آشپزي و شيريني پزي پیش غذا

طرز تهیه کال کباب

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کال کباب . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
کال کباب یکی دیگر از غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار کشورمان است که با بادمجان طبخ می شود. این غذای خوشمزه از نظر مواد و روش پخت شباهت های زیادی به میرزا قاسمی دارد و مانند میرزا قاسمی اصالت آن متعلق به شمال کشور می باشد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۶ نفر کال کباب تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری کال کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کال کباب با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم:

سیر ۶ حبه
گردو ۱۵۰ گرم
آبغوره ۱ فنجان
بادمجان ۱۰ عدد
نعناع ۱ قاشق غذاخوری
خلواش ۱ قاشق غذاخوری
چوچاق ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه

ابتدا بادمجان ها را با پوست تمیز می شوریم و روی اجاق و یا روی آتش کبابی می کنیم البته می توانید در فر نیز قرار دهید.سپس بادمجان های کبابی را پوست می گیریم و اگر بادمجان ها پر از تخم بودن آن ها را بیرون می آوریم.

بادمجان ها را در کاسه ای می گذاریم و با گوشت کوب دستی یا برقی خوب آن ها را له می کنیم. سیرها را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و آنها را نیز یا با گوشت کوب له می کنیم و یا رنده ریز می کنیم و به بادمجان ها می افزاییم

و بعد نعناع،خلواش و چوچاق را که از قبل خرد کرده ایم را اضافه می کنیم و نمک،فلفل سیاه را روی مواد می پاشیم و گردو ها را آسیاب می کنیم و با آبغوره به مواد کال کباب می افزاییم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود.

کال کباب آماده شده را در ظرف مورد نظر می کشیم و با دانه های انار تزئین می کنیم و با نان یا برنج این غذای خوش مزه را سرو کنید.بهتر است کال کباب را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد کاملا به خورد هم بروند. نوش جان
طرز تهیه کال کباب

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی