اخبار اجتماعی و اقتصادي اخبار داغ اخبار سياسی - مذهبي

معارفه اولین فرماندار زن كشورمان در سيستان و بلوچستان

برای نخستین بار یک فرماندار زن در سیستان و بلوچستان کار خود را به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان قصرقند ديروز پنج شنبه آغاز کرد...
تقویم فارسی اندروید

برای نخستین بار یک فرماندار زن در سیستان و بلوچستان کار خود را به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان قصرقند ديروز پنج شنبه آغاز کرد.

u9_2734
به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی از شهرستان قصرقند استاندار سیستان و بلوچستان با حضور در جمع مسوولان، معتمدان و سران طوایف و عشایر شهرستان خانم حمیرا ریگی را به عنوان فرماندار به حاضران معرفی کرد.

حمیرا ریگی پیش از برگزاری جلسه معارفه ضمن تشکر از اعتماد دولت تدبیر و امید به جامعه بانوان بویژه در استان مرزی سیستان و بلوچستان گفت: مزیت نسبی و توانمندی شهرستان قصرقند در حوزه کشاورزی و گردشگری است لذا اولویت کاری فرماندار و مدیران اجرایی منطقه به این دو بخش خواهد بود و امیدواریم تاثیر آن بر سایر بخشها در منطقه تحول ایجاد کند.

ریگی افزود: توسعه متوازن و حل مشکلات شهرستان قصرقند با استفاده از تشکیل گروه ستادی متشکل از نخبگان، فرهیختگان و دانشجویان راهبرد کاری فرماندار در دولت یازدهم خواهد بود.

حمیرا ریگی از جامعه بانوان بلوچ و اهل سنت سیستان و بلوچستان متولد 1354 است و افزون بر 20 سال تجربه در دستگاههای مختلف از جمله به عنوان رییس اداره بهزیستی و بخشدار مرکزی چابهار مجموعا به مدت 7 سال داشته است.

ریگی همچنین مشاور مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان، دبیر کمیسیون امور بانوان فرمانداری چابهار و دبیر کمیسیون شورای شهر چابهار بوده است.

در مراسم معارفه فرماندار جدید قصرقند آقایان کاشانی، اربابی، پشنگ ریگی و جدگال چهار نفر از نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تنی چند از فرمانداران و سران طوایف و سرداران عشایر جنوب استان حضور داشتند.

همچنين استاندار سیستان و بلوچستان در اين جلسه معارفه گفت: هیچ تبعیضی بین زن و مرد و اقوام و مذاهب استان سیستان و بلوچستان وجود ندارد و فقط شایسته‌سالاری مدنظر است.

علی اوسط هاشمی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان قصرقند در جمع ائمه جمعه شیعه و سنی، مسئولان، معتمدین، سران طوایف و نمایندگان و مردم شهرستان قصرقند گفت: امروز خرسندم از اینکه مردم قصرقند با این جمعیت زیاد از معارفه فرماندار زن استقبال کرده‌اند.

او گفت: از انتخاب فرماندار زن که در این روزهای مبارک تعلق دارد به میلاد دخت پیامبر اکرم (ص) حضرت فاطمه (س) و روز مادر، اگر می‌دانستم در انتخاب فرماندا زن، جمعیت زیادی حضور می‌یابند، 50 الی 60 درصد فرمانداران استان را زن انتخاب می‌کردم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به فرموده حضرت امام (ره) «از دامن زن، مرد به معراج می‌رود»، بنابراین از دامان زنان است که مردان و فرزندانی موفقی داریم.

هاشمی بیان کرد: هیچ تبعیضی بین زن و مرد، اقوام و مذاهب وجود ندارد و نخواهد داشت.او گفت: با خودباوری و منابع درونی که همان اصل انسانی است بر تحریم‌ها غلبه خواهیم کرد و از فکر انسانی، تکنولوژی و علم به دست می‌آوریم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از حضور این همه جمعیت در این مراسم بسیار خرسندم که انتخاب درستی کردم برای من آنچه مهم است، شایستگی، ادراک و لیاقت است.

هاشمی گفت: آنچه که من از خانم ریگی شناخت دارم در بطن وزارت کشور بوده و مراکز بخشداری را طی کرده است وی دارای فکر و ایده است، بنابراین از شما خواسته می‌شود تا به نخستین فرماندار زن در دولت تدبیر و امید شهرستان قصرقند کمک کنید.
او گفت: هم‌چنین نخستین فرماندار زن در شهرستان هامون، و نخستین معاون زن در استانداری سیستان و بلوچستان بعد از 35 سال در این استان انتخاب شدند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وزیر کشور آقای رحمانی فضلی به استانداران اعلام کرد که معاونان و فرمانداران را از کابینه زنان انتخاب کنید و رئیس جمهور هم برای این مقوله اهمیت زیادی قائل هستند.
هاشمی گفت: بنابراین فرماندار جدید را حمایت و کمک کنید تا بتواند نام نیک بر این شهرستان داشته باشد.

گردآوري شده توسط گروه هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی