دانش و فناوری مطالب اختصاصي موبايل، تبلت و لپ تاپ

معرفي بهترين گوشي هاي بين 1 تا 1 ميليون و 400 / اسفند 93

امروز بر آن شدیم تا بهترين اسمارت فون هاي مطرح بازار که ارزش خرید بالایی دارند و البته قیمتشان چیزی در حدود يك ميليون تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است را به شما معرفی کنیم. پس با ما در 7 گنج همراه شوید...
تقویم فارسی اندروید

امروز بر آن شدیم تا بهترين اسمارت فون هاي مطرح بازار که ارزش خرید بالایی دارند و البته قیمتشان چیزی در حدود يك ميليون تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است را به شما معرفی کنیم تا قبل از خرید با خواندن این مطلب کمی با حال و هوای بازار آشنا شوید و اسمارت فون‌ مورد نظرتان را قبل از آنکه سردرگم شوید، انتخاب کنید. پس با ما در 7 گنج همراه شوید…

اول لازم است تا چند توصيه كلي در مورد خريد گوشي هاي ميان قيمت را به شما يادآوري كنيم:

چند توصیه و نکته زمان خرید گوشی‌های هوشمند میان رده:

۱. بعضی اوقات بهترین تلفن میان رده، پرچمدار سال گذشته‌ی شرکت‌ها است، چرا که شرکت‌ها عموما پشتیبانی خوبی از پرچمداران خود دارند و این محصولات از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند.

۲. گوشی‌های هوشمند میان رده در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند. بنابراین سعی کنید ابعاد عرض و طول دستگاهی که انتخاب می‌کنید با سایز دست‌های شما متناسب باشد و راحت در دست قرار گیرد. به عبارت دیگر خودش دست بودن گوشی هوشمند اهمیت زیادی در کار با دستگاه دارد.

۳. خوشبختانه در بین گوشی‌های میان رده از حق انتخاب بهتری برای کیفیت صفحه نمایش برخورداریم. کیفیت و وضوح صفحه نمایش یکی از تاثیر گذارترین بخش‌های مورد استفاده شما از یک گوشی موبایل هوشمند است. بنابراین اگر زیاد به صفحه نمایش دستگاه برای مطالعه، پیام دادن، بازی کردن و موارد دیگر خیره می‌شوید، کیفیت نمایشگر دستگاه اهمیت زیادی پیدا می‌کند. معمولا در بین گوشی‌های میان رده این لیست کیفیت صفحه نمایش دستگاه‌ها HD یا Full HD است که هر دو رزولوشن برای یک گوشی هوشمند مناسب است، اما سعی کنید با توجه به ترجیح خود انتخاب کنید.

۴. به ابعاد و وزن دستگاه حتما توجه خاص داشته باشید. اگر گوشی هوشمندی با وزن زیاد بخرید بعد از مدتی سنگینی آن موجب نارضایتی شما می‌شود. بنابراین ابعاد و ضخامتی مناسب نیز به خوش دستی دستگاه کمک بسیار می‌کند.

۵. یکی دیگر از چالش‌هایی که زمان خرید گوشی‌های هوشمند با آن رو به رو هستید، بخش دوربین دستگاه است. اگر دوربین از اهمیت بسیار زیادی در انتخاب شما برخوردار است، بهترین دوربین را می‌توانید با خرید لومیا ۱۰۲۰ نوکیا در اختیار داشته باشید. با این‌حال دستگاه‌های دیگری که در کنار سخت‌افزار خوب، دوربین مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهند نیز در لیست قرار داده‌ایم.

۶. حتما سعی کنید قبل از انتخاب دستگاه، آن را از نزدیک در دست بگیرید و موردی را انتخاب کنید که نزدیکی بیشتری با سلیقه و ترجیح شما دارد.

ال‌جی جی ۳ (LG G3 16 GB)

قيمت: يك میلیون و ۳۲۰ هزار تومان

lg-g3

نخستین مدل که در رنج قیمتی مورد نظر ما قرار می‌گیرد و ارزش خرید بسیار بالایی هم دارد، پرچمدار حال حاضر کمپانی کره‌ای ال‌جی است. G3 نخستین تلفن هوشمندی بود که با نمایشگر QHD روانه بازار شد، در نتیجه می‌توانید بر روی کیفیت صفحه آن حساب ویژه‌ای باز کنید. این مدل همچنین از پردازنده ۴ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۱ سود می‌برد و در نسخه ۱۶ گیگابایتی آن (همان مدلی که مد نظر ماست) ۲ گیگابایت رم را نیز در تن و بدن خود جای داده است. دوربین آن از نوع ۱۳ مگاپیکسلی با فوکوس لیزری است و در اغلب تست‌های گرفته شده در سایت‌های معتبر جز ۳ اسمارت فون برتر بوده است، پس اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید، بدانید که جی ۳ یکی از بهترین مدل‌ها برای این منظور به شمار می‌رود.

مزایا

  • دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بسیار باکیفیت
  • نمایشگر ۵٫۵ اینچی QHD
  • سخت افزار قدرتمند و به روز
  • طراحی زیبا و منحصر به فرد
  • ارایه شده در رنگ‌های متنوع

معایب

  • شارژدهی باتری چندان راضی کننده نیست!
  • میزان نور نمایشگر پایین است!

ال جي جی ۲

 قیمت ۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان

lg-g2

مشخصات کلی:

یک سیم کارته – وزن : 143 گرم

پردازنده: Qualcomm Snapdragon 800 Chipset Quad-Core Krait 400 CPU

صفحه نمایش: از نوع True HD-IPS + LCD – سایز صفحه نمایش: 5.2 اینچ – دارای رزولوشن 1920 × 1080 – تراکم پیکسلی: 424 پیکسل بر اینچ

حافظه: حافظه داخلی 32768 مگابایت – حافظه رم 2048 مگابایت

دوربین: 13.0 مگاپیکسل – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی

سیستم عامل: Android 4.4 KitKat

باتری: 3000 میلی آمپر ساعت

ابعاد: 138.5 در 70.9 در 8.9 میلی‌متر

جی ۲ ال‌جی اکنون یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های هوشمند میان رده (از نظر قیمت) بازار به حساب می‌آید که دریافت اندروید ۵ نیز برای آن توسط شرکت سازنده تضمین شده است. نسل جدید این محصول با نام جی ۳ چند وقتی است که در بازار وجود دارد و همین موضوع باعث شده جی ۲ با کاهش قیمتی شدید روبرو باشد. اگر به یک گوشی با مشخصات و عملکرد سطح بالا و ظاهر خلاقانه نیاز دارید، جی ۲ انتخابی مناسبی است. شرکت کره‌ای ال‌جی سال پیش جی ۲ را با لبه‌های نازک کنار صفحه نمایش و دکمه‌های تنظیم صدا و پاور پشت دستگاه رونمایی کرد و با خود زبان طراحی خاص و زیبایی را به رخ دیگر کمپانی‌ها کشید.

اگر به صفحه نمایش QHD با اندازه‌ی ۵.۵ اینچی، پردازنده جدید‌تر و خرج بیشتر نیاز ندارید، قطعا جی ۲ جانشین خرید خلف نسل جدید خود است.

معايب:

بدنه تمام پلاستیکی

پشتیبانی نکردن از کارت حافظه میکرو SD

 

اچ‌تی‌سی وان ای ۸ (HTC One E8)

قیمت: یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان

HTC-One-E8

نماینده اچ‌تی‌سی حاضر در لیست پیشنهادی ما وان ای ۸ نام دارد. این مدل از مشخصاتی مشابه با پرچمدار این کمپانی برخوردار است اما جنس بدنه آن پلاستیکی است و لوکسی وان ام ۸ را نیز ندارد. وان E8 از نمایشگری ۵ اینچی با وضوح Full HD بهره می‌برد و به پردازنده ۴ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۱ به همراه ۲ گیگابایت رم نیز مجهز شده تا شاهد مجموعه سخت افزاری خوبی باشیم. بدون شک نقطه قوت این مدل را می‌توان در اسپیکرهای آن دانست چرا که دو اسپیکر فوق‌العاده در بالا و پایین نمایشگر آن جا داده شده که صدای شفاف و بسیار با کیفیتی را ارایه می‌دهند علاوه بر این، از لحاظ بلندی و کیفیت صدا در هدفون نیز یکی از بهترین‌های بازار است. پس علاقه مندان به موزیک عاشق آن خواهند شد.

مزایا

  • نمایشگر ۵ اینچی با کیفیت خوب
  • سخت افزار قدرتمند و قابل قبول
  • اسپیکرهای فوق‌العاده با کیفیت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با کیفیت مطلوب

معایب

  • ضخامت نزدیک به یک سانتی متری دستگاه
  • بدنه پلاستیکی نه چندان با کیفیت

نوکیا لومیا ۸۳۰ (Nokia Lumia 830)

قیمت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

Nokia-Lumia-830-51

تنها نماینده ویندوزفونی حاضر در لیست پیشنهاد امروز ما، لومیا ۸۳۰ نام دارد که به نوعی آخرین اسمارت‌فون ساخت نوکیا نیز هست. این مدل به گفته سازندگان، مقرون به صرفه‌ترین پرچمدار دنیاست. لومیا ۸۳۰ از طراحی فوق‌العاده شیکی بهره می‌برد و بدنه آن فلزی و قاب پشتی آن از جنس پلی کربنات ساخته شده است. این اسمارت‌فون خاص به ویندوزفون ۸٫۱ مجهز شده است و به ویندوز ۱۰ نیز آپدیت خواهد شد. با توجه به سیستم عامل دستگاه، پردازنده ۴ هسته‌ای اسنپدراگون ۴۰۰ به همراه یک گیگابایت رم مجموعه سخت افزاری خوبی به حساب می‌آید و می‌تواند با مدل‌های قدرتمندتر اندرویدی به راحتی وارد رقابت شود. دوربین اصلی این مدل ۱۰ مگاپیکسلی و ساخت کمپانی معتبر کارل زایس آلمان است که به فناوری اختصاصی نوکیا با نام پیورویو نیز مجهز شده در نتیجه می‌توانید بر روی آن حساب کنید.

مزایا

  • طراحی شیک و جوان پسند
  • نمایشگر ۵ اینچی با کیفیت مطلوب
  • دوربین ۱۰ مگاپیکسلی پیورویو
  • پشتیبانی از شارژر بی‌سیم
  • ارایه شده در رنگ‌های متنوع

معایب

  • وزن بالا

گلکسی S5 مینی سامسونگ

 قیمت 1/000/000 تومان

galaxy_s5_triple

مشخصات:

دو سیم کارته – وزن : 120 گرم – مقاوم در برابر آب

پردازنده:Exynos 3 Quad 3470 Chipset Quad-core CPU

صفحه نمایش: از نوع Super AMOLED – سایز صفحه نمایش: 4.5 اینچ – دارای رزولوشن 1280 × 720 – تراکم پیکسلی: 326 پیکسل بر اینچ

حافظه:حافظه داخلی 16384 مگابایت – حافظه رم 1536 مگابایت – Micro SD

دوربین:8.0 مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی

سیستم عامل: Android 4.4 KitKat

باتری 2100 میلی آمپر ساعتی

ابعاد: ۱۳۱.۱ در ۶۴.۸ در ۹.۱ میلی‌متر

بنا بر سنت هر ساله انتظار می‌رفت که سامسونگ پس از معرفی پرچم‌دار خود، سراغ مدل‌هایی مطابق بر آن یعنی گلکسی اس ۵ زوم، اکتیو و مینی برود. شرکت کره‌ای این کار را کرد و دستگاه‌های متنوع دیگر را هر کدام با تمرکز بر بخشی خاص برای کاربرانش عرضه کرد. گلکسی اس ۵ مینی نسخه‌ی کوچک شده و تنزل پیدا کرده در مشخصات سخت‌افزاری از پرچم‌دار امسال سامسونگ است که حالا با افت قیمت گزینه‌ی بسیار مناسبی در بخش گوشی‌های میان رده به حساب می‌آید. این گوشی هوشمند چند مشخصه نرم‌افزاری مهم اس ۵ را به ارث برده که می‌تواند برتری برای آن در رقابت با دیگر مینی‌های کمپانی‌های اندرویدی باشد. سنسور تشخیص اثر انگشت، تشخیص ضربان قلب و مقاومت در برابر نفوذ آب ویژگی‌های مهمی به حساب می‌آیند.

البته نسخه مینی پرچم‌دار سامسونگ از تکنولوژی NFC بی‌بهره است.

 

نکسوس ۵ ال‌ جی

 قیمت ۱/۱۵۰/۰۰۰ تومان

nexus-5

مشخصات کلی:

یک سیم کارته – وزن : 130 گرم

پردازنده:Qualcomm Snapdragon 800 Chipset Quad-core Krait 400 CPU

صفحه نمایش: از نوع True HD – سایز صفحه نمایش: 4.95 اینچ – دارای رزولوشن 1920×1080 – تراکم پیکسلی: 445 پیکسل بر اینچ

حافظه: حافظه داخلی 16384 مگابایت – حافظه رم 2048 مگابایت

دوربین: 8.0 مگاپیکسل – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی

سیستم عامل: Android 5.0 Lollipop

باتری: 2300 میلی آمپر ساعت

ابعاد: 137.9 در 69.2 در 8.6 میلی‌متر

یکی از دستگاه‌های هوشمندی که هم‌اکنون از اندروید نسخه پنجم بهره می‌برد، نکسوس ۵ ساخته مشترک ال‌جی و گوگل است. شرکت ال‌جی با ساخت نکسوس نسل پنجم ثابت کرد که توان ساخت دستگاهی متفاوت و متمایز از رقبا را دارد. تجربه کار با دستگاه‌های نکسوس به دلیل حمایت و پشتیبانی مستقیم گوگل از آن‌ها با سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی متفاوت است و این دستگاه‌ها تا چند سال طعم آخرین نسخه اندروید را زودتر از باقی دستگاه‌های اکوسیستم اندروید می‌چشند. همانطور که احتمالا اطلاع دارید، نسل ششم این دستگاه به وسیله موتورولا ساخته شده و اندازه‌‌ی عجیب ۵.۹ اینچی را داراست که این دستگاه را وارد حوزه فبلت‌ها می‌کند. بنابراین اگر دوست دارید یک گوشی هوشمند نکسوس خوب با سایز صفحه نمایش مناسب ۵ اینچ در اختیار داشته باشید، نکسوس ۵ هم‌اکنون با قیمتی مناسب در بازار حضور دارد. در پایان البته لازم است شما را از برخی موارد ضعف این دستگاه مطلع کنیم؛ همانطور که در مشخصات فنی متوجه شدید، این دستگاه از کارت جانبی Micro SD پشتیبانی نمی‌کند. باتری غیر قابل تعویض این گوشی، نسبتا ضعیف ارزیابی می‌شود. در مقایسه با رقبای هم قیمت، دوربین ۸ مگاپیکسلی نکسوس ۵ عملکردی متوسط دارد.

 

لومیا ۱۰۲۰ نوکیا

قیمت ۱/۳۰۰/۰۰۰ تومان

lumia-1020

مشخصات کلی:

 

یک سیم کارته – وزن : 158 گرم

پردازنده: Qualcomm Snapdragon S4 Chipset Dual-Core Krait CPU

صفحه نمایش: از نوع AMOLED – سایز صفحه نمایش: 4.5 اینچ – دارای رزولوشن 1280 × 768 – تراکم پیکسلی: 332 پیکسل بر اینچ

حافظه: حافظه داخلی 32768 مگابایت – حافظه رم 2048 مگابایت

دوربین: 41.0 مگاپیکسل  – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی

سیستم عامل: Microsoft Windows Phone 8.1

باتری: 2000 میلی آمپر ساعت

ابعاد: 130.4 در 71.4 در 10.4 میلی‌متر

نوکیا همواره توجه ویژه‌ای به عکس‌برداری با موبایل داشته و نمونه این تمرکز و توجه ویژه شرکت فنلاندی را می‌توانیم در لومیا ۱۰۲۰ به خوبی مشاهده کنیم. یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار که توانایی فوق‌العاده‌ای در عکس‌برداری دارد و در صورت علاقه شما به عکس برداری می‌تواند بهترین گزینه باشد، لومیا ۱۰۲۰ نوکیا است. لومیا ۱۰۲۰ با دوربین بسیار عالی ۴۱ مگاپیکسلی و استفاده از تکنولوژی Pureview دریایی از امکانات مختلف عکس برداری و ضبط فیلم در اختیار شما قرار می‌دهد. تحت تاثیر همین دوربین قوی، قیمت لومیا ۱۰۲۰، بیشتر از رقیبان خود با مشخصات سخت‌افزاری بهتر است. خرید گوشی هوشمند لومیا ۱۰۲۰ برای اشخاصی توصیه می‌شود که به وجود دوربین عالی در موبایل اهمیت زیادی می‌دهند و با کمبود بخش نرم‌افزاری پلتفرم ویندوزفون نیز کنار آمده‌اند.

معايب:

توجه داشته باشید که لومیا ۱۰۲۰ از شیار کارت حافظه جانبی میکرو SD پشتیبانی نمی‌کند.

 

موتو جی (نسل دوم – ۲۰۱۴)

 قیمت ۱/۰۸۰/۰۰۰ تومان

moto-g-2014

مشخصات کلی:

یک سیم کارته – وزن : 149 گرم

پردازنده: Qualcomm MSM8226 Snapdragon 400 Chipset Quad-core Cortex-A7 CPU

صفحه نمایش: از نوع IPS – سایز صفحه نمایش: 5.0 اینچ – دارای رزولوشن 1280 × 720 – تراکم پیکسلی: 294 پیکسل بر اینچ

حافظه:حافظه داخلی 8192 مگابایت – حافظه رم 1024 مگابایت – Micro SD

دوربین: 8.0 مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی

سیستم عامل: Android 5.0 Lollipop

باتری: 2070 میلی آمپر ساعت

ابعاد: ۱۴۱.۵ در ۷۰.۷ در ۱۱ میلی‌متر

موتورولا پس از موفقیت نسل اول موتو جی در سال گذشته، تصمیم گرفته امسال نیز نماینده‌ای شایسته در بخش گوشی‌های میان رده داشته باشد. موتو جی نسل دوم از مشخصات سخت‌افزاری و طراحی بدنه‌ای بسیار عالی بهره می‌برد که آن را تبدیل به یکی از بهترین گوشی‌های میان رده بازار می‌کند. شما با استفاده از این دستگاه حس یک کالای بی ارزش و ارزان را احساس نخواهید کرد و موتورولا بار دیگر توانسته توان طراحی خود را نشان دهد. صفحه نمایش و دوربین با کیفیت و بهره بردن از آخرین نسخه اندروید برای مدتی طولانی از مزیت‌های دیگر این دستگاه به شمار می‌رود. البته این دستگاه نیز نقص‌های خود را دارد که می‌توان برای مثال به طول عمر باتری نامناسب و فوکوس دشوار دوربین آن اشاره کرد.

سامسونگ گلکسی آلفا (Samsung Galaxy Alpha)

قیمت: یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان

Galaxy-Alpha-5

گلکسی آلفا را می‌توان یک محصول انقلابی برای سامسونگ دانست، چرا که نخستین کهکشانی این کمپانی کره‌ای است که از بدنه فلزی سود می‌برد. این مدل به نمایشگری ۴٫۷ اینچی HD مجهز شده است و یکی از خوش دست‌ترین اسمارت فون‌های حاضر در این لیست نیز به حساب می‌آید. دوربین این مدل متفاوت از سامسونگ، از نوع ۱۲ مگاپیکسلی است و توانایی ضبط به صورت ۴K را نیز داراست در نتیجه از لحاظ فیلم برداری مدلی ایده‌آل به نظر می‌رسد. گلکسی آلفا نخستین مدلی بود که از محافظ گوریلا گلاس ۴ استفاده می‌کرد، پس به این زودی ها آسیبی به نمایشگرش وارد نخواهد شد. در ابتدا به اندروید ۴٫۴٫۴ مجهز شده بود اما به نسخه پنجم از سیستم عامل محبوب اندروید نیز بروزرسانی خواهد شد، پس نباید نگران چیزی باشید.

مزایا

  • بدنه فلزی با ضخامت ۶٫۶ میلی متری
  • سخت افزار قدرتمند و به روز
  • دوربین ۱۲ مگاپیکسلی
  • مجهز به سنسور اثر انگشت
  • ارایه شده در رنگ‌های متنوع

معایب

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه
  • اسپیکرهای ناامید کننده

اکسپریا زد ۲ سونی

قیمت 1/350/000تومان

T2-sony

مشخصات کلی:

یک سیم کارته – وزن : 163 گرم – مقاوم در برابر آب

پردازنده: Qualcomm MSM8974AB Snapdragon 801 Chipset Quad-core Krait 400 CPU

صفحه نمایش:  5.2 اینچ – رزولوشن 1920×1080 – تراکم پیکسلی: 424 پیکسل بر اینچ

حافظه: حافظه داخلی 16384 مگابایت – حافظه رم 3072 مگابایت – Micro SD

دوربین: 20.7 مگاپیکسل – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی

سیستم عامل: Android 4.4 KitKat

باتری: 3200 میلی آمپر ساعت

ابعاد: 146.8 در 73.3 در 8.2 میلی‌متر

 

نسل دوم از سری زد اکسپریای شرکت سونی، سال گذشته توجه زیادی در هنگام رونمایی و عرضه به خود جلب کرد و همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید با مشخصاتی بسیار خوب، در دسترس دوست‌داران این محصول قرار گرفت. به تازگی نسل جدید، یعنی اکسپریا زد۳ به بازار‌ها آمده و تاثیر منفی بر قیمت نسل قبل خود گذاشته است. در حال حاضر بسیار سخت است که این محصول را میان رده بنامیم، زد ۲ مشخصاتی در حد پرچمدار‌ان سال ۲۰۱۴ را در اختیار دارد. بنابراین خرید این محصول اکنون بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی به نظر می‌رسد. قیمتی برابر با یک میلیون سیصد تا حداکثر یک میلیون چهارصد تومان قطعا ارزش پردازنده اسنپدراگون ۸۰۱، صفحه نمایش فول HD، رم ۳ گیگابایت، دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسل و قابلیت ضد آب بودن این دستگاه را دارد. شاید بزرگترین مشکل زد ۲ را بتوان بلندگو‌های نسبتا ضعیف آن دانست.

منابع: زوميت – زاناتك

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی