آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه چیزکیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه چیزکیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
چیزکیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه برای دلدادگان شکلات و چیزکیک یک دسر دوست‌داشتنی و مناسب برای هر مناسبتی است. اما قبل از این که به سراغ این رسپی برویم می‌خواهیم کمی درمورد پنیر ماسکارپونه برایتان بنویسیم و بگوییم چرا برای تهیه این دسر از پنیر ماسکارپونه استفاده می‌کنیم. این پنیر بسیار خوشمزه و سرشار از انرژی و غنی از انواع ویتامین‌های محلول در چربی است. عطر و طعم خامه‌ای و رنگ سفید شیری دارد، بافت آن نرم است و به راحتی روی نان پخش می‌شود. ‌این پنیر با عطر و طعم قوی و گیرا جایگزین خوبی برای کره و خامه و منبع غنی از پروتئین، کلسیم، فسفر و انواع ویتامین است. پنیر ماسکارپونه نوعی پنیر تازه ‌ایتالیایی است که با ته مزه‌ای شیرین اغلب در تهیه دسر و کیک کاربرد دارد. برای درست کردن این پنیر خامه را تا جایی می‌جوشانند که حجمش کم شود، سپس به آن ماده‌ای اسیدی اضافه می‌کنند تا خامه زخیم شود و اصطلاحا برسد.

در تهیه این دسر شما نیمی از پنیر خامه‌ای را با پنیر ماسکارپونه جایگزین می‌کنید، یعنی قرار نیست پنیر ماسکارپونه کاملا جای پنیر خامه‌ای را بگیرد. استفاده از پنیر ماسکارپونه در این دسر آن را خامه‌ای تر و کمی پر حجم‌تر می‌کند، با این حال حتما به مقدار توصیه شده در این رسپی دقت کنید تا بافت چیز کیک خراب نشود.

قسمت خشک چیزکیک:

یک و نیم فنجان بیسکوییت
3 قاشق غذاخوری کره آب شده

قسمت نرم چیزکیک:

۴۵۰ گرم پنیر خامه‌ای
۴۵۰ گرم پنیر ماسکارپونه
یک و نیم فنجان شکر
۱ قاشق غذاخوری عصاره وانیل
۲۰۰ گرم شکلات (۷۰% آن ذوب شده باشد)
۴ عدد تخم‌مرغ بزرگ

قسمت شکلاتی:

۲۰۰ گرم شکلات خرد شده
نصف فنجان خامه قنادی

طرز تهیه

فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. کف یک ماهیتابه گود را با کاغذ مخصوص شیرینی ‌پزی بپوشانید. بیسکوییت‌ها را در کاسه غذاساز بریزید، کره را به آن اصافه کرده و با چسباندن میکسر به کف ماهیتابه آن‌ها را ترکیب کنید. مخلوط را به مدت ۸ دقیقه بپزید و۱۵ دقیقه بگذارید سرد شود.

حرارت فر را تا ۱۵۰ درجه کم کنید. پنیر خامه‌ای و پنیر ماسکارپونه را با هم به مدت ۲ دقیقه هم بزنید. کناره‌ها و کف ظرف را با قاشق تمیز کرده و شکر اضافه کنید. سپس خامه و عصاره وانیل را اضافه کنید. شکلات را ذوب کنید و بگذارید 5 دقیقه خنک شود. یک چهارم فنجان از مایع چیزکیک را با شکلات ترکیب کرده، داخل مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید. تخم‌مرغ‌ها را نیز یکی یکی اضافه کنید و هم بزنید.

حالا مایع را روی مخلوطی که با بیسکوییت‌ها درست کرده بودید بریزید و یک ساعت بپزید. سپس فر را خاموش کنید و بین نیم ساعت تا یک ساعت بگذارید خنک شود. سپس آن را به مدت دو ساعت داخل یخچال بگذارید.

برای درست کردن قسمت شکلاتی، خامه غلیظ را بجوشانید. شکلات را روی آن بریزید، یک دقیقه به حال خود رها کنید و سپس هم ‌بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. حالا مایع شکلاتی را روی چیزکیک بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس آن را برش بزنید. نوش جان!
طرز تهیه چیزکیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی