آشپزي و شيريني پزي پیش غذا

طرز تهیه کالزونه پنیری

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کالزونه پنیری . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

برای خمیر:
4 پیمانه ویا 624 گرم آرد نان
2 و 1/4 قاشق چایخوری خمیر مایه فوری
1ونیم قاشق چایخوری نمک
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
1ونیم پیمانه بعلاوه 1 قاشق غذاخوری آب گرم حدود 40 درجه

برای داخل خمیر:
420 گرم پنیر ریکوتا
450 گرم پنیر موزارلا رنده شده
450 گرم پنیر پروولون رنده شده
میتونین هرچیزی خواستین داخل خمیر بزارین

برای سس گوجه فرنگی:
2 حبه سیر ریز خرد شده
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
790 گرم گوجه فرنگی له شده
نمک و فلفل سیاه

طرز تهیه

برای خمیر، آرد، خمیر مایه و نمک رو خوب مخلوط کنین، روغن زیتون رو اضافه کنید و ورز بدین، آرام آرام آب رو اضافه کنید و ورز بدین، حدود 10 دقیقه یا بیشتر ورز بدین، یا از همزن خمیر زن استفاده کنید تا خمیر نرم و کشدار شه.خمیر رو داخل کاسه بزرگی که چرب کردین با اسپری بزارین و با سلفون بپوشونین و بزارین جای گرم تا حجمش دوبرابر.حدود 1ونیم الی 2 ساعت.
برای داخل کالزونه ها، پنیر ریکوتا، نصف پنیر موزارلا، نصف پنیر پروولون رو مخلوط کنین و با سلفون بپوشونین و بزارین یخچال. اگه از سوسیس یا سبزیجات یا گوشت و … میخوایین داخل کالزونه ها بزارین، باید تفت بدین و روی کاغذ دستمالی بزارین تا روغنشونو بدن.
فر رو در دمای 180 درجه بزارین، داخل سینی فر کاغذ روغنی بزارین و با اسپری چرب کنین، خمیر رو روی سطحی که آرد نپاشیدین بزارین و به 6 توپ تقسیم کنین و داخل سینی بزارین و روشون سلفون بکشید و 15 دقیقه استراحت بدین،ولی بیشتر از 30 دقیقه نمونن.حالا توپهارو یکی یکی به اندازه 23 سانتیمتر باز کنین و داخلش 1/6 از مخلوط پنیر که در یخچال بود رو پایین خمیر بزارید، ولی 2 سانتیمتر از کناره بافاصله بزارین، بعد مواد دلخواه رو روش بزارین و دوباره 1/6 از پنیرهای موزارلا و پروولن رو روش بزارین و ببندین.
بعد ازینکه هر 6 تا خمیر هم اینجوری کردین،با چاقوی تیز،5 تا خط 3 سانتیمتری روی کالزون ها بندازین.بعد روشون با فرچه زرده تخم مرغ و یا فقط روغن زیتون بمالین و روی تخته پیتزا آرد بپاشین و چنتا از کالزون هارو روش بزارین و بدین فر تا 11-15 دقیقه بپزن.قبل از سرو، 5 دقیقه بزارین سرد شن.
برای سس هم،سیر روودر روغن تفت بدین روی حرارت ملایم، وقتی سیر شروع کرد به تس تس کردن، گوجه فرنگی هارو اضافه کنین و بجوشونین، درشو نزارین.حدود 15 دقیقه بپزین تا غلیظ شه.بعد ادویه جات دلخواه رو اضافه کنید
طرز تهیه کالزونه پنیری

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی