آشپزي و شيريني پزي نان و خمیر

طرز تهیه نان تست

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه نان تست . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۱۲۰ دقیقه
زمان پخت ۳۰ دقیقه

مواد لازم برای 6 نفر

آرد 500 گرم
خمیر مایه خشک 1.5 قاشق چای خوری
آب ولرم 100 گرم
شیر ولرم180- گرم
شکر 40 گرم
کره 55 گرم
نمک 1 قاشق چای خوری
اسانس وانیل 1/2 قاشق چای خوری

طرز تهیه

1-ابتدا ٥٠ گرم از آب ولرم و کمی شکر و خمیر مایه را در ظرفی ریخته به مدت تقریبی ٢٥ دقیقه در جای گرم بگذارید تا عمل بیاد یعنی شروع به کف کردن بکنه .

2-در ظرفی آرد ، شیر ولرم ، مابقی شکر و آب ولرم و خمیر مایه ی عمل آمده را بریزید همه را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست بدست آید . روی خمیر را بپوشانید و در جای گرم به مدت ٢٠ دقیقه استراحت دهید .

3-سپس پس از این مدت به خمیر نمک ، کره و اسانس وانیل کره را اضافه کنید و ورز دهید تا خوب به خورد خمیر بروند تا یک خمیر یکدست و قابل انعطاف داشته باشید. دوباره روی خمیر را بپوشانید در جای گرم به مدت ١ ساعت دیگر استراحت دهید .

4-پس از گذشت این مدت خمیر را ورز دهید و به ٢ قسمت مساوی تقسیم کنید . خمیر را پهن کنید حدود ٣٠ سانتیمتر سپس رول کنید . اینکار را با هر ٢ قسمت خمیر انجام دهید .

5-سپس این رولها را در قالب لوف که با کره چرب کردید کنار هم قرار دهید . روی قالب را بپوشانید به مدت ٤٥ دقیقه دیگر در جای گرم قرار دهید تا استراحت کند.

6-در این فاصله فر را با درجه ٢٢٠ روشن کنید تا گرم شود . پس از اینکه خمیر استراحت کرد با قلمو روی خمیر را شیر بمالید

7-درجه فر را هم ١٧٠ درجه کنید یعنی کم کنید و قالب خمیر را در فر به مدت ٣٠ دقیقه قرار دهید تا روی نان طلایی شود . وقتی قالب نان را از فر در آوردید روی ان را کره آب شده با قلم مو بمالید .وقتی که نان تست شما سرد شد برش دهید .

8-فقط برای دورنگ شدن نان تست تان ,خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده نصف ساده و نصف با پره اسفناج بدون آب مخلوط کرده میتوانید ٣ رنگ هم درست کنید مثلا زعفرانی…
طرز تهیه نان تست

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی