داروهاي گياهي و طب سنتي سلامت

فواید روغن Emu یا روغن شترمرغ برای پوست

تقویم فارسی اندروید

قبلاً در مورد خواص درمانی قدرتمند روغن ماهی شنیده بودیم اما آیا می دانستید که روغن های مشتق شده از پرندگان نیز می توانند مفید باشند؟ روغن Emu یا روغن شترمرغ از اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 تشکیل شده است و به طور طبیعی به کاهش التهاب و درمان بیماری های پوستی کمک می کند در کنار بسیاری از فواید باور نکردنی دیگری که دارد.

در واقع، یک مطالعه در سال 2012 که در استرالیا انجام شد، نشان داد که روغن Emu، زمانی که به صورت خوراکی و موضعی تجویز شود، دارای خواص ضد التهابی قابل توجهی است. محققان عنوان کردند که این ماده قادر به درمان اختلالات التهابی موثر بر سیستم گوارشی است.

تحقیقات بیشتر نشان می دهد که روغن Emu ابزار قدرتمندی است که می تواند برای درمان بسیاری از مشکلات ناشی از التهاب استفاده شود.

روغن Emu

روغن Emu چیست؟

روغن Emu از چربی شترمرغ استرالیایی گرفته می شود، یک پرنده بومی استرالیا که پرواز نمی کند، شبیه شترمرغ است و عمدتاً حاوی اسیدهای چرب است. هزاران سال پیش، بومیان استرالیا که به عنوان یکی از قدیمی‌ ترین گروه‌ های جمعیتی روی زمین شناخته می‌ شوند، اولین کسانی بودند که از چربی و روغن اِمو برای درمان عفونت‌ های پوستی استفاده کردند.

از آن زمان، روغن Emu به قدری محبوب شده است که پزشکان آن را برای درمان سوختگی و سایر بیماری های پوستی توصیه می کنند. هنگامی که به صورت موضعی و خوراکی استفاده می‌ شود، روغن Emu دارای خواص ضد التهابی است که می‌ تواند به درمان تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله درد عضلانی، میگرن و بیماری‌ های پوستی کمک کند.

فواید سلامتی

1. به کاهش کلسترول کمک می کند

روغن Emu حاوی اسیدهای چرب سالم است که ممکن است اثرات کاهش کلسترول بر بدن داشته باشد. اگرچه تحقیقات روی روغن emu به طور خاص محدود است اما شواهد واضحی وجود دارد که اسیدهای چرب ضروری، مانند اسیدهای چرب روغن ماهی، اثرات کاهش کلسترول دارند.

مطالعه ای که توسط گروه تحقیقاتی تغذیه و متابولیسم در کانادا انجام شد، نشان داد که مکمل اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش سطح تری گلیسیرید پلاسما پس از یک دوره سه ماهه بدون تأثیر بر سطح کلسترول LDL یا HDL می شود. اسید لینولئیک موجود در روغن Emu به کاهش چربی کمک می کند که همچنین می تواند تأثیر مثبتی بر سطح کلسترول داشته باشد.

یک مطالعه حیوانی که روی همسترها انجام شد نتایج مشابهی پیدا کرد. سطح کلسترول در همسترهایی که روغن Emu یا روغن زیتون داده بودند کمتر از همسترهایی بود که با روغن نارگیل تغذیه شده بودند.

2. التهاب و درد را کاهش می دهد

روغن Emu به عنوان یک عامل ضد التهابی و مسکن طبیعی عمل می کند و به تسکین درد عضلات و مفاصل کمک می کند و زخم ها یا پوست آسیب دیده را بهبود می بخشد. یک مطالعه منتشر شده در Inflammopharmacology نشان داد هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، خواص ضد التهابی این روغن به اندازه تجویز خوراکی ایبوپروفن در موش‌ ها موثر است.

تا حدی به لطف اسیدهای چرب اشباع نشده و آنتی اکسیدان هایش، این روغن به مبارزه با التهاب کمک می کند. از آنجا که توانایی کاهش تورم و به حداقل رساندن درد را دارد، می توان از آن برای تسکین علائم سندرم تونل کارپال، آرتریت و موارد دیگر استفاده کرد.

3. با عفونت ها مبارزه می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند

اسیدهای چرب ضروری، آنتی اکسیدان‌ ها و ویتامین‌ های موجود در روغن Emu به پیشگیری یا درمان عفونت‌ ها در صورت استفاده موضعی کمک می‌ کنند. همچنین دارای خواص باکتریواستاتیک است که به آن توانایی جلوگیری از تولید مثل باکتری ها را می دهد.

تحقیقات نشان می‌ دهد که اسید لینولنیک موجود در روغن Emu قدرت درمان عفونت‌ های مقاوم به آنتی‌ بیوتیک مانند اچ.پیلوری را دارد، عفونتی که مسئول بیماری‌ های مختلف معده از جمله گاستریت، زخم‌ های گوارشی و بدخیمی‌ های معده است.

4. برای دستگاه گوارش مفید است

مطالعه انجام شده در استرالیا در سال 2012 که قبلاً ذکر شد، فعالیت درمانی روغن emu را بر روی دستگاه گوارش موش ها آزمایش کرد. محققان دریافتند که محافظت نسبی در برابر موکوزیت ناشی از شیمی درمانی، التهاب دردناک و زخم غشاهای مخاطی پوشاننده دستگاه گوارش را نشان می دهد.

موکوزیت معمولاً به عنوان یک اثر نامطلوب شیمی درمانی و درمان رادیوتراپی برای سرطان رخ می دهد. بر اساس این یافته‌ ها، محققان به این نتیجه رسیدند که روغن Emu می‌ تواند ترمیم روده را بهبود بخشد و می‌ تواند پایه و اساس رویکردهای درمانی مرسوم برای اختلالات التهابی مؤثر بر سیستم گوارشی باشد.

5. پوست را بهبود می بخشد

روغن Emu به راحتی جذب پوست می شود زیرا حاوی لیپیدهای چربی است که مشابه چربی های موجود در لایه بالایی پوست است. این روغن همچنین قادر است از سد پوست عبور کند و به عمق سطح نفوذ کند و به آن اجازه دهد به عنوان یک مرطوب کننده قوی عمل کند. می توان از آن برای صاف کردن آرنج ها، زانوها و پاشنه های خشن، نرم کردن دست ها و کاهش خارش و پوسته پوسته شدن پوست خشک استفاده کرد.

به دلیل خواص ضد التهابی، روغن Emu این قدرت را دارد که تورم و تعدادی از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را کاهش دهد. همچنین بازسازی سلول های پوست گردش خون را تحریک می کند، بنابراین می تواند به کسانی که از نازک شدن پوست یا زخم بستر رنج می برند کمک کند. به علاوه به کاهش ظاهر اسکار، سوختگی، علائم کشش، چین و چروک و آسیب های ناشی از نور خورشید هم کمک می کند.

محققان چینی اثرات کاربرد موضعی روغن emu را بر بهبود زخم در موش‌ های سوخته بررسی کردند. آنها دریافتند که این ماده دارای فعالیت ضد التهابی است، احتمالاً در ارتباط با کاهش سطح سیتوکین های پیش التهابی در بافت ها، می تواند با مهار التهاب موضعی باعث بهبود زخم شود. پس از استفاده از روغن Emu، تورم و ترشح سوختگی کاهش یافت و هیچ شواهدی از عفونت زخم یا عوارض جانبی مشاهده نشد.

6. تسکین درد ناشی از شیردهی

استفاده موضعی از روغن Emu می تواند نوک سینه های دردناک، خشک و ترک خورده ای را که مادران هنگام شروع شیردهی تجربه می کنند، تسکین دهد. یک مطالعه در سال 2016 که در مجله پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد منتشر شد، نشان داد که استفاده از روغن امو در ناحیه آرئول در تسکین آسیب های ناشی از شیردهی موثر است.

در این مطالعه، 70 مادر شیرده از کرم مبتنی بر روغن Emu بر روی آرئول استفاده کردند و این درمان در بهبود هیدراتاسیون ناحیه موثر بود در حالی که بر pH، دما یا خاصیت ارتجاعی پوست تأثیری نداشت.

7. باعث سلامت مو و ناخن می شود

آنتی اکسیدان های موجود در روغن Emu باعث سلامت مو و ناخن می شود. ویتامین E به معکوس کردن آسیب های محیطی به مو کمک می کند و گردش خون را در پوست سر تقویت می کند. روغن Emu را می توان برای افزایش رطوبت و تقویت رشد مو استفاده کرد.

مطالعات تجربی روی حیوانات برای ارزیابی پتانسیل رشد موی روغن اِمو انجام شد و محققان دریافتند که درمان با روغن اِمو در مقایسه با محلول ماینیوکسیدیل 5 درصدی که در بازار عرضه می‌ شود، قدرت قابل‌ توجهی در تقویت رشد مو نشان می‌ دهد. همچنین با مرطوب کردن کوتیکول ها و کاهش التهابی که ممکن است ناشی از بیماری هایی مانند قارچ ناخن پا باشد، برای ناخن ها مفید است.

8. به عنوان یک دفع کننده حشرات کار می کند

تحقیقات تایید می‌کند که روغن Emu در دفع حشرات موثر است. اعتقاد بر این است که ترپن های موجود در روغن مسئول این اثرات هستند.

ترکیب بندی

روغن Emu از emu یا dromaius novaehollandiae، دومین پرنده بزرگ زنده از نظر قد، پس از شترمرغ است. شبیه شترمرغ، گردن و پاهای بلندی دارند و می توانند تا 6.2 فوت ارتفاع داشته باشند.

روغن Emu از بافت چربی این پرنده گرفته می شود. بسته به روش استخراج و رژیم غذایی Emu، روغن می‌ تواند از بافت مایل به سفید و کرمی گرفته تا مایعی رقیق و زرد رنگ باشد.

خواص درمانی روغن Emu از اسیدهای چرب غیراشباع آن ناشی می شود که حدود 70 درصد از ترکیب آن را تشکیل می دهد. مطالعات نشان می دهد که ترکیب اسیدهای چرب امگا 9، 6 و 3 باعث ایجاد اثرات ضد التهابی و سایر اثرات مفید روغن emu می شود. همچنین حاوی سطوح متغیری از چندین ترکیب با خواص آنتی اکسیدانی است.

فواید آن در سطوح بالای اسیدهای چرب ضروری و ویتامین ها نهفته است، از جمله:

  • اسید اولئیک – اسید اولئیک یک اسید چرب تک غیراشباع و امگا 9 است. این یک چربی رایج در رژیم غذایی انسان است که با کاهش کلسترول LDL و احتمالاً افزایش کلسترول HDL مرتبط است. در روغن Emu، اسید اولئیک به انتقال ترکیبات زیست فعال به داخل پوست کمک می‌ کند و به روغن اجازه می‌ دهد وقتی به صورت موضعی استفاده می‌ شود، سریع جذب شود.
  • اسید لینولئیک – اسید لینولئیک یک اسید چرب غیراشباع چندگانه و امگا 6 است. اسید لینولئیک با کاهش لکه های ناشی از آفتاب یا پیری در صورت استفاده موضعی، به تقویت سلامت پوست کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که اسید لینولئیک با مهار تولید ملانین به روشن شدن هایپرپیگمانتاسیون پوست ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک می کند.
  • لینولنیک اسید – اسید لینولنیک یک اسید چرب امگا 3 است که به کاهش التهاب کمک می کند و معمولاً برای کمک به پیشگیری از بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و آرتریت استفاده می شود. در صورت مصرف، اسیدهای چرب امگا 3 سلامت مغز را تقویت کرده و به رشد و تکامل کمک می کند.

روغن Emu همچنین از ایکوزانوئیدها تشکیل شده است که مولکول های سیگنالی هستند که کنترل پیچیده ای بر بسیاری از سیستم های بدن اعمال می کنند. ایکوزانوئیدها به عنوان پیام رسان در سیستم عصبی مرکزی عمل می کنند و رشد را در حین و بعد از فعالیت بدنی همراه با التهاب در نتیجه قرار گرفتن در معرض سموم یا عوامل بیماری زا کنترل می کنند. ایکوزانوئیدها عمدتاً از اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 تشکیل می شوند که می توانند در بافت پستانداران مانند Emu یافت شوند.

این روغن حاوی ویتامین های E و A است که هر دو به توانایی آن در بهبود پوست و کاهش التهاب کمک می کنند. ویتامین E به عنوان یک عامل ضد پیری طبیعی عمل می کند. دیواره های مویرگی پوست را تقویت می کند و به بهبود رطوبت و خاصیت ارتجاعی کمک می کند.

ویتامین E همچنین به تعادل کلسترول و مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند.

ویتامین A یک آنتی اکسیدان قوی است که نقش مهمی در حفظ سلامت پوست و کاهش التهاب دارد. ویتامین A همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به مبارزه با مشکلاتی مانند سرماخوردگی، سرفه یا آنفولانزا کمک می کند.

استفاده در حیوانات

برخی از دامپزشکان از روغن Emu برای تسکین پوست تحریک شده حیوانات، بهبود زخم و کاهش درد استفاده می کنند.

می توان آن را به صورت موضعی روی پنجه های حیوان استفاده کرد، به عنوان مثال، برای کاهش درد مفاصل و محافظت از ناحیه از عفونت. حتی می توان از آن برای کاهش درد آرتریت و نیش کک به طور طبیعی استفاده کرد.

مطالعه ای که در مجله آمریکایی تحقیقات دامپزشکی منتشر شده است، اثرات روغن emu را بر التهاب گوش در موش ها ارزیابی کرد. در مقایسه با گروه شاهد، میزان تورم پس از تنها شش ساعت درمان با روغن به طور قابل توجهی کاهش یافت. این مطالعه نشان می دهد که روغن Emu یک روش ایمن، ارزان و طبیعی برای درمان بیماری های التهابی در حیوانات است.

محصولات

روغن Emu را می توان به صورت آنلاین یا در فروشگاه مواد بهداشتی یا عطاری ها خریداری کرد. هنگام خرید آن، مطمئن شوید که آن را از یک شرکت معتبر خریداری کنید زیرا گاهی اوقات با روغن های ارزان تر دیگر مخلوط می شود.

به دنبال بطری باشید که تضمین کند 100 درصد روغن خالص است.

به دلیل محبوبیت روغن emu، برخی از شرکت‌ ها شروع به پرورش emu در شرایط غیرانسانی کرده‌ اند تا بتوانند سود سریعی کسب کنند. به دنبال روغن emu باشید که از emu هایی که منحصراً در خاک استرالیا پرورش داده شده است و با خوراک GMO، آنتی‌ بیوتیک، هورمون رشد، واکسیناسیون یا آفت‌ کش‌ ها تغذیه نشده است، به دست می آیند.

روغن خالص Emu را به صورت موضعی با مالیدن مستقیم آن روی ناحیه مورد نظر استفاده کنید. این به کاهش التهاب و درد کمک می کند، به علاوه پوست تحریک شده یا خشک را تسکین می دهد. همچنین می توان از آن به عنوان روغن ماساژ استفاده کرد که می تواند به ویژه برای افراد مبتلا به آرتریت یا خارش و پوسته پوسته شدن پوست مفید باشد.

Emu آبی نوعی محبوب است که روغن Emu را با گلوکزامین و MSM (متیل سولفونیل متان) با آلوئه ورا ترکیب می کند. بر اساس شواهد حکایتی، emu آبی به طور کلی به عنوان راهی برای درمان درد است و از پمادهای تجویزی ارزان‌ تر است.

روغن Emu همچنین می تواند به صورت داخلی برای کاهش سطح کلسترول یا به عنوان وسیله ای برای اسیدهای چرب رژیم غذایی استفاده شود. این را می توان در کپسول های ژل یافت اما حتما مکمل های داخلی را از یک شرکت معتبر خریداری کنید که تضمین می کند روغن خالص است.

خطرات و عوارض جانبی

روغن Emu ضد حساسیت است زیرا ترکیب بیولوژیکی آن بسیار شبیه به پوست انسان است. این بسیار محبوب است زیرا منافذ را مسدود نمی کند یا پوست را تحریک نمی کند.

اگر پوست حساسی دارید، ابتدا مقدار کمی از آن را بمالید تا مطمئن شوید که پوست شما واکنش آلرژیک نخواهد داشت. روغن Emu برای مصارف داخلی نیز بی خطر است، زیرا حاوی اسیدهای چرب ضروری و ویتامین‌ های مفید است. مطالعات نشان می دهد که عوارض جانبی غیر معمول است.

کلام آخر

  • روغن Emu از 70 درصد اسیدهای چرب ضروری، ترکیبی از امگا 9، 6 و 3 تشکیل شده است. این خواص به آن توانایی کاهش التهاب، تسکین درد عضلات و مفاصل، مرطوب کردن پوست و درمان بیماری های پوستی را می دهد. همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی مانند ویتامین E و A است.
  • از آنجایی که ترکیبات بیولوژیکی روغن Emu شبیه به ترکیبات پوست انسان است، از موانع پوست می گذرد و به اعماق سطح نفوذ می کند. به همین دلیل است که می تواند بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را درمان کند. به علاوه می تواند خشکی، پوسته پوسته شدن و خارش پوست را تسکین دهد. تحقیقات همچنین نشان می دهد که می تواند موها را ضخیم کند و پوست سر خشک و خارش دار را درمان کند.
  • روغن Emu را می توان به صورت موضعی و داخلی استفاده کرد. هنگام خرید آن، به دنبال روغن 100 درصد خالص باشید، به خصوص اگر به صورت داخلی از آن استفاده می کنید. کرم Emu Blue یک محصول محبوب حاوی روغن Emu و همچنین گلوکزامین و MSM با آلوئه ورا است.

منبع:

draxe

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی