آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت قرمز

طرز تهیه رشته پلو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه رشته پلو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
رشته پلو با گوشت قلقلی یکی از پلوهای اصیل و سنتی ایرانیان است که از قدیم تا به امروز طرفداران زیادی دارد. رشته پلو را می توان در انواع مختلف و متنوع درست کرد. مثلا رشته پلو با گوشت قلقلی، رشته پلو با مرغ، رشته پلو با گوشت چرخ کرده و رشته پلوی بدون گوشت…رشته پلو را به توجه به ذائقه خود می توانید با خرما و کشمش تزیین کنید.

مواد لازم:

برنج 4 پیمانه
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز 2 عدد
آرد نخودچی 1 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز و فلفل سیاه به میزان لازم
نمک و زرد چوبه به میزان لازم

طرز تهیه

1. برای شروع، ابتدا برنج را می شوییم و با مقداری آب ولرم به مدت 3 الی 4 ساعت خیس می کنیم. سپس برای درست کردن کوفته قلقلی ها، در یک ظرف یک عدد پیاز بزرگ را خیلی ریز رنده می کنیم و آّبش را می گیریم. بعد گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی، نمک، زردچوبه و فلفل را هم به پیاز اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم. حتما با دست ورز می دهیم که کوفته ها موقع سرخ کردن ترک برندارند.

2. بعد از اینکه مواد گوشت را خوب ورز دادیم، از مواد گوشت به اندازه یک قاشق برمی داریم و کوفته های کوچکی درست می کنیم. بعد در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و داغ می کنیم و کوفته قلقلی ها را روی حرارت ملایم در روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

طرز تهیه دمپخت شیرازی خوشمزه و مجلسی

3. سپس در تابه دیگر مقداری روغن می ریزیم و یک عدد پیاز خلالی خرد شده را سرخ می کنیم و کمی هم نمک و زرد چوبه می زنیم تا پیاز طلایی شود. در آخر کشمش را به پیاز اضافه می کنیم و خیلی کم تفت می دهیم و از روی حرارت بر می داریم و این را هم کنار می گذاریم.

4. حالا برنج خیس شده را در قابلمه آب جوش می ریزیم و مقداری هم نمک می ریزیم و صبر می کنیم تا برنج روی حرارت بالا بجوشد و پخته شود. وقتی که برنج پخته شد، 2 الی 3 دقیقه قبل از آبکش کردن برنج، ۳۰۰ گرم رشته ی پلویی را به قابلمه برنج اضافه می کنیم. توجه داشته باشید رشته حدود 3 دقیقه بپزه کافی است.

5. حالا برنج و رشته را آبکش می کنیم و کف قابلمه را ته دیگ نان یا سیب زمینی می چینیم و سپس از مخلوط برنج و رشته و پیاز داغ و کشمش را به صورت لایه لایه در قابلمه می ریزیم .می توانید ما بین برنج مقداری ادویه پلوی بزنید. ( پودر دارچین، پودر تخم شنیبلیه، پودر آویشن)

6. در انتها دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم و قابلمه را به مدت 30 الی 40 دقیقه روی گاز با حرارت خیلی کم می گذاریم تا دم بکشد. بعد از اینکه دم کشید کره یا روغن را با حرارت کم داغ می کنیم و روی برنج می ریزیم و چند دقیقه بعد حرارت را خاموش می کنیم.

7. برای تزیین رشته پلو با گوشت قلقلی، هسته چند عدد خرما را در می آوریم و در روغن با حرارت کم سرخ می کنیم. فقط مواظب باشید چون خرما خیلی زود میسوزد.

8. حالا که رشته پلوی ما دم کشید، آن را در دیس می کشیم و با خرمای سرخ شده تزیین و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این رشته پلو با گوشت قلقلی خوشمزه و عالی لذت ببرید.
طرز تهیه رشته پلو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی