سبك زندگي موفقيت در زندگي

عوامل بازدارنده از موفقیت را بشناسید

تقویم فارسی اندروید

عوامل بازدارنده از موفقیت را بشناسید
اگر شما به دنبال رسیدن به موفقیت هستید امکان دارد که همه چیز را به درستی انجام دهید اما همچنان برخی مسائل شما را به عقب رانده و نتوانید از پس آن ها بربیایید. ممکن است اهداف بلندی داشته باشید. بسیار سعی کنید. همچنین همه ی نکاتی که فکر می کنید لازم باشد را انجام دهید اما آیا همین ها کافی است؟ خیر. شما قصد دارید از دیگران یک قدم جلو تر باشید پس لازم است کمی بیشتر سختی بکشید. برخی از عادت های و رفتار ها در زندگی جز عوامل بازدارنده از موفقیت بوده و شما را به عقب می رانند.برای موفقیت باید این عادات را کنار گذاشته و شیوه ی زندگی خود را تغییر دهید. با هفت گنج همراه باشید تا این عادات را به شما معرفی کنیم.

1. تلویزیون

بسیاری از ما از تماشای تلویزیون لذت می بریم. دوست داریم وقتی به خانه می آییم جلو تلوزیون لم داده و یک لیوان نوشیدنی بخوریم و اوقات مان را اینگونه سپری کنیم. دیدن فیلم هایی که به آن ها علاقه دارید تفریح خوبی است نه؟ اما همین تفریح لذت بخش گاهی می تواند به یکی از عوامل بازدارنده از موفقیت تبدیل شود. اگر بیش ز حد وقت تان را با تلویزیون بگذارید و به کارهای دیگرتان اهمیت ندهید دیگر چگونه می توانید برای موفقیت زمان بگذارید؟

دیر بیدار شدن از خواب

کاملا عادی است که دیر بیدار شدن از خواب را یکی از عوامل بازدارنده از موفقیت بدانیم. شما وقتی به جای اول صبح تا نزدیک ظهر در رخت خواب می مانید و دیر از خواب برمی خیزید، علاوه بر اینکه فرصتی برای انجام خیلی از کارها را از دست می دهید و در نیمه ی روز فقط مجبورید با عجله خودتان را برای انجام وظایف اصلی تان آماده کنید، با دیر بیدار شدن حس خواب آلودگی و کم انرژی بودن به سراغ تان آماده و دیگر حوصله ی انجام کارها را هم ندارید. اگر صبح ها زود بیدار شوید می توانید یک صبحانه ی کامل خورده و سر فرصت به کارهای تان برسید.

حسابگری های بیش از اندازه

آیا قبل از اینکه کاری بکنید انقدر جوانب منفی آن را می سنجید تا آخر سر از انجام آن پشیمان شوید؟ آیا فکر می کنید لازم است شغل تان را عوض کنید اما چندان امیدی به آینده ی آن ندارید؟ اگر مدام در مورد نتایج کاری پیش خودتان فکر کنید و آن را در ذهن تان بسنجید هیچ گاه شجاعت انجام آن کار را پیدا نخواهید کرد. چگونه می توانید جوانب کاری را بدانید در حالی که هنوز اتفاق نیفتاده است؟

خودسر بودن

فقط به فکر و نظر خودتان اهمیت می دهید؟ فکر می کنید که این زندگی شماست و کس دیگری نمی تواند در خصوص آن نظر بدهد؟ بله این تا حدی درست است اما فراموش نکنید که افراد اغلب با مشاوره های هوشمندانه به موفقیت می رسند. گاهی گوش دادن به نظرات دیگران به شما ایده های خوبی می دهد. همچنین می تواند در انجام اهداف تان به شما انگیزه بدهد. مشورت با دیگران به نفع شماست به خصوص اگر شما با افراد هوشمند احاطه شده باشید.

خیال پردازی

فکر کردن به نتیجه و پیش بینی عواقب و سنجیدن همه ی جزئیات کار خوبی است اما وقتی زمان زیادی را به جای عمل کردن به خیال پردازی و فکر کردن بپردازید دیگر نمی توانید امیدی به موفقیت داشته باشید. خیال پردازی تنها موفقیت را برای شما به تعویق می اندازد پس تا دیر نشده و دچار سکون و درجا زدن نشده اید دست به کار شوید.

ترس از شکست

ترس از شکست اغلب ما را از انجام کارها در زندگی باز می دارد. ما دوست داریم شغل مان را عوض کنیم اما از شکست می ترسیم. واقعیت این است که هر چه بیشتر بدون ترس کارهای تان را انجام دهید، بیشتر شانس موفقیت دارید. درست است که همیشه شکست در کمین تان است اما می توانید به شکست نیز به چشم یک معلم برای یادگیری تجربه های تازه نگاه کنید. زمانی که شما در چیزی شکست می خورید می توانید به اشتباهات تان نگاه کنید و بهتر از پس کارهای تان بربیایید.

محیط اشتباهی و عوامل بازدارنده از موفقیت

اگر خودتان را با آدم های منفی احاطه کرده اید بدانید شانس موفقیت تان به شدت کم است. شما می توانید هر روز و شب برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید و آن ها مدام با بدبینی های شان یا حرف های ناراحت کننده شان شما را از موفقیت باز می دارند.

کار پاره وقت

اگر تلاش برای رسیدن به اهداف تان را به اوغات فراغت تان محول کرده و در زمان های دیگر وظایف دیگرتان را انجام می دهید، باید بدانید که هرگز به موفقیت نرسیده و فقط خسته می شوید. باید از همان ابتدا برنامه ی اصلی تان را مشخص کرده و تصمیم بگیرید که می خواهید روی چه کاری تمرکز کنید و از انجام بقیه ی کارها نیز اجتناب کنید. این چند کاره بودن یا انجام اهداف تان در اوقات محدود یکی از عوامل بازدارنده از موفقیت است.

دیگر از ما گذشته است

شاید از چیزی که باید مسن تر باشید یا فکر می کنید دیگر توانایی انجام کاری که به آن علاقه مندید را ندارید. باید بدانید که هیچگاه برای رسیدن به موفقیت دیر نیست. شما همیشه باید برای تلاش دوباره و سعی در رسیدن به اهداف تان نیرو داشته باشید. افراد موفق هرگز خسته نمی شوند. بلکه با عزم راسخ به راه شان ادامه می دهند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی