آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت مرغ

طرز تهیه مرغ بریان نمکی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه مرغ بریان نمکی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۱۲۰ دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر

مرغ 1 عدد
سویا سس 1 پیمانه
روغن زیتون 1 پیمانه
ماست‏ 2 قاشق سوپ خوری
سس مایونز 1 قاشق غذا خوری
آبلیمو 1 قاشق غذا خوری
پیاز 1 عدد
سیر 1 حبه
سبزی معطر 1 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل و زرد چوبه و پاپریکا به مقدار لازم
پودر سیر و پودر پیاز به مقدار لازم
زعفران آب کرده به مقدار لازم
مواد اصلی نمک 1 کیلوگرم
آب 1 پیمانه

طرز تهیه

1-مرغ را خوب شسته و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن خارج شود.پیاز را حلقه یا خرد کنید و در ظرفی تمامی مواد به جز زعفران را مخلوط کنید.مرغ را در ظرف قرار دهید و با این مواد همه قسمت ها را ماساژ دهید و به مواد آغشته کنید و کمی از مواد هم داخل شکم مرغ بریزید.

2-روی ظرف سلفون بکشید و اجازه دهید مرغ حداقل ۵ ساعت یا شب تا صبح داخل یخچال مزه دار شود.بعد از این مدت پاهای مرغ را با نخ نسوز مخصوص فر ببندید. تمام سطح مرغ را با زعفران آب کرده و روغن زیتون یا کره آب شده برس بزنید.

3-برای داخل شکم مرغ میتوانید از هویج و کرفس و پیاز به همراه سبزی های معطر و گردو و زرشک استفاده کنید و داخل شکم را با مواد دلخواه خود پر کنید.یک فویل ضخیم را با برس چرب کنید و مرغ را وسط آن قرار دهید و از اطراف خوب ببندید.

4-نمک را در ظرفی ریخته و کم کم آب را اضافه کنید و با دست خوب مخلوط کنید تا نمک حالتی خیس شبیه به شن بگیرد؛ ممکن است آب کمتر یا بیشتری نیاز شود.

5-کف قابلمه یک تکه فویل قرار دهید و نیمی از نمک را داخل آن بریزید. مرغی که فویل پیچی شده روی نمک قرار دهید و بقیه نمک را اطراف و روی مرغ بریزید و درب قابلمه را گذاشته و قابلمه را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ برای ۹۰ دقیقه قرار دهید تا کاملا پخته و نرم شود.سپس ۳۰ دقیقه درب ظرف را بردارید و اجازه دهید پخت ادامه پیدا کند.

6-میتوانید بعد از این ۲ ساعت مرغ را خارج کنید و فویل آنرا باز کنید و با همان فویل داخل سینی فر قرار دهید و دقایقی گریل کنید تا روی مرغ برشته و طلایی شود.۷

7-در صورت تمایل میتوانید قابلمه را روی گاز با شعله ملایم برای ۲ ساعت قرار دهید؛ حتما درب قابلمه را دمکنی بگذارید.سپس مرغ را از فویل خارج کرده و سرو کنید.

سایر نکات

با توجه به سایز مرغ ممکن است به نمک کمتر یا بیشتری نیاز داشته باشید.
از مرغ با پوست استفاده کنید.
در ابتدا بوی نامطبوعی از نمک به مشام میرسد و بعد از دقایقی برطرف خواهد شد.
طرز تهیه مرغ بریان نمکی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی