بیماری ها سلامت

مزایای استفاده از میز ایستاده چیست

تقویم فارسی اندروید

با استفاده از یک میز ایستاده خود را از درد های گردن و شانه خلاص کنید. امروزه درصد زیادی از افراد جامعه مبتلا به کمرد درد های ناگزیر و اعصاب خرد کن هستند. تخمین زده می شود که تا 80 درصد از آمریکایی ها از درد های عضلات پاسچرال(گردن، شانه، کمر و باسن) رنج می برند. این درد ها ارتباط بسیار زیادی با نشستن های بیش از حد دارد. علم ثابت کرده است که نشستن مداوم روی صندلی حتی از سیگار کشیدن هم مضر تر است. البته تمام دردهای کمر ناشی از نشستن بیش از حد نیست. تروما و آسیب های ورزشی نیز متهم های دیگر این درد های کلافه کننده هستند. افرادی که از کمردرد و درد های دیگر عضلات پاسچرال رنج می برند چرا تمایلی به استفاده از میز های ایستاده ندارند؟

مزایای استفاده از میز ایستاده چیست

استفاده از میز استاده یک گزینه ی عالی به خصوص برای فرار از کمردرد و گردن درد است.

ایده ی استفاده از میز های ایستاده مدت های زیادی است که به خصوص در کشور های خارجی مطرح شده و به افراد مبتلا به درد های کمر و گردن پیشنهاد می  شود اما برای مدت ها این میز ها مخصوص ادارات یا خانه ی ثروتمندان بود. به تازگی استفاده از این میز ها رواج بهتری پیدا کرده و مشاهده می شود که آمار کمر درد و گردن درد نیز کاهش یافته است. ایستاده کار کردن با آن که پاهای شما را خسته می کند و می تواند کمی سخت باشد اما مزایای خوبی هم دارد. شما زمانی که به صورت ایستاده به کارهای تان می رسید سوخت و ساز بدن تان افزایش یافته و کالری بیشتری می سوزانید. ایستاده کار کردن وضعیت بدن شما را بهبود می دهد شما می تواند حالت قائم بدن تان را حفظ کرده و عضلات پاسچرال را درگیر کنید. این روند عضلات پاسچرال شما را از دردناک شدن و ایجاد درددسر باز می دارد و همچنین از دولا دولا راه رفتن در امان خواهید ماند. شما هنگامی که تمام طول روز را نشسته باشید عضلات پشت تان و عضلات گردن تان آسیب دیده و ضعیف می شوند. به این ترتیب به مرور زمان قوز آورده و درد های مهلکی را در پشت تان حس می کنید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از میز های ایستاده فعالت بالای بدن در پشت این میز ها است. زمانی که شما برای مدت طولانی روی یک صندلی می نشینید خود را به آن محدود کرده و تحرک کمی خواهید داشت. همچنین برای مدت طولانی عضلاتی که به هیچ عنوان برای بی حرکت ماندن طراحی نشده اند، بی حرکت و ثابت می مانند. این سکون خود یکی از عوامل تخریب کننده و مضر برای شما خواهد بود. با توجه به این که اجداد ما روزانه 12 مایل را برای شکار پیاده روی می کردند و تحرک زیادی داشته اند قطعا بی حرک ماندن با طبیعت ما سازگاری ندارد.

میز ایستاده وضعیت بدن تان را بهبود می دهد

میز ایستاده صفحه ی مانیتور را تا مقابل چشمان شما بالا آورده و به شما کمک می کند تا فشار کمتری روی گردن خود حس کنید. به این ترتیب دیگر لازم نیست تمام طول روز گردن خود را خم کنید و به آن فشار بیاورید. همچنین پشت یک میز ایستاده ساعد شما بالا و به شکل قائم قرار گرفته و شکل کلی بدن تان وضعیت بهتری خواهد داشت. این وضعیت مناسب کمر شما را از درد های آینده نجات می دهد.

کمردرد یک بیماری شایع است اما خوشبختانه بسیاری از موارد ابتلا را می توان با کمی اصلاح و رعایت چند نکته ی جزئی درمان کرد. همین استفاده از میز های ایستاده یکی از راه های ساده ای است که می تواند کمر درد را از شما دور کنو.

در صورتی که شما به علت نشستن های طولانی پشت میز یا مشکلا ت دیگر دچار درد های شدید کمر و گردن هستید توجه داشته باشید که استفاده از یک میز ایستاده به تنهایی کمکی به اصلاح وضعیت شما نمی کند. شما احتیاج دارید که به همراه آن حرکت های اصلاحی را هم انجام داده و انحنای ستون فقرات خود را به مرور زمان اصلاح کنید. می توانید در این خصوص از یک ارتوپد کمک بگیرید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی