آشپزي و شيريني پزي دسر

طرز تهیه پودینگ موز

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه پودینگ موز . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
پودینگ موز یک دسر بسیار خوشمزه است که به راحتی می‌توانید آن را تهیه و سرو کنید. برای خوشمزه‌تر شدن این دسر می‌توانید از بیسکوییت خرد شده هم در لایه‌های آن استفاده کنید. ترکیب خامه، پودینگ، موز و بیسکوییت یک دسر شگفت انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مواد لازم برای تهیه پودینگ موز

سه چهارم پیمانه شکر
یک چهارم پیمانه نشاسته ذرت
یک چهارم قاشق چایی خوری نمک
۶ عدد زرده تخم مرغ
سه و نیم پیمانه شیر کامل
۲ قاشق غذا خوری کره
نصف قاشق چایی خوری وانیل
نصف پیمانه خامه پاکتی
۲ قاشق غذا خوری پودر قند
۳ تا ۴ عدد موز بزرگ
۱۵۰ گرم بیسکوییت پتی بور خرد شده

طرز تهیه پودینگ موز

نشاسته ذرت، شکر، نمک و زرده تخم مرغ را با هم ترکیب کنید و آن‌ها را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید. کم کم شیر را به آن‌ها اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. این کار را به مدت ۵ دقیقه ادامه دهید تا روی مخلوطتان حباب حباب شود. سپس حرارت گاز را کم کنید و بعد از اینکه موادتان جوشید آن را هم بزنید تا کاملا غلیظ شود.

موادتان را از روی حرارت بردارید و کره و وانیل را به آن‌ها اضافه کنید. آن‌ها را خوب هم بزنید تا کره کاملا درون موادتان آب شود و با آن‌ها مخلوط شود. موادتان را درون یک ظرف بریزید و روی آن را سلفون کشیده و برای چند ساعت درون یخچال قرار دهید.

در این فاصله که پودینگ در یخچال قرار دارد پوست موز را بگیرید و آن را به صورت حلقه حلقه خرد کنید. بیسکوییت‌هایتان را خرد کنید.

خامه را درون یک کاسه بزرگ بریزید و آن را خوب با همزن هم بزنید و پودر قند را هم در این میان به آن اضافه کنید. خامه را آنقدر باید هم بزنید تا رد همزن روی آن باقی بماند. بعد از اینکه خامه فرم گرفت آن را روی پودینگتان بریزید.

چند لیوان برای سرو پودینگ‌هایتان آماده کنید. یک قاشق بزرگ از پودینگتان درون آن بریزید سپس یک لایه موز حلقه ‌شده و بیسکوییت خرد شده روی آن قرار دهید و همین ترتیب را ادامه دهید به صورتی که لایه آخرتان موز و بیسکوییت باشد. قبل از سرو بهتر است کمی دیگر پودینگتان را درون یخچال قرار دهید.
طرز تهیه پودینگ موز
طرز تهیه پودینگ موز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی