آشپزي و شيريني پزي ساندویچ ها

طرز تهیه پیتزا قیفی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه پیتزا قیفی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۱۵ دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر

پودر خمیر ترش 1 قاشق سوپ خوری
شکر 1 قاشق سوپ خوری
آب 1/2 پیمانه
شیر 1 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
روغن مایع 1/2 پیمانه
نمک 1 قاشق مربا خوری
آرد 4-5 پیمانه

طرز تهیه

1-پودر خمیر مایه فوری و ۱قاشق سوپخوری شکر را داخل آب گرم ریخته و درب ظرف را بسته و ظرف را ده دقیقه کنار میگذاریم تا خمیر مایه پف کند .

2-درون کاسه ای تخم مرغ , شیر گرم , پودر خمیر ترش عمل آمده ،نمک و کمی آرد الک شده اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس روغن را اضافه کرده کمی هم میزنیم و بعد بقیه ی آرد را اضافه کرده ، و با دست حدود ۱۰دقیقه ورز داده تا وقتی که خمیر دیگر به دست نچسبد.

3-سپس درون ظرفی ترجیحا فلزی یا شیشه ای را خیلی کم چرب کرده و خمیر را داخل آن قرار میدهیم و روی ظرف را سلفون کشیده و در محیط گرمی قرار میدهیم ،به مدت حدودا نیم ساعت استراحت کند و حجم آن دو برابر شود.

4-آرد ممکن است کمی بیشتر و یا کمی کمتر از مقدار گفته شده نیاز باشد باید آرد الک شده را کم کم تا جایی اضافه کنید که وقتی خمیر را ورز میدهید از خمیر به دست نچسبد ،انگشت خود را برای ورز دادن داخل خمیر فرو نکنید، چون در این صورت بنظر میرسد خمیر به دست میچسبد بنابراین آرد بیشتری اضافه میکنید که باعث لاستیکی شدن خمیر میشود و موقع پهن کردن با وردنه خمیر را هر چه باز میکنید مجدد جمع میشود.

5-سپس روی سطح صافی را کمی آرد پاشی کرده وخمیر را با وردنه به قطر ۲-۳میل باز میکنیم و نوارهایی مثل روبان از خمیر به طول ۳۰ -۳۵ سانت و عرض ۱-۱/۵سانت برش می زنیم. دور قیف های فلزی را با روغن جامد خیلی کم چرب کرده و خمیر را از قسمت پایین نوک تیز قیف دور آن می پیچیم و انتهای خمیر را با آب می چسبانیم.

6-درون سینی فر کاغذ روغنی انداخته و روی کاغذ را با روغن جامد بسیار کم چرب میکنیم سپس قیف هارا کنار هم چیده و میتوانید روی آنها زرده تخم مرغ زده شده و زعفران بزنید و کنجد و سیاه دانه بپاشید .

7-و درطبقه ی بالای فر که از یک ربع قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه قرار میدهیم وقتی زیر نونها طلایی شد حرارت بالای فر را روشن کنید تا روی نانها هم طلایی شود

8-بعد از پخت و سرد شدن قیف فلزی را با چرخش جدا کرده و از مواد میانی داخل آن پر می کنیم.مواد میانی را به دلخواه تهیه کنید

سایر نکات

مواد میانی را ریز خرد کنید تا بهتر توی قیف ها قرار بگیرند
به مواد میانی در انتهای پخت مقداری شیر اضافه کنید شیر باعث میشود مواد میانی بافت لطیفی پیدا کرده وتا انتهای قیف ها را پر کند
اگر نوارها را کوتاهتر بگیریم قیف های کوچکتر خواهیم داشت.
داخل قیفها سالاد الویه , حلوا , پنیر و سبزی و … می توان استفاده کرد.
حتما اول قیف ها را آماده کنید و بعد مواد میانی را.
میتوانید به جای ورز دادن خمیر آن را صد بار بلند کنید و روی سطح بکوبید
طرز تهیه پیتزا قیفی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی