آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت قرمز

طرز تهیه کیک کشک بادمجان

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کیک کشک بادمجان . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

كشك : ۱ شيشه بزرگ
نان تست نان آوران : ٢ بسته
گوشت چرخ شده : ٣٠٠ گرم
پياز داغ : ۱ پيمانه
بادمجان : ٢ كيلو
مغز گردو : ٣٠٠ گرم
براي تزيين : پياز داغ، خلال بادام ، خلال پسته، نعنا داغ ، كشك يك شيشه بزرگ ، مغز گردو

طرز تهیه

ابتدا بادمجان ها رو با پوست روي زغال دودي كرده، و سپس گوشت آنها را از پوست جدا كرده ميكنيم (من بادمجان ها رو سرخ نميكنم).
٢ عدد پياز رو نگيني كرده و تفت ميديم و گوشت چرخ كرده را به آن اضافه كرده و تفت ميدهيم. ادويه، نمک و فلفل زده و با حرارت ملايم پخت
ميدهيم.
اكنون يك پيمانه پياز داغ آماده را به همراه سير داغ و پياز داغ و نعنا داغ را به گوشت و بادمجان كبابي مخلوط كرده و آن را در قابلمه تفلون ريخته حرارت ميدهيم، كشك را از قبل چند دقيقه جوشانده به مواد قابلمه اضافه كرده ۲۰۰ گرم از مغز گردوها را نگينى ريز خورد كرده و در مخلوط قابلمه ريخته هم زده و به مدت يك ساعت مي پزيم تا كشك بادمجان جا بيافته و فاقد اب و سفت شود.
در ديس مربع شكلي ٤ عدد نان تست را كنار هم گذاشته و خوب به هم نزديك ميكنيم( قسمت هاي برشته نان را ميبريم تا خوب به هم بچسبند)
روي چهار نان تست كه به شكل مربع شده ، كشك بادمجان سرد شده را مي ريزيم و به صورت لايه لايه چهار عدد نان بعدي رو گذاشته و كمي فشار ميدهيم ومجددا روي اون كشك بادمجان مي ريزيم و اين كار رو به صورت ٥ لايه انجام ميدهيم و لايه اخر را با نان تست پوشانده و سپس اطراف و روي نان ها را با كشك پوشانده ( مثل خامه كشى
كيك) و بلافاصله تزيين ميكنيم چون اگر كشك خشك بشه ديگه مواد تزيين به ان جذب نمى شه.
اميدوارم درست كنيد و لذت ببريد
‌‌
طرز تهیه کیک کشک بادمجان

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی