آشپزي و شيريني پزي پیش غذا

طرز تهیه شکم پاره لقمه ای

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه شکم پاره لقمه ای . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

مواد لازم:
6 عدد بادمجان سایز متوسط
روغن مایع
کمی نمک

برای مواد داخلی آن:
250_300 گرم گوشت چرخ کرده
4_5 قاشق غذاخوری روغن مایع
2 عدد پیاز
1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
1 قاشق چایخوری نمک
نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه
نصف قاشق چایخوری زیره
نصف دسته جعفری خرد شده (حدود 15 ساقه)

برای روی آن:
1 عدد گوجه فرنگی
2 عدد فلفل
2_3 لیوان آب(میتونید آب کمتری بریزید)

طرز تهیه

پیاز را خلالی نازک خرد کنید. وقتی بجای مکعبی، به این شکل خلالی نازک خرد کنید زیباتر میشود 😉 و اینکه وقتی پیازش زیاد باشد شیرین میشود به دلخواه میتوانید 3 عدد پیاز بریزید 😉 پیاز و روغن را داخل ماهیتابه بریزید روی حرارت کم نرم شده سرخ میشود. گوشت چرخ کرده را اضافه کرده هم زده له کنید و روی حرارت کم تفت بدید وقتی آب گوشت کشیده شد و سرخ شد رب اضافه کرده هم بزنید. بعد از اینکه 2 دور به همین شکل هم زدید اجاق را خاموش کنید. نمک و ادویه ها را اضافه کرده جعفری خرد شده به مقدار زیاد اضافه کنید هم بزنید و کنار بذارید ولرم شود.
بادمجان ها را به شکل راه راه پوست کنده روی سینی فر بچینید و روی آن کمی روغن مایع بریزید با دست ورز دهید همه جای آن روغنی شود و خیلی کم نمک روی بادمجان ها بپاشید .(میتوانید بعد از اینکه پوست بادمجان رو کندید نیم ساعت داخل آب نمک نگه دارید و سپس کاملا خشک کنید و چرب کرده در فر کبابی کنید)
بصورت چیده شده روی سینی داخل فر 200_220 درجه تا وقتی نرم شده سرخ شود نگه دارید. از فر خارج کنید وقتی ولرم شد شکم (وسط) آن را ببرید.
و با مواد داخلی پر کنید. روی آن برش های گوجه فرنگی و فلفل بذارید و آب آن را هم اضافه کنید. چون مواد داخلی چرب و ربی هست فقط آب میریزیم، به آب خودش به حد کافی طعم میدهد به هر حال خیلی لذیذ میشود زیاد چرب و سنگین هم نمیشود غذای حاضر شده را داخل فر 180_200 درجه از قبل گرم شده تا وقتی کمی آبش را جذب کرده و سرخ شود بپزید
طرز تهیه شکم پاره لقمه ای

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی