آشپزي و شيريني پزي نان و خمیر

طرز تهیه نان سیردار

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه نان سیردار . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
اگر به فكر لاغر شدن در وعده‌های افطار و سحر هستید بهتر است سیر را از وعده غذایی این روز‌ها حذف نكنید. در این ماده غذایی تركیبی وجود دارد كه علاوه بر انرژی زا بودن نه‌تنها از ابتلا به اضافه وزن جلوگیری می‌كند؛ بلكه به لاغر شدن شما نیز كمك می‌كند. به‌ویژه برای افرادی كه علاقه زیادی به مصرف شیرینی دارند و نمی‌توانند كیك و شكلات را از برنامه غذایی خود حذف كنند، مصرف سیر می‌تواند سرعت روند چاق شدن را در آنها كاهش دهد. از طرف دیگر سیر سرشار از فولیك اسید، ویتامین ب، ث، كلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و روی است و ایمنی بدن را تقویت‌‌، بدن را ضد‌عفونی می‌كند و برای سلامت حافظه هم مفید است.

سفره بركت

مصرف مواد غذایی كه با سیر تهیه می‌شوند با تأثیر‌گذاری بر هورمون اشتها، مانع از پر خوری شده و تمایل افراد علاقه‌مند به مصرف غذاهای پر چرب و كالری، شیرین و كربوهیدرات را كاهش می‌دهد. بنابراین می‌توانید با قرار دادن یك وعده غذایی كه در پخت آن از سیر استفاده شده باشد، اشتهای خود را مدیریت كرده و به كاهش وزن دست پیدا كنید. از سوی دیگر مصرف سیر از یك سو روند شكسته شدن چربی‌های ذخیره شده و تبدیل به انرژی را افزایش داده و میزان تولید نور اپی نفرین (ناقل شیمیایی افزایش‌دهنده اشتها) در بدن را كم می‌كند.در زیر شیوه تهیه و پخت نان سیر‌دار را برای شما آورده‌ایم.

مواد لازم

5عدد نان تست
4حبه سیر
یك قاشق چای‌خوری روغن زیتون

طرز تهیه

برای تهیه نان سیر می‌توانید از نان باگت یا تست استفاده كنید. درصورت استفاده از نان باگت آنها را به‌طور مورب برش دهید. یك عدد نان فرانسوی برای 4 نفر كافی است. 4 حبه سیر را رنده ‌ یا با چاقو آن را ریز كنید. كف ماهیتابه را چرب كنید و سیر را به‌مدت یك دقیقه در آن تفت دهید. كمی پونه خشك شده یا آویشن به آن اضافه كنید. به اندازه یك قاشق چای‌خوری از مایه سیر روی هر تكه نان بمالید و درصورت تمایل روی آن پنیر كم كالری بریزید. نان‌ها را در فر به ‌مدت 5 تا 10دقیقه با دمای 180درجه سانتیگراد قرار دهید یا از ساندویچ‌ساز استفاده كنید. اگر نگران بوی نامطبوع دهان بعد از خوردن این نان سیری هستید، پیشنهاد می‌شود چای خشك، جعفری یا كرفس و برگ كاهو مصرف كنید.
طرز تهیه نان سیردار

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی