آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه رولت شکلاتی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه رولت شکلاتی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

تخم مرغ ………….. 4 عدد
پودر شکر ………… 1 لیوان
آرد ………………. 1 لیوان + 1 قاشق غذاخوری
ماست ……………. 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع ……….. 1 قاشق غذاخوری
آب لیموترش ………. 1 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر ……….. 1 قاشق چای‌خوری
وانیل …………….. 1 قاشق چای‌خوری
پودر کاکائو ………. 2 قاشق غذاخوری
.
مواد لازم میان رولت:
مارمالاد، مربا، سس شکلات یا خامه به دلخواه .
مواد لازم روی رولت:
سس شکلات……….. به مقدار لازم

طرز تهیه

تخم_مرغ ها و پودر شکر را در ظرفی به مدت 5 دقیقه با همزن برقی می زنیم سپس روغن مایع، ماست و آب لیموترش را اضافه کرده و با همزن می زنیم. مخلوط آرد ، بیکینگ پودر، پودر کاکائو و وانیل را اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا خمیر یکدست شود. خمیر را در سینی فر یا قالب مخصوص رولت که از قبل درون آن کاغذ روغنی انداخته ایم، می ریزیم و در فری که از قبل با دمای 150 درجه ی سانتی گراد روشن کرده ایم قرار می دهیم تا کیک رولت بپزد سپس از فر خارج کرده و اجازه می دهیم تا خنک شود. می توانیم برای میان رولت از هر مربا و مارمالاد دلخواه و سس شکلات و یا خامه ی شیرینی استفاده کنیم. تمام سطح کیک رولت را با مواد مورد نظر می پوشانیم و از یک سر کیک رولت به کمک کاغذ روغنی آن را رول می کنیم و به آرامی کاغذ روغنی را از آن جدا می کنیم و تا انتها این کار ادامه می دهیم سپس رولت را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم و بعد روی رولت را با سس شکلات می پوشانیم.
.
شیرینانه ی 1: برای تهیه ی سس شکلات می توانیم از 100 گرم شکلات تخته ای و 200 گرم خامه استفاده کنیم و خامه را در ظرفی ریخته و روی شعله ی متوسط اجاق می گذاریم تا داغ شود ولی نجوشد سپس از روی شعله ی اجاق برمی داریم و شکلات تخته ای را به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا سس، یکدست شود.
شیرینانه ی 2: برای تهیه ی سس شکلات می توانیم از 100 گرم شکلات تخته ای سیاه و 100 گرم شکلات تخته ای شیری و 50 گرم کره استفاده کنیم و آن ها را در ظرفی خرد کنیم و ظرف را روی دهانه ی ظرف دیگری که پر از آب در حال جوشیدن است قرار دهیم و به روش بن ماری ذوب کنیم.
.
تنتون سالم، دلتون شاد و سفره تون پر برکت.
طرز تهیه رولت شکلاتی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی