آشپزي و شيريني پزي سالاد ها

طرز تهیه کامل سالاد لبو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کامل سالاد لبو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
قرار نیست که از لبو فقط در ترشی ها استفاده کنیم و یا اینکه بصورت شیرین، بخار پزشده به صورت اسنک خیابانی معروف ایرانی استفاده کنیم، از لبو برای پختن انواع سوپ، سالاد و دسرها استفاده خواهیم کرد با ما همراه باشید تا یک سالاد لبو فوق العاده لذیذ را با یاد بگیرید.

زمان آماده سازی : ۲۰ دقیقه – زمان پخت : ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه – تعداد نفر : ۴ تا ۵ نفر
طرز تهیه کامل  سالاد لبو

مواد لازم سالاد لبو :

لبو ۴ عدد متوسط رو به بزرگ
سیرله شده ۲ حبه بزرگ
پودرنان یا panko 1 پیمانه
کاهو رسمی کوچک ۱عدد ( اختیاری )
برگ کوچک اسفناج ۱پیمانه
روکولا* (به توضیحات توجه شود.) ۱ پیمانه
ترب قرمز بزرگ ۳-۲ عدد که با پوستش ورقه ای نازک خرد شود
پنیر بز یا لیقوان ۵۰ گرم

مواد لازم برای سس :

سرکه ۱ قاشق سوپخوری
آب لیموی تازه ۱/۲ قاشق سوپخوری
روغن زیتون ۳ قاشق سوپخوری
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه لبوها :

لبوها را خوب شسته و با دستمال یا حوله آشپزخانه خوب خشک کنید.
یک تکه آلومینیوم فویل پهن کرده و رویش یک کاغذ روغنی اندازه فوویل قرار دهید وبدون اینکه سروته لبوها را بزنید، درسته لای فویل پیچیده ودر پنجره وسط فر که از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت تقریبی یکساعت بپزید و سپس پوست لبوهای پخته رابگیرید.

پیچیدن لبوها داخل فویل :

طرز تهیه کامل  سالاد لبو
طرز تهیه کامل  سالاد لبو
وقتی فویل را باز کردید آب لبوی جمع شده را بیرون نریزید ،این آب ارزشمند است ،از این آب برای پختن نان رنگی، پاستای رنگی، انواع سالادها ویا رنگی کردن برنج استفاده کنید.
۳ عدد لبو را کناری گذاشته و یک عدد لبوی باقی مانده را با رنده متوسط رنده کرده وکمی نمک زده و پودر نان دست ساز خودتان یا panko را با لبوی رنده شده مخلوط کرده و با دست مالش دهید تا باهم مخلوط شوند و بعد سیرها را اضافه کنید و سیر را هم با مواد مخلوط کنید، مخلوط آماده شده را در فر گرم شده قرار دهید تا ترد و خشک شود.
طرز تهیه کامل  سالاد لبو
ترب را خوب شسته و خشک کرده و با پوست به ورقه های نازک چیپسی خرد کنید و برای اینکه تردی و شکنندگی خود را از دست ندهند در حدود نیم ساعت در آب سرد قرار دهید و بعد آبکش کرده و خشک کنید
طرز تهیه کامل  سالاد لبو
طرز تهیه کامل  سالاد لبو
طرز تهیه کامل  سالاد لبو
سبزیجات سبز مثل کاهو و اسفناج را بشویید و خشک کنید .بهتر است از برگ های کوچک کاهو بدون خرد کردن استفاده کنید.
۳ عدد لبوی باقی مانده را ورقه ای یا خلالی کلفت خرد کنید.
پنیر را خرد کنید و آماده نگه دارید.

چیدمان سالاد لبو در ظرف :

برای سرو یک بشقاب تخت استفاده کنید، اول نانی که در فر خشک شده و سردشده است را قرار دهید سپس سبزیجات سبز، بعد لبوهای خردشده و ترب ورقه ای و در آخر پنیر. سس را در انتها و موقع سرو روی سالاد بریزید.

طرز تهیه سس :

سرکه و آبلیمو را با هم مخلوط کرده و روغن زیتون و نمک را اضافه کنید و با همزن دستی بزنید و روی سالاد بریزید. برای تهیه سس همیشه میزان اسید و روغن به نسبت ۱ به ۳ است (برای ۱ قاشق لیمو تقریبا ۳ برابرش روغن زیتون لازم است)، این نسبت سس خوشمزه ای به شما می دهد.

نکته:

آرد سوخاری پانکو یک نوع آرد سوخاری ژاپنی است، پانکو در زبان ژاپنی به معنای “تکه کوچک نان” ترجمه می شود. بافت متخلخل و حجیم این محصول موجب جذب چربی کمتر، ترد و پفکی شدن غذای سوخاری می شود.این پودر در اکثر سوپر مارکت های ایرانی به صورت ساده (بدون ادویه) و طعم دار ادویه ای موجود می باشد. می توان بجای پانکو از نان های ساندویچی بیات شده که در آسیاب، ریز و خرد شده و تکه های ریز نان در آن موجود باشد نیز استفاده کنید.نوش جان
طرز تهیه کامل  سالاد لبو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی