آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت قرمز

طرز تهیه کلم پلو شیرازی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کلم پلو شیرازی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
شاید تا به حال به روش‌های مختلفی کلم پلو درست کرده‌اید اما مطمئن هستیم اگر یک بار کلم پلوی شیرازی را درست کنید، دور دستورالعمل‌های دیگر پخت کلم پلو را خط خواهید کشید. عطر سبزی‌های معطر این غذا آنچنان در خانه خواهد پیچید که شما را مدهوش خواهد کرد؛ بنابراین حتما این غذا را در خانه درست کنید. این غذا با مواد اولیه کاملا ساده درست می‌شود و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.
طرز تهیه کلم پلو شیرازی

مواد لازم

۴۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
۴ پیمانه برنج
۷۰۰ گرم کلم
۲ عدد پیاز متوسط
۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی
۴ قاشق غذاخوری پیاز داغ
۲۵۰ گرم سبزی معطر شامل ریحان، تره، ترخون و شوید
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
پودر لیمو عمانی

طرز تهیه

۴ قاشق غذاخوری پیازداغ را به همراه زردچوبه، فلفل و کمی روغن داخل تابه بریزید. کلم‌ را به صورت رشته‌رشته خرد کرده و به مواد اضافه کنید.

مواد را روی حرارت ملایم خوب تفت دهید تا کاملا مخلوط شوند سپس دو‌سوم لیوان آب اضافه کنید و در تابه را ببندید تا کلم پخته و نرم شود.

بعد از این که کلم نرم شد، در تابه را بردارید تا آب اضافی آن تبخیر شود سپس دو قاشق غذاخوری از سبزی‌های معطر را کنار گذاشته و مابقی را به همراه کمی نمک و پودر لیمو عمانی، بعد از تبخیر شدن کامل آب کلم، به مواد اضافه کنید.

مواد را کمی تفت دهید. توجه کنید که تفت دادن بیش از حد باعث تلخ شدن سبزی در غذا می‌شود.

پیاز‌ها را رنده کنید و کاملا آب آن را بگیرید سپس داخل یک کاسه گوشت چرخ کرده، سبزی معطر، آرد نخودچی، نمک و فلفل و پیاز رنده را ریخته و کاملا ورز دهید تا یکدست شوند. مقداری کمی از مایه را برداشته و به کمک دست گرد کنید.

گوشت قلقلی‌ها را داخل تابه بریزید و با کمی روغن تفت دهید سپس در تابه را ببندید تا خوب پخته و سرخ شوند.

برنج آب‌کش شده را با مایه کلم و روغن تابه‌ای که گوشت را با آن سرخ کره‌اید، مخلوط کنید سپس داخل یک قابلمه لایه‌لایه برنج و گوشت قلقلی بریزید. در آخر دو‌سوم لیوان آب دور تا دور قابلمه بریزید و برای 30 تا 45 دقیقه دم کنید.
طرز تهیه کلم پلو شیرازی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی