آشپزي و شيريني پزي غذای گیاهی

طرز تهیه کیمچی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کیمچی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
کیمچی یک خوراک تخمیر شده سنتی کره‌ای است. این خوراک به کمک سبزیجات و ادویه‌جات گوناگون تهیه می‌شود. برای تهیه این خوراک معمولا از بائچو و فلفل قرمز استفاده می‌شود. این غذا از غذاهای اصلی کره‌ای‌ها است و آن‌ها معتقدند هرجا فردی کره‌ای باشد باید این غذا هم روی سفره باشد. خیلی از آن‌ها کیمچی را به عنوان ترشی کنار غذا میل می‌کنند و برای آن‌ها مخلفات به حساب می‌آید اما دسته‌ای دیگر این خوراک را به عنوان غذای اصلی به همراه برنج میل می‌کنند. کیمچی همچنین به عنوان عنصری از خوراک‌های ترکیبی دیگر نیز به ‌کار می‌رود. در ادامه مطلب با طرز تهیه این خوراک خوشمزه آشنا می‌شویم.

مواد لازم برای تهیه کیمچی

۱عدد کلم چینی
۱ پیمانه پیازچه خلال شده
۱ پیمانه ترب سفید خلال شده
۱ پیمانه پودر فلفل چیلی
نصف پیمانه نمک
۲ حبه سیر رنده شده
۱ قاشق مربا خوری زنجبیل رنده شده
۱ پیمانه آب

طرز تهیه کیمچی

طرز تهیه کیمچی
کلم چینی را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و آن را با آب بشویید. در حین شستن حواستان باشد که برگ‌هایش از هم جدا نشوند.

لا‌به‌لای برگ‌های کلم نمک بپاشید و آن را برای حدود سه ساعت در دمای محیط بگذارید تا کلمتان کاملا نرم شود و آب بیندازد. درون ظرفی آب، پودر چیلی، سیر، زنجبیل، پیازچه و ترب را کاملاَ با هم مخلوط کنید. پس از سه ساعت که از نرم شدن کلم گذشت، آن را به آرامی آبکش کنید.

دستکش دست کنید و بدون اینکه برگ‏های کلم از هم جدا شود لا به ‌لای برگ‌هایش را از موادی که آماده کردید بریزید. این مواد را در ظرف در بسته قرار دهید. کیمچی را دو روز در دمای محیط و سپس در یخچال نگهداری کنید.

در بیشتر شهرهای کره و همچنین رستوران‌های کره‌‏ای، کیمچی به عنوان ترشی و در کنار غذای اصلی سرو می‌‏شود ولی در بعضی از شهرهای کره، آن را به عنوان غذای اصلی با نان یا برنج میل می‌‏کنند.
طرز تهیه کیمچی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی