آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه شکرپاره (فیلم در پست قبل)

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه شکرپاره (فیلم در پست قبل) . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم

125گرم کره (در دمای اتاق)
1 استکان بزرگ ایرمیک(آرد سمولینا،حدود 75 گرم)
1 عدد تخم مرغ (سفیده برای داخل آن و زرده برای رومال)
نصف قاشق چایخوری بکینگ پودر
نصف قاشق چایخوری جوش شیرین
1 پاکت وانیل شکری (5 گرم و یا وانیل ایرانی کمی)
1 استکان پودرقند (استکان کمرباریک ترک، 62 گرم)
آرد (با کنترل و به اندازه ای اضافه کنید که خمیر نرم باشد و به دست نچسبد.مقدار میتواند متغیر باشد اگر سفت درست کنید شربت را جذب نخواهد کرد)

برای شربت:
2 لیوان شکر
2 لیوان آب
4 قطره آب لیمو

طرز تهیه

ابتدا شربت را آماده کنید. آب و شکر را داخل قابلمه ای بریزید و روی اجاق بذارید و گاهی هم بزنید تا بجوشد وقتی شربت شروع به جوشیدن کرد آبلیمو را اضافه کنید و حرارت اجاق را کم کنید و 6 دقیقه بجوشانید. سپس از روی اجاق بردارید و کنار بذارید ولرم شود و به دمای اتاق برسد.
برای خمیر شکر پاره کره نرم شده در دمای اتاق را داخل کاسه ای بذارید پودر قند ، ایرمیک ، وانیل ، سفیده تخم مرغ ، بکینگ پودر و جوش شیرین را به کره اضافه کنید و با دست خوب ورز بدید. آرد الک شده را کم کم و با کنترل اضافه کنید و ورز بدید، خمیر نرمی که به دست نمی چسبد آماده کنید.(مقدار آرد گفته نشده باید با کنترل بریزید وقتی خمیر نرم بود و به دست نچسبید آرد اضافه نکنید)
از خمیر تکه هایی که از گردو بزرگتر است بردارید و با دست شکل گرد یا بیضی بدید و داخل سینی فر چرب شده بچینید(میتوانید سینی را چرب نکنید چون خمیرش روغنی است به سینی نمیچسبد). روی آنها زرده تخم مرغ بمالید و با چنگال روی شکرپاره های بیضی خط بکشید ، میتوانید روی شکر پاره های گرد فندق بذارید.در فر 175درجه از قبل گرم شده تا وقتی که سرخ شوند بپزید(حدود 30_35 دقیقه)
وقتی از فر خارج کردید 5 دقیقه صبر کنید و شربت را که به دمای اتاق رسیده روی شکرپاره ها بریزید. در مدت زمان نیم ساعت شربت را جذب میکند. روی شکر پاره ها را نپوشانید فقط کنترل کنید اگر لازم بود شکر پاره ها را برگردانید تا شربت را جذب کند وقتی شربت را کاملا جذب کرد و سرد شد سرو کنید. نوش جان …
طرز تهیه شکرپاره (فیلم در پست قبل)

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی