آشپزي و شيريني پزي دسر

طرز تهیه کنافه: دسر باقلوا مخصوص رمضان

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کنافه: دسر باقلوا مخصوص رمضان . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
این دسر معروف فلسطینی با خمیر فیلو برشته شده و با لایه ای از پنیر شیرین خامه ای پخته و آغشته به شربت گلاب می شود. درست کردن آن بسیار ساده است. پنیر آن پنیر نابلسی نمک زدایی شده می باشد. از پنیر ریکوتا و موزارلا نیز می توان استفاده کرد. اگر به فروشگاه های خاورمیانه ای دسترسی داشته باشید می توانید رنگ کنافه تهیه کنید که خمیر را به رنگ های نارنجی و قرمز درمی آورد.

مواد لازم:

یک بسته (۴۵۰ گرم) خمیر فیلو
۴۲۵ گرم پنیر ریکوتا
۱ پیمانه پنیر موزارلا خرد شده
۱/۳ پیمانه شکر
۳۴۰ گرم کره

مواد لازم برای شیره:

۱ پیمانه شکر سفید
نصف پیمانه آب
۱ قاشق چای خوری آب لیمو
نصف قاشق چای خوری گلاب
فر را روی دمای ۴۰۰ درجه گرم کنید.

با استفاده از غذاساز خمیر فیلو رشته ای یخ زده را خرد کنید. رشته ها باید به اندازه دانه های برنج شوند. سپس آن را داخل یک ظرف بزرگ بریزید. در ظرفی جداگانه ریکوتا، موزارلا و ۱/۳ پیمانه شکر را مخلوط کنید.

کره را داخل مایکروفر کامل ذوب کنید و بگذارید روی کره را کف بپوشاند. سپس کف را از کره با قاشق جدا کنید.

کره را با دقت روی خمیر فیلو خرد شده بریزید. مراقب باشید ناخالصی های کره در خمیر ریخته نشود. با دست خمیر و کره را با هم ترکیب کنید. با له کردن خمیر در دست ها مطمئن شوید که کره کاملا جذب تمام خمیر شده است.

خمیر را در سینی فر بریزید و به آرامی فشار دهید تا سطح آن صاف شود. سپس مخلوط پنیر را روی آن بریزید. مراقب باشید روی لبه های خمیر نریزید.

داخل فر که از قبل گرم شده است قرار دهید تا زمانی که پنیر روی آن طلایی و لبه های خمیر قهوه ای شود. (۳۰ الی ۳۵ دقیقه)

زمانی که کنافه در حال آماده شدن است شیره را درست کنید.شکر را داخل آب بریزید و روی دمای زیاد گاز قرار دهید. سپس حرارت گاز را کم کنید و آب لیمو را اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و شیره غلیظ شود. (۵ الی ۷ دقیقه) اجازه ندهید که مایع طلایی یا کاراملی شود. سپس شیره را از روی گاز بردارید، گلاب را اضافه کنید و کنار بگذارید.

کنافه را از داخل فر بردارید و روی یک بشقاب بزرگ یا کاغذ روغنی واژگون کنید به طوری که خمیر آن رو باشد. شیره را روی آن بریزید، در قطعات کوچک برش زده و آن را گرم میل کنید.
طرز تهیه کنافه: دسر باقلوا مخصوص رمضان

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی