ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج سلامت جنسي و زناشويي

فواید لمس کردن زوج ها به طور روزانه

تقویم فارسی اندروید

کلید صمیمیت در یک رابطه طولانی و شاد این است که زوج ها لااقل روزی یک بار یکدیگر را لمس کنند. لمس کردن به سادگی می تواند رابطه میان زوج ها را تحکیم ببخشد و ارتباط عاطفی شما را عاشقانه حفظ کند. زن و شوهر باید از لحاظ جسمی به هم متصل باشند و این امر با لمس کردن روزانه میسر می شود. کارشناسان معتقدند لمس کردن حتی با بزرگ شدن فرزندان نیز نباید در زن و شوهر کم شود. با توجه به مطالعات جدید، لمس کردن محبت آمیز نه تنها دلبستگی در زوج ها را افزایش می دهد بلکه در روابط بلند مدت می تواند به سلامت جسمانی نیز کمک کند. با لمس کردن اساسا ارتباط آغاز می شود و شما با این کار به طرف مقابل می گویید که در کنارت هستم. کارشناسان می گویند وقتی شما لمس می کنید و لمس می شوید، در رفع پریشان خاطری، درد یا کسالت تان بسیار موثر واقع خواهد شد. در ابتدای ازدواج رابطه فیزیکی میان زوجین زیادتر است اما به مرور زمان ممکن است کمرنگ تر شود. لمس کردن می تواند نشانه ای از توجه کردن نسبت به شریک زندگی تان باشد به همین دلیل است که باید تا می توانیم آن را افزایش داده و خجالت کشیدن یا فراموش کردن را بهانه نکنیم.

لمس کردن

لمس کردن رابطه شما را تجدید می کند.

اگر می خواهید احساسات خود را نسبت به شریک زندگی تان بیان کنید به دنبال فرصتی برای لمس کردن و تماس فیزیکی با او باشید. هلن فیشر متخصص انسان شناسی بیولوژیک و پژوهشگر می گوید: با یکدیگر در تماس باشید. ما فقط برای لمس کردن ساخته شده ایم و در واقع مغز انسان برای انجام این کار ساخته شده است. زمانی که ما به طور عاشقانه لمس می شویم ترشح هورمون اوکسیتوسین که به هورمون عشق شهرت دارد در مغز افزایش می یابد و باعث حفظ احساس دلبستگی عمیق می شود. فیشر توصیه می کند: دستان همدیگر را بگیرید، پاهایتان را به آرامی از زیر میز روی پای دیگری قرار دهید و در آغوش یکدیگر بخوابید.

لمس کردن استرس را کاهش می دهد.

یکی از مهم ترین اثرات لمس کردن افزایش توانایی مغز و بدن است. این یک پدیده روانشناسی نوین محسوب می شود. متخصصان سلامت می گویند اگر می خواهید آرامش داشته باشید و به دور از هرگونه استرس قرار بگیرید از شریک زندگی تان بخواهید با لمس کردن شما را در این امر یاری دهد. هنگامی که ما با کسی که به ما نزدیک است تماس بدنی بر قرار می کنیم ترشح سروتونین عصبی افزایش یافته و کورتیزول که هورمون استرس است کاهش می یابد. بدین شکل ضربان قلب و فشار خون کاهش می یابد. طبق مطالعات تحقیقاتی توصیه شده است پیش از یک کار مهم (مثل یک جلسه شغلی) شریک تان را ماساژ دهید. این کار باعث دوری استرس از او می شود و می تواند مسائل را به خوبی مدیریت نماید.

لمس کردن می تواند درد را کاهش دهد.

متخصصین می گویند لمس کردن مانند یک داروی ضد درد طبیعی کاربرد دارد. این یک آزمایش ثابت شده است و شما می توانید از این پس آن را بر شریک زندگی خود امتحان کنید. به همین دلیل است که توصیه می شود هنگام زایمان، مردان دست همسر خود را در دست بگیرند زیرا این کار می تواند درد آنها را کاهش دهد. چه چیز می تواند از این شیرین تر باشد؟ همچنین این مطالعات اثبات کرده اند که نگه داشتن دست می تواند در زوج ها موجب تنظیم تنفس و ضربان قلب نیز بشود.

لمس کردن موجب سالم تر شدن و شادتر شدن شما می شود.

کارشناسان می گویند وقتی ما لمس می شویم، سلامت کلی بدن در حالت بهتری قرار دارد. در واقع وقتی ما احساس آرامش می کنیم و استرس کمتری داریم، توانایی بیشتری در مبارزه با بیماری و عفونت خواهیم داشت. بسیار مهم است که زوج ها یکدیگر را لمس کنند تا بدین شکل تنش و دردشان کمتر شده و سلامت آنها حفظ شود. تحقیقات نشان می دهد که لمس کردن زوج ها به طور منظم باعث تقویت رابطه و رضایت شریک زندگی می شود. این شگفت انگیز است که امری به این سادگی می تواند روابط ما را تحکیم ببخشد.

منبع : health

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی