خواص مواد غذايي سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مطالب اختصاصي

فوايد بي نظير هندوانه براي پوست + طرز تهيه انواع ماسك هندوانه

در این پست از 7 گنج ، فوايد بي نظير هندوانه براي پوست و طرز تهيه انواع ماسك هنداونه را براي علاقمندان به زيبايي گردآوري كرده ايم. با ما همراه شويد...
تقویم فارسی اندروید
در این پست از 7 گنج ، فوايد بي نظير هندوانه براي پوست و طرز تهيه انواع ماسك هنداونه را براي علاقمندان به زيبايي گردآوري كرده ايم. با ما همراه شويد…
ماسك پوست هندوانه
ماسك پوست هندوانه

در این فصل گرم هیچ چیز بیشتر از یک ماسک تازه کننده نمی تواند وضعیت پوست شما را خوب کند . یک ماسک ساده و ارزان با یک میوه خوشمزه که این روزها در بیشتر خانه ها پیدا می شود ; به خصوص وقتی که بعد از یک روزگرم به خانه می رسید و احساس می کنید که از پوست تان آتش بلند می شود این ماسک می تواند حسابی پوست شما را خنک کند و در نتیجه التهاب آن را بگیرد .البته می توانید با افزودن مواد مختلف به آن یک ماسک مغذی تر و اثر بخش تری ساخت .

درمان التهاب بعد از اصلاح صورت و پيشگيري از جوش 

اگر بعد از اصلاح پوست خنک شود هم التهاب زودتر می خوابد هم احتمال جوش زدن کمتر می شود . کافی است یک چهارم فنجان هندوانه (قسمت سفیده داخلی پوست) رابا یک تکه خیار و یک تکه سیب زمینی خام (با پوست) و یک قاشق غذا خوری جوانه ماش و یک قاشق غذا خوری ماست شیرین و تازه را با هم در مخلوط کن بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه این مخلوط را روی پوست بگذارید و بعد با آب خنک آبکشی کنید . افرادی که پوست خشک دارند , می توانند به جای ماست از یک قاشق خامه استفاده کنند و بعد از شستن ماسک حتما روغن بادام شیرین (برای مرطوب کردن پوست) به صورت بمالند . همچنین دقت کنید که این ماسک را بلافاصله بعد از درست کردن به صورت بمالید . برای صرفه جویی بهتر است از قسمت سفید هندوانه استفاده کنید . استفاده از قسمت قرمز هندوانه هم مانعی ندارد . البته این ماسک برای پوست های جوشدار بسیار مناسب است .

درمان آفتاب سوختگی با هندوانه

آب هندوانه می تواند از پوست شما در مقابل آفتاب سوختگی محافظت کند . کافی است چند تکه خیار را با یک چهارم فنجان هندوانه مخلوط کنید , البته بهتر است این ماسک با مخلوط کردن مقدار مساوی خیار و هندوانه تهیه شود . باید هر کدام را پوست بکنید سپس آنها را له کرده و به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و حدود ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید . این ماسک آفتاب سوختگی های پوست تان را التهام می بخشد و رنگ چهره تان را روشن تر می کند .

از بين بردن منافذ باز پوست با هندوانه

ویتامین A به چند دلیل یکی از مهم ترین ویتامین هاست . از یک طرف در سلامت استخوان ها و بینایی تاثیر دارد و از سوی دیگر اثرات فوق العاده ای در بهبود مشکلات پوستی و شفافیت آن دارد . هندوانه که منبع ویتامین A است , میتواند چربی های زیر پوست را کمتر کند و اندازه منافذ پوستی را نیز کاهش دهد .

 

جمع كننده پوست هاي شل

هندوانه به طور طبیعی کمی پوست را سفت می کند و در نتیجه ظاهر آن را بهبود می بخشد . برای پوست های خشک می توانید آب هندوانه را با عسل مخلوط کنید , البته استفاده تنها از آن نیز مفید است کافی است سر گوش پاکنی را در آب هندوانه بزنید و بعد به تمام صورت و گردن شسته شده خود بمالید .

پاك كننده باقيمانده مواد آرايشي و لايه بردار

آب هندوانه باقی مانده مواد شوینده را از روی دست پاک می کند و به فرایند پوست ریزی هم کمک می کند تا پوست تازه و سفت شود . البته پالپ های هندوانه را نیز می توانید به عنوان ماسک صورت استفاده کنید .

جهت تهيه ماسك پاك كننده و لايه برداري پوست صورت با هندوانه ۲ فنجان هندوانه بدون هسته را داخل کاسه ریخته با استفاده از چنگال آن را له کنید. دراز کشیده و آن را روی پوست تمیز بگذارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. به صورت حرکات دورانی به آرامی سراسر پوست را با آن تمیز کنید. اسیدهای طبیعی میوه هندوانه همچنین قادر به لایه برداری هستند. ماسک را با آب سرد آبکشی کنید.

هندوانه ، ضد پيري و چين و چروك پوست

آنتی اسیدان هایی چون ویتامین C و A و لیکوپن در هندوانه وجود دارند که می توانند همچون یک صلاح قدرتمند با تمام نشانه های پیری مبارزه کنند . میوه های محدودی همچون هندوانه حاوی لیکوپن هستند . لیکوپن یک رنگدانه شیمیایی است که باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می شود و اثرات ضد اکسیدانی قوی ای دارد . این آنتی اکسیدان به تمامی نقاط بدن می رود و رادیکال های آزاد را خنثی می کند و تاثیرات ناشی از آنها را کاهش می دهد . رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که باعث تخریب بسیاری از بافت های بدن می شوند و براثر قرار گرفتن در آفتاب و سیگار کشیدن افزایش پیدا می کنند . خطوط ظریف روی پوست , چروک ها , لک های پیری و… همه نتیجه افزایش رادیکال های آزاد هستند .

هندوانه با داشتن آنتی اکسیدان های فراوان و ویتامین A و C یکی از گزینه های سالم و بسیار مفید برای مراقبت و جوانسازی پوست است. پس این بار وقتی این میوه را می خورید ، بخشی را نیز برای یک ماسک طبیعی و تازه کننده پوست نگه دارید.
براي اين منظور از چند تكه هندوانه بدون هسته را با يك عدد آووكادو و 2 قاشق غذاخوري وازلين استفاده كنيد. هندوانه را خرد كرده ، پوست آووکادو را هم بکنید، هسته را بگیرید و آن را خرد کنید در نهایت آووکادو و هندوانه را در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا با هم آمیخته شوند. 2 قاشق غذاخوری وازلین به آن اضافه کنید و مخلوط کردن را ادامه دهید. مخلوط به‌دست آمده را در کاسه‌ای بریزید و در یخچال بگذارید، بعد از 30 دقیقه ماسک شما برای استفاده آماده است. هندوانه پوست را نرم می‌کند و چربی‌های موجود در آووکادو چروک‌های ریز را از بین می‌برد.

هندوانه ، نرم كننده و مرطوب کننده پوست هاي خشك

 مالیدن پوست هندوانه به پوست باعث نرمی و لطافت آن می‌شود. بدين منظور نصف فنجان هندوانه بدون هسته را با يك چهارم فنجان انبه ،نصف فنجان موز و ۲ قاشق چای خوری شیر  مخلوط كنيد. (ولی نباید زیاد آن ها را میکس کنید ) تا جایی که تبدیل به آب روان شود! اگر خمیر زیاد سفت بود می توانید شیر بیشتر و اگر خیلی رقیق بود می توانید موز بیشتری به آن اضافه کنید. بر روی صورت تمیز یک لایه نازک از آن را زده و بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید.

هندوانه درخشان كننده پوست صورت 

براي درخشان شدن پوست صورت  ۱ فنجان هندوانه بدون هسته را با نصف فنجان موز رسیده و نصف فنجان ماست ساده مخلوط كرده و به شكل خمير در آوريد. اگر خمیر سفت شد می توانید به آن مقداری آب اضافه کنید و اگر بسیار رقیق بود می توانید به آن ماست بیشتری بزنید. ماسک را داخل یک ظرف تمیز ریخته و به مدت حداقل ۱ ساعت بگذارید در یخچال بماند. سپس لایه نازکی از آن را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید. با آب سرد صورت آبکشی کنید.

 افرادي كه پوست هاي معمولي و يا حساس دارند و همچنين افرادي كه طراوت پوست خود را از دست داده اند بهتر است از روش پايين استفاده كنند.

مواد لازم:

  • بادام: مقداري
  • شیر: نصف فنجان
  • آب هندوانه: نصف فنجان

تعدادی بادام را در شیر خیس کرده یک شب در یخچال بگذارید. سپس آن را رنده کنيد و به شکل خمیر درآورید. یک قاشق غذاخوری آب هندوانه را در آن ریخته تا جایی که مخلوط شما حالت چسبی شکل پیدا کند، این مخلوط را حدود 15 دقیقه روی صورت‌تان بگذارید و سپس با آب سرد آب بکشید. بادام هم پوست شما را تغذیه می‌کند و با لایه‌برداری مختصری سلول‌های مرده را برمی‌دارد و باعث نوسازی پوست می‌شود، شیر هم به‌عنوان یک پاک‌کننده حسابی پوست‌تان را تمیز می‌کند و در نهایت هندوانه پوست را آبرسانی کرده و لیکوپن موجود در آن رنگ پوست را روشن کرده و باعث درخشندگی و طراوت آن می‌شود.

ماسک انرژی بخش پوست

پیشنهاد می‌کنیم این ماسک انرژی‌بخش را حتما امتحان کنید، این ماسک پوست شما را خنک و تمیز می‌کند و ظاهر آن را جوان نگه می‌دارد. یک فنجان هندوانه را له کنید و سپس آن را روی صورت و گردن بمالید. بعد از 15دقیقه صورت‌تان را بشویید، خیلی زود پوست شما طراوت و تازگی خود را پیدا می‌کند.

آب هندوانه را گرفته و روی پوست برای ۱۵ تا ۲۰دقیقه قرار دهید. سپس آن را با آب سرد بشویید. این ماسک باعث می‌شود لکه‌های پوستی از بین رفته و کم‌رنگ‌تر شود.

تذكر :

مانند تمام دستورالعمل های خانگی و… اگر تاکنون استفاده نکردید، در قسمت کوچکی از پوست آن را تست کنید تا در صورت بروز آلرژی متوجه شوید.

پيشنهاد ما:

آشنايي با خواص و مضرات هندوانه

 

گردآوري و نوشته شده توسط گروه 7 گنج – اختصاصي 7 گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی