آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه نان رولی دارچینی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه نان رولی دارچینی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
نان رولی دارچینی یکی از پرطرفدارترین نان ها در بین بچه ها وبزرگترها است. این نان بسیار خوشمزه و خوش عطر است و بخاطر ظاهر زیبایی که دارد توجه اکثر افراد را به خود جلب می کند ودرست کردن آن بسیارساده وآسان می باشد.

نکته بسیار مهم در تهیه این نان خوشمزه وخ وش عطراین است که شما باید بتوانید یک خمیر خوب درست کنید وبرای این کار هم باید شما خمیر این نان را به مدت یک شب در یخچال قرار دهید تا خوب پف کرده و عمل بیاید.

نان دارچینی در کشور فرانسه جزو نان های معروف است و شما می توانید این نان رول دارچینی برای صبحانه یا میان وعده ویا حتی به عنوان سرو کرد. همچنین میتوانید این نان رولی دارچینی خوشمزه را در ماه رمضان به عنوان افطاری سرو کرد.

مواد لازم

خمیر مایه‌ خشک فوری یک قاشق چاي خوري
آب نصف پیمانه
شکر یک ‌ششم پیمانه
نمک نصف قاشق چای خوری
روغن‌ مایع یک‌ چهارم پیمانه
تخم‌ مرغ 2 عدد
آرد 2 پیمانه

طرز تهیه

1. یک قاشق چاي خوري از شکر را داخل آب ولرم حل می کنیم و خمیرمایه را روی سطح آب می پاشیم و به آرامی مخلوط می کنیم و 5 الی 10دقیقه کنار می گذاریم تا آماده شود.

2. در این فاصله بقیه شکر، نمک و روغن مایع را در یک ظرف دیگر باهم مخلوط می کنیم. یکی از تخم‌مرغ ها را می شکنیم وبه این مواد اضافه می کنیم و تخم‌مرغ بعدی را در پیاله‌ کوچک دیگری می شکنیم و با چنگال خوب هم می زنیم تا یکدست شود.

3. حالا نصف تخم مرغ هم زده را به مواد بالا اضافه می کنیم و بقیه را برای رویه‌ی نان کنار می گذاریم. بعدش مواد آماده شده را با چنگال هم می زنیم تا یکدست شود.

4. در این مرحله خمیرمایه‌ آماده شده را به این مواد اضافه می کنیم و بلافاصله مقداری آرد به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس بقیه آرد را به تدریج به مواد اضافه کرده وخوب مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود.حالا روی یک سطح صاف آرد می پاشیم و خمیر را روی سطح آرد پاشی شده می گذاریم و کامل ورزمی دهیم تا چسبندگی آن گرفته شود و خمیر نرم، لطیف و یکدستی به دست آید.

5. حالا خمیر آماده شده را داخل ظرفی با گنجایش کافی که ازقبل با یک قاشق چای خوری روغن مایع چرب کرده‌ایم، قرارمی دهیم و خمیر را یک دور در کاسه می گردانیم تا تمام سطح خمیر چرب شود.

6. روی خمیر را با دستمال نخی تمیزی می پوشانیم و کنار می گذاریم تا استراحت کرده و خوب پف کند وحجم آن دو برابر شود.

7. بعد از آماده شدن خمیر برای تهیه مواد میانی از ترکیب پودر دارچین + پودر کاکائو + عسل یا شکر+ پودر نارگیل + کره آب شده استفاده می کنیم. مقداراین مواد را ‌طبق سلیقه و ذائقه خود داخل ظرفی می ریزیم و بعد باهم مخلوط می کنیم.

8. سپس خمیرآماده شده را روی سطحی به قطر نیم سانت به شکل مربع پهن می کنیم و مواد میانی را روی سطح خمیر می ریزیم. سپس خمیر را تا می کنیم و به نوارهای چهار-پنج‌ سانتی برش می زنیم.

9. سپس نوارها را دونه دونه به صورت حلزونی می پیچیم و داخل سینی می چینیم. حالا حدود بیست دقیقه نان ها رو استراحت می دهیم بعد سینی نان ها را داخل فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه می پزیم.
طرز تهیه نان رولی دارچینی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی