آشپزي و شيريني پزي غذای رژیمی

طرز تهیه همبرگر گیاهی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه همبرگر گیاهی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۶۰ دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر

روغن 1 قاشق غذا خوری
لوبیا پخته 5 قاشق غذا خوری
سویا 7 قاشق غذا خوری
تخم مرغ 1 عدد
آرد نخودچی 1 قاشق غذا خوری
عصاره سبزیجات 1 عدد

طرز تهیه

1-حبوبات را قبل از مصرف ۲۴ ساعت در آب خیس و چند بار آبشان را عوض کنید.

2-سویا نیز بهتر است قبل از مصرف خیس بخورد و بعد از چند بار عوض کردن آب آن، یک بار در شیر خیسانده شود. این کار باعث خواهد شد طعم غذا خوشمزه‌تر شود.

3-برای آنکه طعم سویا از بین برود و بوی خاص آن گرفته شود، بهتر است به آن عصاره سبزیجات افزود یا اینکه از ادویه‌هایی مانند ادویه کاری، زعفران و زردچوبه استفاده کرد.

4-اگر بعد از مخلوط کردن مواد، خمیر به دست آمده چندان سفت نبود، بهتر است به آن آرد نخودچی اضافه کنید. این کار را آرام انجام دهید و هر زمان که خمیرتان به اندازه کافی سفت شد، افزودن آرد را قطع کنید.

5-توجه داشته باشید سویای به کار رفته در غذا کهنه و کپک زده نباشد و بسته‌بندی شفافی داشته باشد. بهتر است سویا را از فروشگاه‌های معتبر بخرید و محصول تولید‌‌کننده‌های مطرح را انتخاب کنید.

6-روغنی که برای طبخ همبرگرها استفاده می‌شود باید بسیار کم باشد و همبرگرها در حرارت ملایم پخته شوند البته این موضوع به ضخامت همبرگرها نیز بستگی دارد زیرا هر چه همبرگرها ضخیم‌تر باشند، باید در روغن بیشتری سرخ شوند و اگر همبرگر نازک است، می‌توان آن را در حداقل روغن نیز سرخ کرد.

7-برای خوش‌طعم‌تر شدن ساندویچی که با این همبرگرها تهیه می‌شود، می‌توانید سطح نان همبرگر را با پنیر فتای کم‌نمک آغشته کنید و سپس همبرگر را روی آن قرار دهید.

8-یادتان باشد یکی از سبزی‌هایی که همراه این ساندویچ توصیه می‌شود استفاده شود، فلفل دلمه‌ای قرمز است. برای آماده‌سازی این سبزی کافی است آن را کباب کنید و در کیسه فریزر قرار دهید تا داخل کیسه عرق کند. آنگاه پوست آن را بگیرید و در کمی کره تفت دهید و در ساندویچ بگذارید.
طرز تهیه همبرگر گیاهی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی