اشپزی با گوشت مرغ سبك زندگي

طرز تهیه کیک مرغ

تقویم فارسی اندروید

کیک مرغ یک پیش غذای کاملا مناسب و شیک برای مهمانی ها و مجالس محسوب می شود. طرز تهیه راحتی دارد و مواد آن همیشه در دسترس است. مطمئن باشید حتی اگر طرفدار طعم مرغ نیستید، باز هم این غذا را دوست خواهید داشت. از کیک مرغ می توانید به عنوان شامی سبک هم لذت ببرید. می توانید تکه ای از آن را برش داده و در ظرف غذای کودکتان قرار دهید تا روز بعد هم از خوردن آن لذت ببرد. همچنین از آنجا که چندین مرحله دارد و ممکن است کمی وقت گیر باشد اگر می خواهید برای مهمانانتان آن را تهیه کنید، می توانید از روز قبل با رعایت کمی نکات آن را تهیه نمایید. دست به کار شوید و همین حالا این غذای خوشمزه و محبوب را تهیه کنید.

کیک مرغ

مواد لازم:

این مقادیر برای یک کیک مرغ بزرگ که در عکس مشاهده می کنید است. اگر می خواهید اندازه آن را کمتر کنید، خودتان مقدار مواد را کاهش دهید.

  • 2 عدد سینه مرغ
  • حدود 20 شاخه پیازچه
  • نصف لیوان جعفری
  • 5 قاشق غذاخوری سس مایونز
  • 5 قاشق غذاخوری ماست چکیده
  • 18 عدد نان تست
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

سینه مرغ را به روش همیشگی خود با یک عدد پیاز و ادویه بپزید تا بوی بد آن از بین برود. پس از پخت اجازه دهید کاملا خنک شود و آن را ریش ریش کنید.

جعفری و پیازچه را خرد کنید و به مرغ اضافه نمایید. قسمت های سفید پیازچه را داخل مواد بریزید و قسمت های سبز آن را خرد کنید و برای تزئین کنار بگذارید.

مقداری از ترکیب سس و ماست را به مواد اضافه کنید.

نمک و فلفل بزنید و کنار بگذارید.

قسمت قهوه ای رنگ نان های تست را با چاقو برش داده و دور بریزید. سعی کنید این کار را تمیز و با حوصله انجام دهید تا نان ها یک اندازه و مرتب باشند.

کف یک سینی یا همان ظرف مسطحی که می خواهید کیک مرغ را در آن سرو کنید، نه عدد از نان ها را کاملا در کنار هم بچینید. اگر می خواهید تعداد طبقات کیک مرغ تان بیشتر باشد، می توانید تعداد کمتری از نان را کف ظرف بچینید و آن را چند طبقه درست کنید.

حالا مواد مرغ را کاملا روی لایه نان بریزید و کمی با قاشق صاف و فشرده کنید.

بعد نه عدد باقیمانده نان ها را روی مرغ بچینید.

نکته مهم: اگر از روز قبل می خواهید کیک مرغ را آماده کنید، به یاد داشته باشید که سس روی کیک را نزنید و فقط روی کیک سلفون بکشید و اجازه دهید تا روز بعد در یخچال بماند. سلفون را فراموش نکنید زیرا باعث خشک نشدن نان ها می شود.

بقیه سس و ماست را با پشت قاشق یا قلم مو، دور تا دور و روی سطح نان ها بکشید.

بعد قسمت های سبز پیازچه را به اطراف کیک بچسبانید تا شکل ناهموار آن را بپوشاند.

در نهایت اگر قیف و ماسوره ندارید کمی سس داخل کیسه فریزر بریزید و نوک آن را ببرید و روی کیک مرغ را تزئین کنید. می توانید در صورت دلخواه از گوجه، خیارشور، زیتون، گردو و هر چیزی که دوست دارید برای تزئین استفاده کنید.

کیک مرغ شما آماده است. امیدواریم لذت ببرید.

منبع:

هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی