آشپزي و شيريني پزي ساندویچ ها

طرز تهیه همبرگر خانگی خوشمزه و مخصوص

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه همبرگر خانگی خوشمزه و مخصوص . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
همبرگر غذای محبوب بیشتر بچه ها است و اگر خانگی و با گوشت خوب درست شود، نیاز تغذیه ای آنها را تامین می کند. هرچند این غذای خوشمزه به عنوان فست فود شناخته می شود.همبرگرخانگی از گوشت چرخ کرده و نان تهیه می شود و می توانید به عنوان غذای اصلی به راحتی در منزل درست کرده و همراه با سیب زمینی سرخ کرده، چیپس و یا سالاد کاهو سرو کنید.
تعداد : ۴ نفر – زمان آماده سازی و سرو : ۲ ساعت – سطح دشواری : آسان
مواد لازم برای تهیه همبرگر خانگی

گوشت چرخ کرده : نیم کیلو
نان باگت : ۲ عدد
پیاز : یک عدد بزرگ
تخم مرغ : یک عدد
فلفل سیاه و فلفل قرمز : از هر کدام نصف قاشق چای خوری
نمک : به مقدار لازم
روغن : نصف لیوان

مخلفات ساندویچ و مواد دلخواه برای سرو

نان سفید همبرگری : به تعداد
برگ کاهو
گوجه فرنگی
خیارشور
پنیر پارمسان رنده شده
پنیر ورقه ای
سس کچاب یا تند یا سس مایونز دلپذیر
طرز تهیه همبرگر خانگی

قبل از هر چیز وسط نان باگت ها را با کارد برش دهید و با قاشق داخل آن را خالی کنید. داخل یک ظرف بریزید و مقداری آب روی آنها بپاشید تا کمی خیس و نرم شوند. دقت داشته باشید زیاد آب نریزید. فقط در حدی که نان باگت را نم دار و کمی خیس کند.
داخل ظرفی بزرگ گوشت چرخ کرده را همراه با یک عدد پیاز رنده شده و نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز و یک عدد تخم مرغ و نان باگت خیس شده مخلوط کنید و حدود ۱۰ دقیقه با دست خوب ورز دهید تا حالت چسپندگی پیدا کند. روی ظرف را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد کامل خودش را بگیرد.
ظرف را از یخچال خارج کرده و همه مواد همبرگر را به اندازه یک نارنگی متوسط تقسیم کنید و با دست گرد کنید و روی سینی قرار دهید.
سپس یکی یکی با کف دست پهن کنید، یا برای زیبایی و تمیزی کار می توانید آن ها را قالب بزنید. توجه داشته باشید که اندازه ضخامت و کوچکی و بزرگی همبرگر بستگی به سلیقه شما دارد ولی همبرگرهای کوچک و نازک راحت تر سرخ و مغز پخت می شوند. البته زیاد نازک نباشد چون همبرگر خشک می شود.
وقتی همبرگرها را یکی یکی پهن کردید می توانید در صورت تمایل مقداری پنیر پارمسان رنده شده را روی آن ها بریزید بعد سرخ کنید. اگر طعم آن را دوست ندارید می توانید آن را حذف کنید.
ماهی تابه رژیمی را روی حرارت ملایم اجاق کمی گرم کنید و مقداری روغن ته ماهیتابه بریزید تا روغن کمی داغ شود.
سپس همبرگرها را داخل روغن قرار دهید، اصلا نباید چشم از آن بردارید، وقتی کمی سرخ شد و رنگ آن عوض شد با استفاده از دو قاشق خیلی آرام آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز کمی سرخ شود. سپس دوباره آن را برگردانید و این بار به طور کامل هر دو طرف را سرخ کنید.
حالا که همبرگر آماده شد، نان را از پهلو کامل برش دهید و هر دو طرف نان سس دلخواهتان را بزنید.
همبرگر را روی سس قرار دهید و هر مقدار از هر چیز که دوست داشتید (کاهوی خرد شده، گوجه فرنگی حلقه حلقه شده، خیارشور خرد شده، پنیر ورقه ای) روی همبرگر بچینید و ساندویچ را ببندید.

همبرگر خانگی آماده است نوش جان!
نکته ها :

برای اینکه ساندویچ نریزد، بعد از آماده شدن ساندویچ، می توانید حدود ۲ تا ۳ دقیقه آن را داخل ساندویچ ساز قرار دهید.
بجای نان باگت خیس شده می توانید از آرد سوخاری استفاده کنید، ولی نان باگت خیس شده خوشمزه تر بوده و باعث میشود همبرگری نرم و آبدار داشته باشید.
می توانید بجای نیم کیلو گوشت چرخ کرده از ۲۵۰ گرم سویا و ۲۵۰ گرم گوشت چرخ کرده استفاده کنید. برای این کار اول سویا را به مدت ۱۰ دقیقه داخل آب خیس کرده، سپس چرخ نموده و با گوشت مخلوط کنید.
از پنیر ورقه ای برای خوشمزه تر شدن و همبرگر خانگی استفاده نمایید. پنیر گودای ورقه ای کاله انتخاب مناسبی است.
طرز تهیه همبرگر خانگی خوشمزه و مخصوص

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی