر ۸ اینچی IPS LCD، دوربین پشت ۵ مگاپیکسل و دوربین جلوی ۲ مگاپیکسل، سیستم عامل ویندوز ۸٫۱ و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

اگر از طرفداران ویندوز هستید، میکس ۲ لنوو را باید به عنوان یک گزینه ۸ اینچی بسیار خوب با سیستم عامل ویندوز بدانیم.

۵- GPad 8.3 ال‌جی

LG-G-Pad-8.3-Review-008

اما اگر دنبال محصولی با کیفیت، قدرتمند و در عین حال مقرون به صرفه هستید یکی از پیشنهادهای ما به شما قطعا جی‌پد ۸٫۳ ال‌جی خواهد بود که می‌تواند یک گزینه ۸ اینچی با قیمت مناسب باشید.

این دستگاه به یک پردازنده چهار هسته‌ای اسنپ دراگون ۶۰۰ با فرکانس کاری ۱٫۷ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Adreno 320، ۲ گیگابایت رم، نمایشگر ۸٫۳ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل، دروبین اصلی ۵ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۱٫۳ مگاپیکسل، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و سیستم عامل اندروید ۴٫۲ مجهز شده است.

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: عصر برتر

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی