آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه کیک ردولوت

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کیک ردولوت . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
کیک ردولوت یک کیک خوشمزه و هیجان‌انگیز است و معنی مخمل قرمز می‌دهد. این کیک بر خلاف ظاهرش که به نظر می‌رسد بسیار پیچیده و وقت گیر است و تصور همه آن است که برای پخت این کیک باید ساعت‌ها زمان خود را در آشپزخانه بگذرانند اما در واقع پخت کیک ردولوت کار ساده‌ای است و به راحتی می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید و توسط آن از مهمانانتان پذیرایی کنید.
ش را بگیرد. بعد از آماده شدن، به کمک یک کاردک قنادی، یا قاشق آن را روی لایه میانی و لایه رویی کیک‌تان بمالید.

مواد لازم

دو و نیم پیمانه آرد
یک و نیم پیمانه شکر
۱ قاشق چایی خوری بیکینگ پودر
۱ قاشق چایی خوری نمک
یک قاشق چای‌خوری کاکائو
یک و نیم پیمانه روغن مایع
یک پیمانه شیر کره (در خانه نیز می‌توانید شیر کره را تهیه کنید)
۲ عدد تخم‌مرغ
۲ قاشق غذا خوری رنگ خوراکی قرمز
۲ قاشق چایی خوری وانیل
۱ قاشق چایی خوری سرکه سفید
خامه و گردو برای پوشش روی کیک

مواد لازم لازم برای پوشش روی کیک

۴۵۰ گرم پنیر خامه‌ای بدون نمک
۱ پیمانه کره
۴ پیمانه پورد قند
۱ قاشق چایی خوری وانیل

طرز تهیه کیک ردولوت :

در یک کاسه بزرگ تمام مواد خشک ـ یعنی آرد، شکر، پودر کاکائو، بیکینگ‌ پودر، رنگ خوراکی، وانیل و نمک ـ را باهم مخلوط کنید. بهتر است از الک استفاده کنید تا هوا به خوبی وارد مخلوط‌تان شود. سپس در یک ظرف دیگر، مواد تر ـ یعنی تخم‌مرغ، روغن، شیر کره و سرکه را خوب هم بزنید.

از تخم‌مرغ‌ها شروع کنید، آنقدر آن‌ها را هم بزنید که بوی خامی‌ نداشته باشند. در گام بعدی، باید کم‌کم مواد خشک را به مواد تر اضافه کنید، تا جایی که غلظت مخلوط نهایی مانند کره نرم شده باشد.

فر را قبل از شروع به کار، روشن و روی دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد، تنظیم کنید تا برای قرار دادن کیک، کاملاً آماده باشد.

قالب کیک‌تان را با روغن چرب کنید و دیواره‌های آن را با کمی آرد بپوشانید. مخلوط کیک را درون قالب بریزید و داخل فر به مدت 30 تا 40 قرار دهید.

دقت داشته باشید، که مرکز کیک کاملاً پخته باشد و بعد از پخته‌شدن، اجازه دهید تا کیک کاملا سرد شود.

طرز تهیه شیره کیک

ابتدا از شیر کره شروع کنیم. این محصول از محصولات لبنی است و در واقع به مایع باقی مانده از فرایند کره گرفتن از خامه، شیر کره می‌گویند. این مایع، کمی ترش است و چون دسترسی به آن معمولاً آسان نیست، روش تهیه آن در منزل را به شما آموزش خواهیم داد.

از ترکیب شیر با آب‌لیمو، همان نتیجه حاصل می‌شود. به ازای هر یک پیمانه شیر پر چرب یک قاشق غذا خوری آب‌لیمو نیاز دارید.

شیر را به دمای محیط برسانید سپس آب‌لیمو را به آن اضافه کنید. آن را کمی هم بزنید و اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه به حال خود بماند. بعد از این مدت، خواهید دید که شیر غلیظ شده، بوی ترشی دارد و کمی دلمه بسته است.

این مایع غلیظ، همان شیر کره است. گرچه به غلظت نسخه اصلی نیست، اما برای پخت این کیک، کاملاً مناسب است.

طرز تهیه خامه روی کیک:

ابتدا کره، پنیر و پودر قند را داخل کاسه‌ای بریزید و همزن را روی دور آرام بگذارید و آن‌ها را خوب هم بزنید. تا جایی که یک مخلوط نرم و یک‌دست حاصل شود.

سپس همزن را روی دور تند بگذارید و مخلوط را حدود ۵ دقیقه هم بزنید تا خامه سبک شده و فرم بگیرد.

می‌توانید در میان این زمان، همزن را خاموش کرده، و خامه‌ها را از کنار ظرف جمع کنید و دوباره آن را روشن کنید و به کارتان ادامه دهید.

بعد از گذشتن از این مراحل بار دیگر همزن را روی دور آرام بگذارید و خامه را هم بزنید و وانیل را به آن اضافه کنید و دوباره روی دور تند آن را هم بزنید.

سپس خامه را داخل یخچال بگذارید تا کمی سفت شود و خودش را بگیرد. بعد از آماده شدن، به کمک یک کاردک قنادی، یا قاشق آن را روی لایه میانی و لایه رویی کیک‌تان بمالید.
طرز تهیه کیک ردولوت

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی