آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه کیک آلمانی سیب و دارچین

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کیک آلمانی سیب و دارچین . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

تخم مرغ ………………. 1 عدد
شکر …………………. 100 گرم
کره (مارگارین) ………. 100 گرم، هم دما با اتاق
آرد …………………… 200 گرم
بیکینگ پودر …………… 1 قاشق چای‌خوری
.
مواد لازم داخل کیک:
سیب ………………….. 6 تا 7 عدد متوسط
آب سیب یا پرتقال ………. 500 میلی لیتر
پودینگ وانیلی ………….. 2 عدد
شکر ………………….. 100 گرم
.
مواد لازم روی کیک:
کرم شانتی …………….. 1 بسته
دارچین ………………… به مقدار لازم

طرز تهیه

در ظرفی تخم_مرغ ، کره (یا مارگارین )، شکر ، بیکینگ پودر و آرد را خوب با هم مخلوط کرده و ورز می دهیم. با نیمی از خمیر کف یک قالب کمربند دار با قطر 26 سانتی متر، را که کف و دیواره ی آن را چرب کرده ایم، خوب پوشانده و با بقیه ی خمیر، دیواره های قالب را به خوبی می پوشانیم طوری که خمیر دیواره و کف به هم متصل باشد و بین آن ها فاصله ای نباشد. سیب ها را پوست کنده و به اندازه ی حبه های قند ، خرد می کنیم. در ظرفی سیب های خرد شده، پودینگ وانیلی ، آب سیب یا پرتقال و شکر را خوب با هم مخلوط کرده و روی شعله ی متوسط اجاق می گذاریم و مرتب هم می زنیم تا کرم ، بپزد و قوام پیدا کند سپس آن را وسط خمیر درون قالب می ریزیم. قالب را به مدت یک ساعت درون فری که از قبل با دمای 180 درجه ی سانتی گراد، روشن کرده ایم، قرار می دهیم. سپس کیک را از فر خارج کرده و حداقل به مدت 5 تا 6 ساعت آن را در یخچال قرار می دهیم یا این که کیک را از شب قبل آماده کرده و در یخچال می گذاریم و روز بعد بقیه ی مراحل را انجام می دهیم. یک بسته کرم_شانتی را مطابق دستور روی بسته بندی آماده می کنیم و روی کیک را با آن می پوشانیم سپس روی آن را دارچین پاشیده و سرو می کنیم.
.
شیرینانه ی 1: کرم شانتی نوعی پودر خامه ی آماده است که می توانیم از فروشگاه های لوازم شیرینی پزی تهیه کنیم و با شیر سرد مخلوط کنیم و با همزن برقی، هم بزنیم تا فرم بگیرد سپس مورد استفاده قرار دهیم.
شیرینانه ی 2: پودینگ، پودر دسر آماده ی پودینگ است که به صورت بسته بندی با طعم های مختلف در سوپرمارکت ها یا فروشگاه های لوازم شیرینی پزی قابل دسترسی است
طرز تهیه کیک آلمانی سیب و دارچین

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی