دانش و فناوری موبايل، تبلت و لپ تاپ

روشهايي ساده و موثر در از بين بردن خش صفحه نمايش گوشي و …

چه به خاطر وجود یک کلید در داخل جیب شما یا از روی اتفاق صفحات نمایش یا بدنه تلفن‌های ما می‌توانند قربانی خط و خش باشند...
تقویم فارسی اندروید

چه به خاطر وجود یک کلید در داخل جیب شما یا از روی اتفاق صفحات نمایش یا بدنه تلفن‌های ما می‌توانند قربانی خط و خش باشند.

خش گوشي - 7ganj.ir

با این حال به خاطر این خط و خش‌های اعصاب خرد کن نمی‌توان هزینه سنگینی برای تعویض صفحه نمایش یا بدنه پرداخت و یا آن را به متخصصان حرفه‌ای تعمیر گوشی ( که البته در ایران تعداد زیادی از آن‌ها را پیدا نمی‌کنید) سپرد. راه حل دیگری هم هست؟ بله .
برخی از کرم‌های از بین برنده خش خودرو مانند Turtle Wax ، 3M Scratch یا Swirl Remover می‌توانند باعث رفع خش و خطوط صفحه نمایش موبایل هم بشوند
در اینجا شمارا با هشت راه حل برای از بین بردن خش‌های کوچک روی صفحات نمایش و بدنه موبایل آشنا می‌کنیم. پیش از آغاز این مراحل تلفن همراه خود را خاموش کرده و در صورت امکان باتری آن را خارج کنید از احتمال آسیب دیدن دستگاه بر اثر تماس با مایعات جلوگیری کنید.

 

۱- خمیردندان

بله درست می‌بینید خمیردندان ( نه خمیردندان‌های ژله‌ای) می‌توانند در از بین بردن خش و خطوط موثر باشند. روش کار بدین گونه است:
– یک مقدام کم از خمیردندان را روی یک تکه لباس یا پارچه کتان تمیز بمالید
– به ارامی و برا حرکات گردشی آن را روی صفحه نمایش بکشید تا خش‌ها محو شوند.
– با یک پارچه مرطوب خمیردندان را از روی صفحه نمایش پاک کنید.

۲- کرم از بین برنده خش ماشین 

برخی از کرم‌های از بین برنده خش خودرو مانند Turtle Wax ، 3M Scratch یا Swirl Remover می‌توانند باعث رفع خش و خطوط صفحه نمایش موبایل هم بشوند. فقط مراقب باشید که خیلی به آرامی اینکار را انجام دهید.

3- جوش شیرین

با جوش شیرین هم شما می‌توانید خطوط روی گوشی را از بین ببرید. روش کار به این شکل است:‌
مقداری از جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و آن را بهم بزنید تا یک حالت خمیری به خود بگیرد. سپس با یک پارچه تمیز مقداری از آن را روی خش‌ها بمالید. سپس صفحه نمایش را کاملا و خوب تمیز کنید

 

4- پودر بچه 

مقداری آب به مقداری پودر بچه در یک ظرف اضافه کنید تا یک حالت خمیری به خود بگیرد و سپس همانند روش بالایی آن را به آرامی روی خش ها بمالید و سپس تمیز کنید.

5 – روغن سبزیجات 

برای خش‌های کوچک و نه چندان واضح مقداری روغن سبزیجات واقعا می‌تواند معجزه کند.

6- تخم مرغ و سولفات پتاسیم +  آلومینیوم 

بنا به گفته یاهو مخلوط کردن سفید تخم مرغ و سولفات پتاسیم آلومینیوم هم می‌تواند تاثیری در از بین بردن خش و خطوط داشته باشد.
سفیده یک تخم مرغ را با یک قاشق از سولفات پتاسیم مخلوط کنید و ان را تا ۱۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید.  یک پارچه تمیز را به این محلول درست شده آغشته کنید و سپس آن را درون یک فویل آلومینیومی بپیچید و آن را تا ۳۰۰ درجه حرارت دهید تا کاملا خشک شود. سپس پارچه را به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه بشویید . این کار را سه بار تکرار کنید و بعد اجازه بدهید پارچه تا ۴۸ ساعت در فضای آزاد خشک شود. حالا با این پارچه میتوانید خش‌هارا پاک کنید.

7 – پولیش 

استفاده از پولیش‌هایی چون Brasso و Silvo کار پرریسکی است و می‌تواند حتی لایه کوتینگ صفحه نمایش را کاملا از بین ببرد بنابراین ریسک این کار متوجه باشید.
منبع: آي تي ايران

3 دیدگاه

  • باید بگم لعنت به این مطلبتون که بدنه ی لپ تاپم فقط خش برداشت حالا با خمیردندان اندازه ی یک سکه براق شده با هیچ موادی هم پاک نمیشه … واقعا لعنت

    • من کردم تغییری نکرد حالا نمیدونم باید بیشتر بکشم یا نه و اینکه مال منن پشت ش صفحه لپ تاپ هست خمیر زدم انگار داشت رنگ لپ تاپ مشکیمو میربرد واسه همون ادامه ندادم

3 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی