آشپزي و شيريني پزي غذای گیاهی

طرز تهیه گراتن فرانکفورتر سولیکو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه گراتن فرانکفورتر سولیکو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
گراتن یک نوع طبخ غذا است که روی غذا با پودر سوخاری و پنیر کاملا پوشیده می‌شود. در این تکنیک رویه غذا با آرد سوخاری و پنیر رنده شده برشته می‌شود همچنین در ترکیب مواد از کره و تخم مرغ استفاده می‌شود. گراتن از کشور فرانسه منشا گرفته است و معمولا در ظروف مخصوص فر آماده و در همان ظرف سرو می‌شود. گراتن در زبان فرانسه به معنی رنده شده است که به پنیر رنده شده و نان سوخاری خورد شده اشاره می‌کند. در ادامه این مطلب با طرز تهیه گراتن فرانکفورتر سولیکو آشنا می‌شویم.

مواد لازم برای تهیه گراتن فرانکفورتر سولیکو

1 بسته فرانکفورتر سولیکو
۳ عدد سیب زمینی
۱ پیمانه قارچ خرد شده
۲ قاشق غذا خوری آرد سفید
۲ لیوان شیر
۱ قاشق غذا خوری کره
پنیر پیتزا به میزان لازم
سس سفید به میزان لازم
نمک و فلفل و سایر ادویه جات به میزان دلخواه

طرز تهیه گراتن فرانکفورتر سولیکو

سیب زمینی‌ها را به صورت ورقه‌ای برش دهید و آن‌ها را سرخ کنید. فرانکفورترهای سولیکو را هم حلقه حلقه کنید سپس آن‌ها را در یک تابه دیگر سرخ کنید. قارچ‌ها را خرد کنید و آن‌ها را روی حرارت بالا بپزید.

آرد را درون ظرفی بریزید و آن را با کمی کره، نمک و فلفل سیاه تفت دهید. کم کم شیر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید تا کاملا غلیظ شود. کف یک ظزف پیرکس را چرب کنید یک لایه سیب زمینی، یک لایه فرانکفورتر و یک لایه قارچ را روی هم بچینید و ادویه‌های دلخواهتان را روی آن بریزید. سپی دوباره یک لایه سیب زمینی، یک لایه فرانکفورتر و یک لایه قارچ بچینید و در تهایت سطح مواد را با سس سفید و یک لایه پنیر پیتزا بپوشانید.

فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و موادتان را به مدت ۳۰ دقیقه درون آن قرار دهید تا آماده شود. بعد از گذشت این مدت می‌توانید روی گراتن‌تان را با برگ ریحان و نعناع و گوجه مینیاتوزی تزیین کنید سپس آن را سرو کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.
طرز تهیه گراتن فرانکفورتر سولیکو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی