آشپزي و شيريني پزي نان و خمیر

طرز تهیه نان زرافه ای

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه نان زرافه ای . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۱۳۰ دقیقه
زمان پخت ۳۵ دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر

آرد سفید 350 گرم
شیر ولرم 1 پیمانه
مایه خمیر خشک فوری 1 قاشق غذا خوری
روغن مایع 6 قاشق غذا خوری
شکر 2 قاشق غذا خوری
پودر کاکائو 1 قاشق غذا خوری
کنجد و سیاه دانه به مقدار لازم

طرز تهیه

1-ابتدا شکر، روغن و پودر مایه خمیر را داخل شیر ریخته و مخلوط میکنیم سپس آرد را کم کم می افزاییم تا جایی که خمیر به دست نچسبد( ممکن است کمی بیشتر یا کمتر از مقدار ذکر شده در دستور استفاده شود.)

2-خمیر را نصف کرده و به یک قسمت پودر کاکائو افزوده و ورز میدهیم تا یکدست شود. خمیر ها را در کاسه های چرب شده قرار داده، روی آنها را با کیسه فریزر پوشانده و ۲ ساعت در جایی گرم استراحت میدهیم تا حجمش دوبرابر شود.

3-هر خمیر را به ۶ قسمت مساوی تقسیم میکنیم، خمیر هارا به صورت استوانه در می آوریم، خمیر های ساده را کمی باز کرده و داخل هر کدام یک استوانه کاکائویی میگذاریم و میپوشانیم.

4-کف قالب لوف کاغذ روغنی انداخته و دیواره هارا چرب میکنیم ابتدا ۳ استوانه خمیر، بعد ۲ و رویش ۱ خمیر میچینیم، میگذاریم ۲۰ دقیقه دیگر استراحت کند.

5-بعد از استراحت با مخلوط شیر و زعفران رومال کرده، کنجد یا سیاه دانه میپاشیم و در فر ۱۸۰ درجه از پیش گرم شده حدود ۳۵ دقیقه میپزیم و در نهایت چند دقیقه گریل را روشن میکنیم تا روی نان طلایی شود.

سایر نکات

بهتر است هنگامی که هنوز خمیر نرم است پودر کاکائو را اضافه کنید تا کار راحت تر باشد.- در صورت تمایل میتوانید مقدار شکر را بیشتر کنید.
طرز تهیه نان زرافه ای

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی