آشپزي و شيريني پزي سبك زندگي

طرز تهیه كيك بستني رولتي کاکائویی ، دسر مجلسي تابستاني

با ما همراه شويد تا با طرز تهيه اين دسر تابستاني خوشمزه آشنا شويد...
تقویم فارسی اندروید

با ما همراه شويد تا با طرز تهيه اين دسر تابستاني خوشمزه آشنا شويد…

كيك بستني رولتي

وقتی قرار باشد به جای خامه داخل کیک‌ها و شیرینی‌های تر از بستنی استفاده شود، آن دسر فارغ از شکل ظاهری‌اش به کیک بستنی تغییر نام پیدا می‌کند. این رولت بستنی پیشنهادی هم در واقع نوعی کیک رولتی است که به جای خامه در آن از بستنی استفاده شده و یک دسر کاملا تابستانی است.

بعد از آماده شدن نان رولت، سینی را از فر خارج کرده و کمی پودر قند روی نان بپاشید. یک حوله بزرگ آماده کرده و روی آن یک کاغذ روغنی پهن کنید…

وقتی قرار باشد به جای خامه داخل کیک‌ها و شیرینی‌های تر از بستنی استفاده شود، آن دسر فارغ از شکل ظاهری‌اش به کیک بستنی تغییر نام پیدا می‌کند. این رولت بستنی پیشنهادی هم در واقع نوعی کیک رولتی است که به جای خامه در آن از بستنی استفاده شده و یک دسر کاملا تابستانی است.

مواد لازم برای ۸ نفر

۵ عدد تخم‌مرغ
۵ قاشق سوپ‌خوری آرد
۱ قاشق مرباخوری بیکینگ پودر
نوک قاشق چای‌خوری وانیل
۵ قاشق سوپ‌خوری پودر قند
۵۰۰ میلی لیتر بستنی کاکائویی
۱ بسته کوچک خامه صبحانه شکلاتی

طرز تهیه:

تخم‌مرغ‌ها را شکسته و زرده و سفیده آنها را از یکدیگر جدا کرده در ظرف‌های جداگانه‌ای بریزید. سفیده‌ها را با همزن برقی آن‌قدر بزنید تا سفت شود؛ به‌طوری که وقتی کاسه را برمی‌گردانید، از کاسه جدا نشود.
به کاسه محتوی زرده‌ها پودر قند و وانیل را اضافه کرده و با همزن آن‌قدر بزنید تا خمیری سفید و یکدست به دست آید. حالا نوبت مخلوط شدن زرده‌ها و سفیده‌هاست که باید سفیده‌ها را به آرامی وارد کاسه زرده‌ها کنید و ملایم با یکدیگر مخلوط کنید.

 آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کرده، به ترکیب تخم‌مرغ‌ها را بیفزایید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. فر را روش کنید و با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.
کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و با دست روی سطح کاغذ روغنی را کمی چرب کنید. مایه آماده شده را روی کاغذ روغنی ریخته و با پشت قاشق آن را خوب صاف کنید.
حالا سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و ۳۰-۲۵ دقیقه حرارت دهید تا نان رولت پخته و آماده شود.

بعد از آماده شدن نان رولت، سینی را از فر خارج کرده و کمی پودر قند روی نان بپاشید. یک حوله بزرگ آماده کرده و روی آن یک کاغذ روغنی پهن کنید و روی سینی فر قرار دهید و با کمک حوله و کاغذ روغنی زیر نان، نان را روی حوله (در واقع روی کاغذ روغنی دوم) برگردانید. حالا به آرامی کاغذ زیر نان را جدا کنید.
نان را با کمک حوله لوله کنید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

بستنی را از فریزر درآورده، مدتی در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود و بتوانید به راحتی آن را روی نان پهن کنید. نان آماده و خنک شده را از یخچال خارج کرده و روی سطح صافی پهن کنید. حالا بستنی نرم شده را به طور یکنواخت روی نان پخش کنید. وقتی همه سطح نان به بستنی آغشته شد، دوباره با کمک حوله نان را لوله کنید.
نان بستنی رول شده را با فویل آلومینیومی بپوشانید و خوب بسته‌بندی کنید و در فریزر قرار دهید. حدودا باید سه ساعت در فریزر بماند تا آماده شود.

بعد از این مدت رولت بستنی آماده را از فریزر خارج کرده، فویل آلومینیوم را از دور آن با دقت باز کرده و با خامه تزئین کنید. به این صورت که خامه را کمی با چنگال بزنید تا یکدست شود، بعد آن را در قیف مخصوص یا کیسه پلاستیک ریخته و از یک گوشه آن سوراخی کوچک ایجاد کرده و به شکل دلخواه روی رولت را تزئین کنید.

گردآوري: گروه 7 گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی