آشپزي و شيريني پزي غذای گیاهی

طرز تهیه قارچ سوخاری

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه قارچ سوخاری . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

قارچ ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
ماست ۴ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری به میزان لازم
آبلیمو ۱ قاشق مرباخوری
زعفران ۱ قاشق چایخوری
روغن سرخ کردنی به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا یک کاسه جادار و مناسب انتخاب می کنیم. ماست را به همراه تخم مرغ داخل کاسه می ریزیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. حالا زعفران دم کرده را به همراه نمک ، فلفل و آبلیمو به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم و مواد را مجددا مخلوط می کنیم.

آرد سوخاری را کم کم به مایه داخل کاسه اضافه می کنیم تا کمی سفت شود. مایه سوخاری باید به حدی غلظت داشته باشد تا به راحتی جذب قارچ ها شود. ریختن بیش از حد آرد سوخاری باعث می شود که مایه سوخاری جذب قارچ ها نشود.

حالا قارچ ها را می شوییم و با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. سپس داخل کاسه می اندازیم تا قارچ ها آغشته به مواد شوند و برای طعم دار کردن بهتر قارچ ها اجازه می دهیم قارچ ها حدود ۳۰ دقیقه در مایه بمانند تا به خوبی طعم دار شوند.

پس از اینکه قارچ ها طعم دار شدند در یک تابه کوچک و گود مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی می ریزیم و اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود. در یک کاسه مقداری آرد سوخاری درشت می ریزیم و قارچ ها را در آرد سوخاری می غلتانیم.

سپس در روغن می اندازیم تا سرخ شوند. باید به حدی روغن در تابه بریزیم تا قارچ ها ( مانند فلافل ) در روغن شناور باشند. زمانی که قارچ ها طلایی رنگ شدند از روغن خارج می کنیم و بر روی یک دستمال کاغذی ضخیم قرار می دهیم تا روغن اضافی قارچ ها گرفته شود.
طرز تهیه قارچ سوخاری

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی