آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه کیک دبل چاکلت

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کیک دبل چاکلت . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
کیک دبل چاکلت یکی از انواع کیک های شکلاتی و خوشمزه می باشد و طرفداران بسیاری دارد. ما این کیک را همانند کیک خیس به کسانی که عاشق کیک های شکلاتی هستند پیشنهاد می کنیم. طرز تهیه کیک دبل چاکلت بسیار آسان است و می توانید آن را در کنار یک چایی به عنوان یک عصرانه شیک میل کنید.

مواد لازم

آرد 2 پیمانه
شکر یک و نیم پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
نمک یک هشتم قاشق چای‌ خوری
شیر 1 پیمانه
وانیل 1 قاشق چایخوری
روغن مایع سه چهارم پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو نصف پیمانه

طرز تهیه

1. برای شروع ابتدا 2 قاشق از آرد را بر می داریم و کنار می گذاریم. سپس بقیه آرد را در یک ظرف مناسب می ریزیم و بکینگ پودر، نشاسته ذرت و پودر کاکائو را هم به آرد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. بعد از مخلوط کردن مواد را سه بار الک می کنیم.

2. حالا زرده و سفیده ی تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم و زرده ها را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و چند دقیقه با همزن دستی می زنیم تا کمی باز شود. سپس وانیل و نصف شکر را اضافه می کنیم و با دور متوسط همزن دوباره می زنیم تا حدی که غلیظ و کش دار شود و حجمش دو برابر شود.

3. در ادامه شیر و روغن را هم به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم، سپس به تدریج مخلوط آرد، بکینگ پودر و پودر کاکائو را هم اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم. سپس آن را را کنار می گذاریم.

4. حالا در یک ظرف دیگر سفیده ی تخم مرغ ها را با نمک و نصف باقیمانده شکر هم می زنیم تا حدی که حجمش زیاد شود و کاملا پف کند. به طوری که وقتی ظرف رو برعکس می کنیم از ظرف نریزد. حالا سفیده را هم با لیسک یا قاشق چوبی به مواد بالا اضافه می کنیم و به صورت آرام و دورانی مخلوط می کنیم. دقت کنید زیاد هم نزنید تا پف مواد نخوابد.

5. در آخر قالب مورد نظر را چرب می کنیم و با 2 قاشق آردی که در ابتدا برداشته بودیم، کف قالب را آرد پاشی می کنیم. سپس مواد را در قالب می ریزیم و قالب را داخل فر گرم شده به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه می گذاریم. تا به طور کامل بپزد.(برای گرم شدن فر آن را باید از 15 دقیقه قبل روشن کنید)

6. بعد از اینکه کیک به خوبی پخت، آن را از فر بیرون می آوریم و صبر می کنیم به طور کامل خنک شود. سپس کیک را روی یک توری پایه دار می گذاریم و گاناش مخصوص کیک دبل چاکلت را روی کیک می ریزیم و صبر می کنیم تا شکلات اضافی به صورت کامل بریزد.

7. حالا کیک را داخل یک ظرف دیگر یا ظرف سرو منتقل می کنیم و بعد از دو ساعت استراحت در یخچال آن را سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن
طرز تهیه کیک دبل چاکلت

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی