آشپزي و شيريني پزي غذای دانشجویی

طرز تهیه نیمرو رولتی قلبی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه نیمرو رولتی قلبی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۲۵ دقیقه

مواد لازم برای 2 نفر

تخم مرغ 3 عدد
هویج کوچک 1 عدد
پیازچه کوچک 1 عدد
پیاز کوچک 1 عدد
شیر 1/2 پیمانه
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم

طرز

1-اول هویج، پیازچه و پیاز را نگینی خرد کنید و در صورت تمایل باهم کمی تفت دهید. اگر تفت دادید کناربگذارید تا حتما خنک شود‌ و گرنه تخم مرغتان همان اول میبنندد.

2-سپس زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و در ظرف جداگانه ای بریزید.

3-مواد نگینی و شیر را به زرده و سفیده اضافه کنید به این صورت که ۱/۳ مواد را به زرده و ۲/۳ مواد را به سفیده اضافه میکنیم‌. نمک و فلفل را هم اضافه کرده و خوب هم بزنید سفیده را کمی بیشتر هم بزنید تا کمی سفید رنگ شود.

4-ماهیتابه کوچکی را چرب کنید و از مایع زرده به اندازه ماهیتابه بریزید و با شعله کم رو به متوسط بگذارید تا خودش رابگیرد. مثل روش پختن پنکیک است همان اندازه مایع و ماهیتابه.

5-وقتی تخم مرغ خودش را خوب گرفت از کنار آرام جدا کرده و رول کنید با کمک یه سیخ کوچک چوبی و قاشق یا چنگال. رول کردن را تا لایه آخر ادامه میدهیم و آرام تا پاره نشود و لایه آخر را نگه میداریم و رول تخم مرغ را کنار ماهیتابه میکشیم.

6-و از مایع زرده دوباره اندازه ماهیتابه میریزیم فقط حتما باید مایع دوم به آخر مایع اول که رول شده بچسبد و گرنه رولت کامل نمیشود.

7-وقتی مایع زرده تمام شد و رول کردید نوبت سفیده است که مرحله به مرحله بعد رول کردن اضافه کنیم تا سفیده نیز تمام شود. رولت حالت بیضی شکل دارد.

8-رولت را درسینی گذاشته و با چاقوی تیز شروع به برش زدن میکنیم. برش بیضی های کوچک. بعد بیضی های کوچک را نیز اریب برش میرنیم و دو تکه میشود یکی از تکه ها را بر عکس میکنیم و کنار دیگری میگذاریم و شکل قلب درست میشود.

سایر نکات

رنگ قلب بسته به ترتیب ریختن مایع زرده و سفیده دارد یعنی میتوانید اول کل زرده را مرحله به مرحله ریخته بعد رول کنید بعد سفیده را هم به همین ترتیب یا اول سفیده بعد زرده را، یا یک درمیان یعنی زرده بعد رول بعد سفیده بعد رول و به همین ترتیب بستگی به سلیقه خودتان دارد.
ماهیتابتان حتما سالم باشد چون در رول کردن دچار مشکل میشوید.
میتوانید مواد را تفت ندهید و به صورت خام استفاده کنید.
یا میتوانید کل مواد را در ماهیتابه ریخته و با هم تفت دهید و میل کنید که نیمرو سبزیجات میشود.
با دیدن عکس مراحل راحت متوجه میشوید.
طرز تهیه نیمرو رولتی قلبی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی