آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه کیک پسته و توت فرنگی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کیک پسته و توت فرنگی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۱۴۰ دقیقه
زمان پخت ۴۰ دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر

شکر 100 گرم
آرد 00 1گرم
کره آب شده 100 گرم
بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
پودر پسته 60 گرم
تخم مرغ بزرگ 2 عدد
شیر 4 قاشق سوپ خوری
پودر پسته برای تزئین به مقدار لازم
توت فرنگی برای تزیین ه مقدار لازم
گل محمدی برای تزیین به مقدار لازم
رنگ خوراکی سبز چند قطره

مواد لازم برای تهیه خامه کیک

به مقدار لازم
گلاب 1 قاشق چای خوری
پودر شکر 100 گرم
پودر وانیل 1/2 قاشق چای خوری
پنیر ماسکارپونه 125 گرم
خامه فرم گرفته 250میلی لیتر

طرز تهیه

1-فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. برای آماده کردن کیک، آرد و بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط کرده و الک کنید، سپس پودر پسته را اضافه کرده و به همزدن ادامه دهید. در ظرف دیگری کره و شکر را با همزن برقی آنقدر بزنید تا نرم و یکدست شوند، سپس تخم‌مرغ را دانه دانه اضافه کنید و بعد از هر تخم‌مرغ، مواد را خوب با هم مخلوط کنید. در انتها شیر را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. در صورت تمایل رنگ خوراکی را هم در این مرحله اضافه کنید.

2-قالب مورد نظرتان را با مقداری روغن چرب کنید. مقداری آرد هم داخل قالب بریزید. حالا مایه کیک را داخل قالب بریزید و پخش کنید. قالب را به مدت ۴۰-۳۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کیک آماده شود. بعد از اینکه کیک آماده شد، قالب را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود، سپس کیک را از قالب درآورید و صبر کنید تا کاملا خنک شود.

3-در این فاصله خامه کیک را آماده کنید. در ظرفی خامه فرم‌گرفته، پنیر، پودر شکر، پودر وانیل و گلاب را بریزید به مدت ۳ دقیقه با همزن خوب آن‌ها را مخلوط کنید. خامه حاصل را به مدت ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید.

4-بعد از زمان ذکر‌شده کیک را آماده کنید. یک لایه نازک از روی کیک را با چاقو برش بزنید و آن را داخل ظرفی پودر کنید و کنار بگذارید. کیک را از وسط نصف کنید. نیمی از آن را روی ظرف مورد نظرتان قرار دهید و روی آن را با خامه بپوشانید، سپس لایه دیگر را روی آن قرار دهید. کیک را کاملا با خامه بپوشانید. کیک پودر شده و پودر پسته را هم روی آن بریزید. کیک را به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید.
طرز تهیه کیک پسته و توت فرنگی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی