روانشناسي و سلامت روان سلامت

مشاور یا تراپیست: کدام یک می تواند به نجات ازدواج شما کمک کند؟

تقویم فارسی اندروید

مردم برای نجات ازدواج خود اغلب عبارت “مشاور” را با “تراپیست” اشتباه می گیرند. در حالی که این دو حرفه هر دو راهنمایی و پشتیبانی برای کمک به مراجعان برای مقابله با نگرانی های سلامت روانی خود ارائه می دهند، آنها از جهات قابل توجهی متفاوت هستند. بزرگترین تفاوت بین دو عنوان شغلی سطح تحصیلات، آموزش، مجوز و رویکردهای برنامه درمانی است. به گفته مراکز مشاوره میشیگان، این تفاوتها بیشتر توسط قوانین ایالتی تأکید می شود که الزامات متفاوتی را برای هر دو حرفه مشخص می کند.

نجات ازدواج

بسته به آنچه که کسی امیدوار است با آن دست و پنجه نرم کند یا انجام دهد، ممکن است یکی از حرفه ای ها برای آنها مناسب تر از دیگری باشد. به عنوان مثال، شاید شما با اعتیاد روبرو هستید و متوجه شده اید که اعمال گروهی موثرتر است یا شاید از اختلال روانی رنج می برید که در این صورت ممکن است درمان فردی مفیدتر باشد.

یکی از دغدغه های مکرری که افراد به دنبال درمان یا مشاوره هستند، مسائل زناشویی و نجات ازدواج شان است. به گفته دانشگاه بردلی در حقیقت، حدود 44 درصد از زوج ها قبل از ازدواج به دنبال خدمات درمانی هستند. اگر به دنبال کمک برای ازدواج یا نجات ازدواج خود هستید، کجا باید مراجعه کنید؟

تفاوت های قابل توجهی بین تراپیست ها و مشاوران وجود دارد

متخصصان سلامت روان معمولاً در قالب تراپیست ها، مشاوران و روانشناسان حضور دارند. سطح تحصیلات و صدور مجوز نقش مهمی در تعیین تفاوت بین این سه حرفه ایفا می کند، اگرچه ممکن است پیچیده شود. به عنوان مثال، یک روانشناس مشاور می تواند خدمات مشاوره ای (همانطور که ممکن است یک مشاور باشد) ارائه دهد، اگرچه ممکن است یک مشاور لزوماً واجد شرایط برای ارائه روان درمانی نباشد.

برای در نظر گرفتن روانشناس بالینی در هر ایالت در ایالات متحده، افراد باید تحصیلات خود را در سطح دکترا (PhD یا Psy.D) تکمیل کنند. در مقایسه، برخی از مشاوران حرفه ای ممکن است فقط به مدرک کارشناسی و مجوز نیاز داشته باشند که بسته به محل زندگی آنها، پس از امتحان و دوره های درسی، برای به دست آوردن عنوان آنها، بر اساس اعلام انجمن مشاوره آمریکا، ممکن است. به گفته مراکز مشاوره میشیگان، این الزامات آموزشی متفاوت در نقش های شغلی نیز بیشتر منعکس می شود، زیرا روانشناسان به طور کلی برای درمان شرایط بسیار پیچیده تر (مانند اسکیزوفرنی یا اختلال دو قطبی) تلاش می کنند تا یک مشاور.

یک تراپیست بالینی که روان درمانی انجام می دهد، معمولاً از نظر تحصیلات بین مشاور و روانشناس قرار دارد. یک تراپیست معتبر حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد و همچنین مجوز فعالیت است. اغلب ، یک تراپیست ممکن است دکترای خود را نیز دریافت کند.

مشکلات زناشویی

کدام سرویس برای نگرانی های زناشویی بهتر است؟

مشاوران بر تعدادی از مسائل مانند نگرانی های رفتاری، تفکر منفی و عزت نفس پایین تمرکز می کنند. مشاوران همچنین می توانند در مورد مشکلات خانوادگی و زناشویی و همچنین سوء مصرف مواد مراجعان را راهنمایی کنند، اگرچه آنها به طور کلی ملزم به دریافت گواهینامه برای این خدمات هستند. توجه به این نکته ضروری است که مشاوران تمایل دارند با هر فرد به طور جداگانه رفتار کنند و سپس برنامه درمانی را برای موقعیت خاص خود تنظیم می کنند و معمولاً استراتژی های مقابله ای را ارائه می دهند که متناسب با شخصیت مشتری است. به گفته مراکز مشاوره میشیگان، اگر گروهی باشد، مشاوران می توانند نقش آفرینی را ایفا کنند. یک مشاور ممکن است برای نگرانی های کوتاه مدت که ناشی از مسائل طولانی مدت سلامت روان نیست، ایده آل تر باشد.

از سوی دیگر، تراپیست های ازدواج و خانواده عمدتاً بر خانواده درمانی و مسائل گروهی تمرکز می کنند – به عنوان مثال، زوج درمانی، مشاوره ازدواج و روابط والدین و فرزندان و روش شناسی. به گفته مراکز مشاوره میشیگان، این درمانگران به طور خاص به پویایی گروه و روابط بین فردی بیش از موانع فردی (مگر اینکه مستقیماً در روابط تداخل داشته باشد) می پردازند.

در نهایت، یک روانشناس (یا روان درمانگر)، بیشتر با افراد کار می کند و بیشتر بر نگرانی های روانی یا عاطفی مشکل دار تمرکز می کند. این مسائل به طور کلی جدی تر هستند و از نگرانی های طولانی مدت در مورد سلامت روان ناشی می شود. به گفته مراکز مشاوره میشیگان، این نگرانی ها معمولاً نیاز به تشخیص دارند (و گاهی اوقات داروهای تجویزی که توسط روانپزشک تجویز می شود).

هنگام تصمیم گیری در مورد مسائل مربوط به ازدواج به هر کسی مراجعه می کنید، وضعیت خاص خود و همچنین سابقه سلامت روانی را در نظر بگیرید.

منبع:

thelist

Healthline

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی