آشپزي و شيريني پزي تغذيه سالم سبك زندگي سلامت

غذايي ساده براي تقويت سيستم ايمني بدن

از قديم مادران ما در دوره بيماري و نقاهت اين غذاي ساده و راحت الهضم را آماده مي كردند و امروز از نظر علمي ثابت شده كه با يك تغيير جزئي، اين تركيب عالي است و براي تقويت سيستم ايمني بدن بسيار عالي عمل مي كند...
تقویم فارسی اندروید

از قديم مادران ما در دوره بيماري و نقاهت اين غذاي ساده و راحت الهضم را آماده مي كردند و امروز از نظر علمي ثابت شده كه با يك تغيير جزئي، اين تركيب عالي است و براي تقويت سيستم ايمني بدن بسيار عالي عمل مي كند.

تركیب: مرغ + سیب زمینی (شیرین)

نتیجه: داشتن سیستم ایمنی قویتر

picAMpSvu

بسیاری از ما ايراني ها  عادت داريم مرغ سرخ كرده یا آبپز را با سیب زمینی سرخ كرده سرو مي كنيم.  اما ما یك پیشنهاد بهتر داریم؛ خوراك مرغ آب پز با سیب زمینی آب پز شیرین. سیب زمینی های شیرین بهترین منبع طبیعی ویتامین A است كه به بدن در مبارزه با عفونتها كمك میكند اما خب؛ خوردن ویتامین A بدون داشتن مقدار كافی روی در بدن یعنی یك اشتباه.

دكتر باركوكاس در این زمینه میگوید:

“روی به مقدار زیاد در گوشت مرغ و تا حدودی در گوشت گاو و بوقلمون وجود دارد، روی برای متابولیسم و حمل ویتامین A در بدن لازم است. اگر فقط سیبزمینی شیرین بخورید مقداری ویتامین A وارد بدن میكنید كه بدن نمیتواند از آن استفاده كند و در نتیجه این مقدار ویتامین A هدر میرود، برای همین هر وقت خواستید خوراك مرغ بخورید سیبزمینی شیرین را هم همراه آن مصرف كنید”.

البته میتوانید سوپ سیب زمینی هم با گوشت سینه مرغ و سیب زمینی شیرین و سبزی تهیه كنید.

گردآوري شده توسط گروه هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی